1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 487  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608200211  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۴۰:۲۷
    ۱۳۸۶/۰۸/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

در آيين پاياني جشنواره فيلم رشد تأكيد شد

منشور فيلم‌هاي آموزشي تدوين خواهد شد

سي و هفتين جشنواره بين المللي فيلم هاي آموزشي (رشد) با تأكيد بر تدوين منشور فيلم هاي آموزشي و معرفي برترينها جمعه شب به كار خود پايان داد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، احمد جولايي دبير اين جشنواره در آيين پاياني تدوين منشور فيلم هاي آموزشي را نه فقط محك امروز بلكه چراغ راه آيندگان و ميراثي براي آنان خواند.
    او افزود: جايگاه جشننواره فيلم رشد پس از گذشت حدود 4 دهه از برگزاري آن بيشتر حس مي شود.
كفاش، رئيس شوراي سياستگذاري جشنواره فيلم رشد و معاون ارتباطات و فناوري اطلاعات سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي نيز برگزاري جشنواره فيلم رشد را فرصتي دانست كه مي تواند به همگرايي و وحدت چند شاخه مرتبط و مؤثر در بدنه سينما بيانجامد كه اين شاخه‌ها مي توانند به عنوان مغز ابزار و مخاطب ايفاي نقش كنند.
    او ادامه داد: جشنواره فيلم رشد ظرفيت مخاطب وسيعي دارد. به طوري كه درتمام طول سال حدود 14 ميليون دانش آموز و يك ميليون نفر فرهنگي به صورت بالقوه مخاطب فيلم‌هاي آموزشي هستند.
    رئيس شوراي سياستگذاري جشنواره فيلم رشد با اعتقاد به اينكه بعد از 37 دوره برگزاري اين جشنواره وقت آن رسيده كه بدنه سينماي كشور به ياري اين پديده بزرگ بشتابد و تربيت نسل فيلمساز كشور را از سنين دانش آموزي آغاز كند گفت: شناسايي معرفي و ساماندهي دانش آموزان مستعد و علاقه مند به عرصه فيلمسازي بهترين هديه اي است كه همه ساله جشنواره فيلم رشد به خانواده سينماي كشور عرضه مي كند و اگر جشنواره رشد تنها همين يك مزيت را داشت مي ارزيد كه همگان براي ياري به آن بسيج شوند.
    به گفته كفاش حدود يك هزار و 98 فيلم به سي و هفمين جشنواره فيلم رشد راه يافت كه 866 فيلم از آنها از ايران و 232 فيلم خارجي بود.
    او با اشاره به حضور 11 داور خارجي در اين جشنواره گفت: در بخش خارجي 43 فيلم و در بخش جنبي آن 14 فيلم اكران شد او در پايان صحبت هايش پيشنهاد كرد كه در سال هاي آينده جشنواره رشد در مناطق محروم برگزار شود تا دانش آموزان اقصي نقاط كشور از فيلمها و تصاوير آن بهره مند شوند.
    بنابر اين گزارش سي و هفتمين جشنواره فيلم هاي آموزشي (رشد) از 11 تا 18 آبان در تهران برگزار شد.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com