1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 563  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608190207  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۵۸:۲۲
    ۱۳۸۶/۰۸/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

كيانيان:

فيلم كوتاه، يك اثر هنري است نه سياه‌مشق

يك بازيگر سينما گفت: فيلم كوتاه به صورت مستقل يك اثر هنري است و نمي‌شود آن را تنها سياه‌مشقي براي رسيدن به سينماي بلند دانست.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي بيست و چهارمين جشنواره ملي و دوازدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، رضا كيانيان گفت: فيلم كوتاه به صورت مستقل يك اثر هنري است و نمي‌شود آن را تنها سياه‌مشقي براي رسيدن به سينماي بلند دانست.
    بنا بر اين گزارش، وي گفت: بسياري از فيلمسازان كه در كار خود بسيار موفق هم هستند، در پيشينه كاري خود فيلم كوتاه نساخته‌اند. همه فكر مي‌كنند فيلم كوتاه تنها سياه مشقي براي رسيدن به ساخت فيلم بلند است، ولي اينطور نيست و فيلم كوتاه به طور مستقل يك اثر هنري است كه قوائد و افكار خودش را دارد.
    كيانيان در ادامه افزود: اهميت پرداختن به سينماي كوتاه امري حياتي براي جامعه است ولي سئوال اينجاست كه اين فيلم‌ها كجا نمايش داده مي‌شوند؟
    وي اظهار داشت: تلويزيون يكي از رسانه‌هايي است كه بايد بر اين آثار هنري بيشتر توجه كند. از طرفي سينماها هم چندين سال است فيلم كوتاه و سينماي جوانان را مورد بي‌مهري قرار مي‌دهند در حالي كه در گذشته، وقتي ما به سينما مي‌رفتيم قبل از تماشاي فيلم بلند يكي،دو فيلم كوتاه نشان مي‌دادند و اين به نوعي باعث فرهنگ‌سازي مي‌شد.
    كيانيان در ادامه، در زمينه تاثيرگذاري برپايي جشنواره فيلم كوتاه تهران بر رونق فيلمسازي كوتاه، گفت: برپايي اين جشنواره بي‌تاثير نيست. همين بس كه اگر چنين جشنواره‌اي برگزار نمي‌شد، الان ما با هم صحبت نمي‌كرديم و همين بحث فيلم كوتاه مطرح نمي‌شد.
    بيست و چهارمين جشنواره ملي و دوازدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران از 22 تا 27 آبان ماه سال جاري همزمان با 7 استان كشور در تهران نيز برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com