1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 502  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608070211  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۳۳:۳۲
    ۱۳۸۶/۰۸/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

مهندس جعفري جلوه در ديدار با مدير شعبه فيلم وزارت فرهنگ و توريسم جمهوري آذربايجان

با توجه به خواست ها و ريشه هاي مشترک کارهاي بيشتري در عرصه فرهنگ انجام خواهيم داد

مهندس جعفري جلوه در ديدار با مدير شعبه فيلم وزارت فرهنگ و توريسم جمهوري آذربايجان گفت: با توجه به علائق ، آمال و ريشه هاي مشترک دو ملت ايران و آذربايجان ، مسلماً در آينده کارهاي بيشتري در عرصه فرهنگ و سينما انجام خواهيم داد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي وسمعي وبصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مهندس جعفري جلوه در ديداري که روز دوشنبه 23 مهرماه با جميل فرج اف مديرشعبه فيلم وزارت فرهنگ و توريسم جمهوري آذربايجان داشت با اشاره به همکاري ها و تفاهم نامه هاي پيشين طرفين، اظهار اميداوري کرد، اقدامات گسترده تر وجدي تري در خصوص همکاري هاي مشترک به عمل آيد.
    مهندس جعفري جلوه در ابتداي سخنانش با اشاره به فعاليت هاي في ما بين سينماي ايران و آذربايجان و حضور عوامل سينماي ايران در اين جمهوري گفت: خدمات متقابلي بين سينماي ما و آذربايجان در حال انجام است اما مي دانيم آنچه در حال اتفاق و انجام است با آنچه مي تواند اتفاق بيفتد و توقع داريم، فاصله دارد و اين همکاري ها، بسيار بيش از اين قابل گسترش است.
    معاون امور سينمايي، سينما را بهترين زبان براي بيان گذشته هاي مشترک تاريخي و اهداف و آيند? مفروض دانست و افزود: منطقه بسيار ثروتمندي چه به لحاظ فرهنگي و تاريخي و چه به لحاظ جغرافيائي، جمعيتي و اقتصادي در اختيار ما است و همه چيز براي حرکت هاي بزرگ و وصول به چشم اندازي بلند مهياست.
    وي خاطر نشان کرد: با توجه به ميراث فرهنگي و تمدني، ثروت هاي مادي و معنوي و درک متقابل مردماني که در اين منطقه زندگي مي کنند و با پرهيز از مناقشات بيهوده اي که بيگانگان مي کوشند بر منطقه حاکم شود و بعضي فاصله هاي قومي و جغرافيايي را به فاصله هاي فرهنگي تبديل کنند، مي توانيم با شناخت عامل متعدد وحدت و در نظر گرفتن مباني و مقاصد واحد، با گام هاي استوار به سمت سرنوشت مشترک حرکت کرده و توفيقات بسياري را فراچنگ آوريم.
    مهندس جعفري جلوه با اشاره به برخي تلاش ها براي تبديل مرز آبي و رگ حياتي مشترک بين دو ملت ايران و آذربايجان به عنوان خط مناقشه و فاصله اي عميق ياد آور شد: با به حاشيه راندن تعصبات قومي و تأکيد بر مشترکات مذهبي و تبادل تجربيات و تعامل فني و فرهنگي مي توانيم در خصوص توليدات سينمائي قوي تر از قبل عمل کنيم و به دستاوردهاي پر ثمري دست يابيم.
    وي افزود: رود ارس بين ما و عزيزانمان به عنوان مرز جدائي و فاصله نيست بلکه جريان ساري و جاري سرنوشت مشترک ماست، ارس از دو سرزمين سرچشمه مي گيرد و به درياي واحدي مي ريزد و اين به عينه ريشه هاي مشترک و مقاصد مشترک ما را مشخص مي کند.
    معاون امور سينمايي و سمعي وبصري با اشاره به شخصيت هاي بزرگ تاريخي و مشترک دو ملت ايران و آذربايجان گفت: شخصيت هاي فرهنگي ، هنري ، ادبي ، شعراي نامدار و شخصيت هاي بزرگ اجتماعي از جمله نظامي گنجوي و شهريار که قبله گاه هر دو ملت است مي تواند مبناي حرکت هاي مشترک قرار گيرد
يا شخصيت هاي بزرگ ديني و حماسي چون شيخ شاميل داغستاني و حسين جاويد که مي دانيم بر اساس زندگي اش در حال تهيه يک فيلم بزرگ سينمايي هستيد.
    مهندس جعفري جلوه با اشاره به تنوع قومي و فرهنگي در منطقه قفقاز گفت: آيين ها ، آداب ، نواها و موسيقي غني و متنوع منطقه لزوم توجه به توليد آثار مستند در اين خطه را بيش از پيش آشکار مي کند، همچنين ارزش هاي معنوي بسياري در آنجا منتظر ثبت و تصوير سازي هستند که مي توان درباره شان سخن گفت و به آنها پرداخت و از جمله آنها مي توان به حکيمه خاتون خواهر امام رضا (ع) اشاره کرد که مرقدشان در بادکوبه است و براي مردم آذربايجان بسيار محترم است و مسلماً براي مردم ايران نيز جايگاه ويژه اي دارد.
    معاون امور سينمايي وسمعي وبصري با تاکيد بر توليدات مشترک در عرصه داستاني و مستند گفت: براي گسترش خدمات متقابل ابتدا بايد تفاهم نامه قبلي را تحکيم و عملياتي تر کنيم و با آسيب شناسي آن اقدامات ماندگارتر و محسوس تري را به عرصه عمل آوريم. وي با اشاره به تصوير شرق در جهان امروز گفت: تصوير شرق يعني آسيا و جهان اسلام و همينطور تصوير کشورهاي جنوب بايد در عرصه بين المللي تغيير کند و اين بر عهد? سينما ، رسانه ها و کلاً عرصه فرهنگ و هنر است و براي اين امور با همديگر کار و برنامه ريزي خواهيم کرد.
    وي با اشاره به بازسازي سالنهاي سينما در کشور و نيز فعاليت گسترده فيلمسازان جوان در ايران و امکان همکاري در خصوص انتقال تجربيات به آذربايجان افزود: انجمن سينماي جوان در ايران موجب تعميم سينما در اقشار مختلف و اکناف سرزمين ما شده است که در خصوص اين الگو و نيز مقدار باز سازي سينماها هم مي توانيم با انتقال تجربيات همکاري هاي بيشتري داشته باشيم.
    جعفري جلوه در پايان سخنانش با اشاره به فروپاشي اتحاد جماهير شوروي ياد آور شد: هرگز فراموش نمي کنيم پس از فروپاشي شوروي دو ملت ايران و آذربايجان در دو سوي ارس بروي هم آغوش گشودند و هر گز از خاطرمان نمي رود دوستان خوبمان اولين چيزي که پس از رفتن باطل از ما خواستند قرآن بود و اين امر بشارت به آمدن حق بود که همواره در طول تاريخ در حال تکرار است.
وي افزود: ما هميشه به همديگر نياز داريم و خوشحال خواهيم شد که سينماي ما مخاطباني چون شما داشته باشد و اين امر با برگزاري هفته هاي فيلم دردو کشور و سپس اکران آثار در سينماها تحقق خواهد يافت.
    جميل فرج اف مدير شعبه فيلم وزارت فرهنگ و توريسم جمهوري آذربايجان نيز در ابتداي سخنانش با اشاره به فعاليت فيلمسازان و عوامل فني ايراني در پروژه هاي سينمايي کشور آذربايجان گفت: در دو سه سال اخير همکاري خوبي بين سينماي ايران و آذربايجان صورت گرفته و مسلماً اين همکاري ها در آينده نيز ادامه خواهد يافت.
    وي افزود: در کشور ما نيز با توجه به تغييرات انجام شده در رده مسئولان فرهنگي بودجه فرهنگ و هنر و سينما افزايش خواهد يافت و آينده خوبي براي فعاليت هاي سينمايي در آذربايجان متصور هستيم.
    جميل فرج اف يکي از مشکلات سينماي کشور آذربايجان را فرسودگي سالنهاي سينما و عدم توجه جوانان به فيلمسازي در اين کشور اعلام کرده و افزود: در آينده اي نزديک با تاسيس يک بنياد سينمايي بزرگ تشکيلات و تکنولوِژي هاي سينمائي را در کشورمان تقويت خواهيم کرد و انشاء الله تا 2 سال ديگر سينماي ما به روز خواهد شد.
    مدير شعبه فيلم وزارت فرهنگ و توريسم جمهوري آذربايجان در پايان سخنانش با اشاره به توليدات سينمايي اخير اين کشور که با همياري ايران انجام شده است گفت: پروژه « حسين جاويد» را تمام کرده ايم و پروژه سينمائي « جواد خان» در مرحله صدا گذاري و مونتاژ است و در تلاش هستيم فيلم « حسين جاويد» را در جشنواره فيلم فجر به نمايش در آوريم.
    شايان ذکر است مدير شعبه فيلم وزارت فرهنگ و توريسم جمهوري آذربايجان چندي پيش مهمان جشنواره فيلم سينما حقيقت بوده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com