1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 329  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۸/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138608060200  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۱۳:۳۰
    ۱۳۸۶/۰۸/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

هيأت‌ منتقدين سومين «رويش» معرفي شد

اعضاي چهار نفره هيأت ‌داوري منتقدين سومين جشنواره سراسري فيلم ديني «رويش» معرفي شدند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط‌عمومي و امور رسانه‌هاي «رويش»، ستاد برگزاري جشنواره به منظور بالا بردن سطح نگرش فيلم‌سازان حاضر در بخش مسابقه و همچنين ساير اعضاي «باشگاه رويش» و با هدف معرفي و شناخت مفاهيم ديني در قالب‌هاي سينمايي در طول سه (3) روز برگزاري و اكران فيلم‌ها در مشهد، جلسات نقد و بررسي كليه‌‌ي آثار راه يافته به بخش مسابقه را با حضور هيات منتقدين متشكل از امير پوريا، نيما حسني‌نسب، حسين معززي‌نيا و خسرو دهقان برگزار مي‌كند.
    اين گزارش در ادامه مي‌افزايد: بيش از نود (90) فيلم‌ راه‌يافته در سه بخش‌ «مسابقه اصلي»، «سينماي فردا» و «تقدير ويژه» در پنج زيرگروه داستاني، مستند، پويانمايي، نما‌هنگ و اكسپريمنتال(تجربه خلاق) با حضور منتقدين و كارگردان‌هاي فيلم‌هاي منتخب، به صورت روزانه و در دو نوبت صبح و بعد‌ازظهر طي سه جلسه، در مجموعه سينمايي قدس مشهد مورد نقد و بررسي قرار خواهند گرفت.
    براساس اين گزارش علاوه بر نه (9) جلسه نقد و بررسي، در هر روز يك برنامه سخنراني با حضور منتقدين و كارشناسان سينما، با موضوعيت سينماي ديني براي فيلم‌سازان و هنرمندان در نظر گرفته شده است.
    اين گزارش در خصوص هيات منتقدين مي‌افزايد: امير پوريا رئيس هيات منتقدين، كارشناس مترجمي زبان انگليسي و كارشناس ارشد سينما بوده و به عنوان منتقد و نويسنده سينمايي با ماهنامه فيلم، دنياي تصوير، نقد سينما، شرق و فيلم ويدئو همكاري داشته است.
    خسرو دهقان متولد شيراز و داراي مدرك كارشناسي ارشد حسابداري صنعتي است. وي در خصوص نگارش، ترجمه، نقدآثار سينمايي، تحقيق و تدريس مقولات سينمايي از سابقه ديرينه‌اي برخوردار است و از جمله فعاليت‌هاي وي مي‌توان به مواردي چون عضويت در شوراي مركزي كانون فيلم‌نامه‌نويسان خانه سينما، عضو انجمن منتقدين خانه سينما، نويسنده نشريات تخصصي سينما، تدريس در مراكز فرهنگي ـ هنري دانشگاهي از جمله باغ فردوس، حوزه هنري، دانشكده سوره، دانشكده صدا و سيما، آموزشگاه سمندريان و مجتمع آموزش سينما و كانون سينماگران جوان اشاره كرد.
    نيما حسني‌نسب متولد 1354 تهران و داراي مدرك مهندسي گياه‌پزشكي از دانشگاه فردوسي مشهد است. وي از سال 72 فعاليت مطبوعاتي خود را با روزنامه توس و ماهنامه فيلم آغاز كرده است. وي هم‌چنين دبيري «كتاب سال سينماي ايران» و مديريت و سردبيري سايت تخصصي «سينماي ما» را به همراه امير قادري برعهده دارد.
    حسين معززي‌نيا متولد 1352 تهران، نويسنده، منتقد، مستندساز و مدرس سينما. فعاليت مطبوعاتي خود را از سال 70 در روزنامه كيهان به عنوان نويسنده‌ي سينمايي آغاز كرده است. وي با ماهنامه سوره، نقد سينما، دنياي تصوير، فيلم ويدئو و هفته‌نامه سروش و مهر نيز همكاري داشته است. تاليف كتاب‌هاي «درباره ابرهيم‌ حاتمي‌كيا»، «فيلم‌فارسي چيست؟»، «داستان اسلحه» و «سينما و افق‌هاي آينده» از جمله ديگر فعاليت‌هاي اوست.
    شايان ‌ذكر ‌است سومين جشنواره سراسري فيلم ديني «رويش» به همت حوزه هنري و با مشاركت شبكه اول سيما از تاريخ 7 الي 11 آبان‌ماه در مشهد مقدس و به‌طور همزمان در ده (13) استان كشور برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com