1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 541  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۷/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138607280219  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۴:۲۲
    ۱۳۸۶/۰۷/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

مهندس جعفري جلوه در ديدار با معاون فرهنگي شهردار سائوپولو برزيل

سينما يکي از بهترين فرصت ها براي ابراز وجود در جهان امروز است

معاون امور سينمايي و سمعي وبصري در گفتگو با « کارلوس اوگيستو خليل » معاون فرهنگي شهر سائوپولو که براي شرکت درجشنواره بين المللي فيلم هاي مستند سينما حقيقت به تهران سفر کرده است از سينما به عنوان يکي از بهترين فرصت ها براي ابراز وجود در جهان امروز نام برد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي معاونت امورسينمايي وسمعي وبصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، مهندس جعفري جلوه در ابتداي سخنانش با اشاره به توان بالاي سينماي ايران و برزيل گفت: ما و شما از يک خانواده بزرگ هستيم با ريشه هاي مشترک و سرنوشت مشترک ، و از آنجا که در جهان نابرابر امروز بدنبال عدالت و برابري و بدنبال فرصت هاي برابر براي حضور هستيم از سينما بيشترين بهره را مي توانيم ببريم.
    معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي آينده را از آن سينماي چنين کشورهايي خوانده و افزود: هر چند سينماي هاليوود چشم هاي جهانيان را پر کرده باشد اما چون سينماي ما ، سينماي صميميت ، محبت و انسانيت است يا به تعبيري يک سينماي ديگر است ، مردم جهان خسته و اشباع از سينماي تکراري موجود، مشتاق چنين سينمايي که ما از آن برخوردار هستيم مي باشند مخاطبان جهاني مشتاق يک نگاه و هواي تازه اند.
    وي سينماي ايران و برزيل را سينمايي عدالت گرا،لطيف و شاعرانه خواند و يادآور شد، چنين سينمايي بانقدواقعيت موجود وجستجوي عدالت موعود،بي ترديدمعرف هويت وحقيقت و مروج محبت به يکديگر و عشق به خداست و اين سينما مدام توسط کساني که از راه مي رسند در حال تقويت و بالندگي است و به اين خاطر است که مي گويم آينده از آن اين سينما است. مهندس جعفري جلوه در خصوص آينده چنين سينمايي گفت: نزديک شدن کشورهاي اصلي در مجموعه کشورهاي جنوب مي تواندبالندگي ودرخشندگي اين آينده را تسريع کند،مجموعه نماديني از کشورهاي جنوب که با عنوان 15G در حوزه سياست و اقتصادفعاليت مي کنند،باتعميق واستمرار اين فعا ليتها درحوزه فرهنگ، مطمئناً زودتر و مؤثر تر سرنوشت ها را رقم خواهند زد و نماينده چنين کشورهايي در حوزه سينما در آسيا مي تواند ايران و در آمريکاي لاتين برزيل باشد.
    وي تصريح کرد : ما بايد هر چه سريعتر همديگر را پيدا و با هم کار کنيم و بدين طريق با هموار کردن راه به سمت اهداف بزرگمان حرکت نماييم و اين اتفاق نمي افتد مگر بابرنامه هاي مختلف، توليد مشترک و حضور در جشنواره هاي مشترک و هفته هاي فيلم و اکران فيلم ها در کشورهاي يکديگر و در اين زمينه پخش کننده هاي محلي نقش اصلي را ايفا مي کنند و به همين منظور در سفري که به برزيل داشتيم تفاهم نامه اي بين ما و مسئولان برزيلي براي تسريع در اموري که به آن اشاره شد، به امضاء رسيد.
    مهندس جعفري جلوه در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: به خاطر فدرال بودن کشور برزيل شهرداري و مقامات شهري اين کشور تاثير فوق العاده اي در کار مشترک و انجام اقدامات مورد نظر خواهند داشت و بديهي است که ما هم از تلاش ايشان و دوستانشان در شهر سائوپولو استقبال مي کنيم.
    معاون امور سينمايي وسمعي وبصري در ادامه افزود:فضاي فرهنگي برزيل از اين پتانسيل بهره مي برد که علاوه بر آثار داستاني و سينمايي از فيلم هاي کوتاه و مستند ايراني نيز براي نمايش استفاده کند و مسلماً با سينماي مستند چهره واقعي و صحيحي از فرهنگ کشور ما دريافت خواهند کرد.
    مهندس جعفري جلوه با اشاره به ديدار با مسئولين وزارت فرهنگ برزيل در اين کشور گفت: با توجه به سابقه طولاني روابط سياسي واقتصادي دو کشور ايران و برزيل مسئولان فرهنگي آن کشوردر پي سالها تاخيردر روابط فرهنگي از حضور ما در آنجا بسيارخشنود بودند ،وبا تاکيدبر نقش مسلمانان در کشف و شناساندن قاره آمريکا،ازجايگاه فرهنگ عرب و اسلام درجامعه کنوني برزيل ،آماده همکاري هاي گسترده با ما بودند.
    وي افزود: ادبيات داستاني وسينماي آمريکاي لاتين با نگاه به شرق بازگشت به خويشتن را شعار خود قرار داده وباهويت گرائي وعدالت خواهي به راهي ميرود که فطرت واحد بشري مي طلبد وپيش ازهرخطه اي درمشرق زمين متجلي است.
    کارلوس اوگيستو خليل، معاون فرهنگي شهردار سائوپولو نيز در ابتداي سخنانش با اظهار خوشحالي از حضور در ايران و جشنواره فيلم سينما حقيقت گفت: در کشوري هستم که سالهاست فرهنگ اش را ستايش کرده ام و خوشحالم که اين فرهنگ را سينما نمايندگي ميکند.
    وي افزود: من در شهري کار و زندگي مي کنم که يک شهر باز بروي همه فيلم هاي مطرح دنيا است و ما به ديدن سينماي ايران مشتاقيم و مردم شهر ما همواره در آرزوي ديدن فيلم ايراني هستند.
معاون فرهنگي سائوپولو در ادامه خاطر نشان کرد: آن چيزي که سينماي ايران از آن برخوردار است و در سينماي دنيا جايش خالي است شاعرانگي و اشاره به سمبل ها است که سالها است سينماي دنيا آن را از دست داده است.
    وي با اشاره به فيلمسازان صاحب نام ايراني گفت: اين فيلمسازان را در کشور ما ستايش مي کنند،البته اکثر آثار ايشان از طريق پخش کننده هاي فرانسوي وارد برزيل مي شوند و اگر اين همکاري و اکران فيلم بطور مستقيم با شما انجام گيرد بيشتر مي توانيم از سينماي فاخر ايران استفاده کنيم و بهره ببريم.
    وي افزود: به نظر من بايد ارزش سينماي ايران با نمايش مداوم اش در برزيل و در ديگر کشورها حفظ شود و ما با نمايش آثار ايراني مي توانيم جنبه هاي متنوع فرهنگ ايراني را به مردم برزيل نشان داده و باعث باروري فرهنگ خودمان هم بشويم.
    او گيستو خليل در ادامه سخنانش گفت: علاوه بر سينما ما امکان داريم در ساير رشته هاي هنري نيز با برپايي نمايشگاه هاي متنوع ميزبان آثار ايراني باشيم و آمادگي مان را براي استقبال از جنبه هاي مختلف هنر ايران اعلام کنيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com