1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 502  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۷/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138607280215  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۴۹:۰۷
    ۱۳۸۶/۰۷/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

رعايت نكردن‌اصول اخلاقي دليل اصلي شكست سينماي آمريكا در جهان اعلام شد

كارشناسان مالي هاليوود معتقدند كه تنها دليل شكست فيلم‌هاي آمريكايي در گيشه ، رعايت نكردن اصول اخلاقي از سوي فيلمسازان در آثارشان است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، از پايگاه سينماي ايران، نتايج يك بررسي كارشناسانه درمورد شكست‌هاي پي در پي فيلم‌هاي هاليوودي در گيشه كشورهاي مختلف نشان داد كه تنها دليل بروز اين مشكل، عدم رعايت اصول اخلاقي و عبور از برخي حريم‌هاي تعريف شده اجتماعي از سوي كارگردان‌هاي آمريكايي در فيلم‌هايشان است.
    اين بررسي كارشناسان مالي هاليوود در حاليست كه شركت فيلم‌سازي برادران وارنر در بيانيه‌اي اعلام كردند كه برنامه‌ريزان و مديران اين كمپاني تصميم گرفتند براي جلوگيري از ادامه روند شكست‌هاي مالي طرح‌هاي فيلمسازي خود، ديگر نقش اول فيلم‌هايشان را به هنرپيشه‌هاي زن ندهند.
    تعداد زيادي از بازيگران هاليوود و اعضاي انجمن‌هاي سينمايي در آمريكا نسبت به انجام اين برخوردها كه نمايانگر تبعيض‌هاي جنسي است، اعتراض كردند.
    گروهي از منتقدان سينما و تلويزيون آمريكا نيز با حمايت شبكه سي.بي.اس، از موضع‌گيري‌هاي كودكانه هاليوود درمورد هنرپيشه‌هاي زن به شدت انتقاد كردند و خواستار تجديد نظر در شيوه فيلم‌سازي‌هاي كاملا تجاري صاحبان هاليوود شدند.
    "جس كيجل" از تهيه‌كنندگان برجسته سينما و تلويزيون آمريكا نيز با انتقاد از اين سياست گفت: كافي است كمي فكر كنيم تا به راحتي متوجه شويم كه شكست‌هاي مالي اخير هاليوود به دليل استفاده از فيلمنامه‌هايي كه نقش اول آن را يك زن بر عهده دارد، نيست بلكه به خاطر غلبه تفكرات و فرهنگ غلط بر هاليوود است.
    وي ادامه داد: بايد پذيريم كه متاسفانه ابتذال جنسي در هاليوود و در فرهنگ ما آمريكايي‌ها به شدت وجود دارد و همين موضوع امنيت و آرامش كارگردانان و هنرپيشه‌هاي زن ما را در صنعت سينما با مشكلات فراواني مواجه كرده است و همين موضوع يكي از دلايل عمده عدم توانايي هاليوود براي جذب مخاطبان زن به شمار مي‌آيد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com