1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 546  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۷/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138607280210  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۱۸:۴۵
    ۱۳۸۶/۰۷/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

حکمت:

افزايش هزينه‌هاي سينما با ميزان حمايت‌ها متناسب نيست

اگر قرار است هزينه‌هاي توليد در سينما افزايش يابد بايد متقابلا حمايت‌ها نيز از اين بخش بيشتر شود، اما متاسفانه در اين شرايط تنها هزينه‌هاست که بالاتر مي‌رود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، منيژه حکمت درباره افزايش تعرفه تبليغات شهري گفت: گرفتن پروانه ساخت، دريافت کمک فارابي، مجوز اکران و نمايش عمومي چرخه توليد فيلم است که بايد سيستمي نظام‌مند داشته باشد. در شرايط فعلي بليت سينما گران نمي‌شود اما هزينه وسايلي مانند دوربين و ... افزايش پيدا مي‌کند. گران شدن 25 درصدي تبلغات شهري از مواردي است که عملا منجر به تعطيلي بخش خصوصي خواهد شد.
    اين تهيه‌کننده و کارگردان سينما افزود: اگر ما در کشوري زندگي مي کنيم که ادعاي فرهنگي دارد پس چرا هيچ مسئولي جوابگوي اين هزينه در بخش فرهنگ نيست. اگر قرار است هزينه‌هاي توليد در سينما در بخش‌هاي مختلف افزايش يابد، بايد متقابلا حمايت‌ها نيز از اين بخش بيشتر شود. اما متاسفانه در اين شرايط تنها هزينه‌هاست که بالاتر مي رود. کالاي فرهنگي که توسط ما توليد شده با نازلترين قيمت ها خريداري مي‌شود.
    خالق فيلم "سه زن" در ادامه با اشاره به تعرفه‌هاي شهرداري و تلويزيون براي تبليغات فيلم‌هاي سينمايي گفت: متاسفانه اين نوع نگرش به کالاهاي فرهنگي براي تلويزيون و شهرداري تعريف نشده است. در حال حاضر بخش‌هاي دولتي دست به دست هم داده‌اند تا بخش خصوصي را از بين ببرند. تنها شعار حمايت از بخش خصوصي در فرهنگ ما تعريف شده و زماني که پاي حمايت عملي مي‌رسد همه چيز فراموش مي‌شود.
    وي درباره حمايت هاي شهرداري و تلويزون از فيلم ها افزود: شهرداري وظيفه دارد امکانات وسيعي به صورت رايگان براي کالاهاي فرهنگي در کشور ايجاد کند. تلويزيون هم وظيفه دارد با قيمتي مناسب فيلم‌هاي سينمايي را براي پخش خريداري کند، نه اينکه با توليد فيلم‌هاي 90 دقيقه‌اي حساب سينما را برسد.
    حکمت ادامه داد: مگر فيلمسازان از مردم اين جامعه نيستند که با آنها رفتارهاي غيرفرهنگي مي شود؟ اهالي سينما افرادي باهوش هستند و نبايد با آنها به اين شکل در جامعه رفتار شود. تا زماني که همه ارگان هاي حمايتي دست به دست هم ندهند نمي توان در اين کشور شاهد رشد فرهنگي بود.
    وي با اشاره به پخش تيزرها سينمايي در تلويزيون گفت: مشخص نيست چرا و به چه دليل تلويزون بايد چنين قيمت‌هايي را براي پخش تيزر اعلام کند. آيا براي تعيين چنين قيمت‌هايي تيم کارشناسي وجود دارد؟ با اين شکل فعلي گمان مي‌شود حدود 90 درصد فيلمسازان مجرم هستند و 10 درصد بايد از تخفيف‌هاي ويژه براي پخش تيزرهاي خود استفاده کنند. اگر نمي‌خواهند ما کار کنيم بهتر است راحت بگويند و اينچنين سنگ‌اندازي نکنند.
    حکمت در پايان خاطرنشان ساخت: بايد سهم فرهنگ در اين کشور مشخص شود. فرهنگ در شرايط فعلي جامعه ما که ناهنجاري در آن بيداد مي کند بيشترين نياز مردم است. تهيه‌کننده‌ها بايد براي برخورد با چنين حرکت‌هايي اعلام موضع کرده و تکليف خود را روشن کنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com