1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 480  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606270212  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۲۵:۳۸
    ۱۳۸۶/۰۶/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

«اميررضا خادم» عنوان كرد:

كميسيون فرهنگي مجلس از سينماي مستند حمايت مي‌كند

سينماي مستند، هنرِ مادر و زير ساخت ساير گونه‌هاي سينمايي به شمار مي‌آيد و خط‌ مشي كميسيون فرهنگي مجلس، حمايت از سينماي مستند است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي «جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران: «سينما حقيقت»، «اميررضا خادم» عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، ضمن عنوان اين مطلب و تأكيد بر ارزش‌هاي فرهنگي سينماي مستند اذعان داشت: سينماي مستند، از ابزارهاي مهمي است كه با تأكيد بر آن مي‌توان به سينماي ملي و متعالي است يافت و بسياري از فيلمسازان مطرح ايران و جهان، كار خود را با ساخت فيلم‌‌هاي مستند، آغاز كرده‌اند تا به مدارج عاليه برسند.
    وي افزود: اگر ما نتوانيم بهره‌برداري درستي از اين ابزار به عمل آوريم، پتانسيل‌ها بدون اثر باقي مي‌مانند.
    وي برگزاري جشنواره مستقل سينماي مستند ايران را يك ضرورت ملي قلمداد و تصريح كرد: عليرغم كمبود حمايت‌هاي مالي در عرصه هنرهاي نمايشي و تصويري، طبعاً برگزاري جشنواره، باعث بقا، قوام و اعتلاي سينماي مستند مي‌شود و به همين منظور است كه طي چند سال اخير، برگزاري جشنواره‌هاي تخصصي در دستور كار مديران فرهنگي قرارگرفته است.
    خادم افزود: جشنواره بين‌المللي سينما حقيقت، جشنواره‌اي نوپا محسوب مي‌گردد و با برنامه‌ريزي مدون و برگزاري منظم، مي‌تواند زمينه‌ساز پويايي و ارتقاء سطح كيفي آثار مستندسازان جوان بشود.
    وي خاطرنشان كرد: البته صرف توجه به برگزاري جشنواره، نمي‌تواند همه مشكلات و كمبودهاي «سينماي مستند» را از ميان ببرد و در اين ارتباط، مي‌بايست به آموزش، برنامه‌ريزي، حمايت از فيلمسازان جوان و مستعد و فراهم آوردن سرمايه‌هاي لازم براي توليد فيلم‌هاي ارزشمند مستند روي آورد تا جشنواره كاركرد مؤثري داشته‌باشد.
    خادم حضور فيلمسازان خارجي و كارشناسان صاحب‌نظر در عرصه سينماي مستند را در طول جشنواره، مثبت ارزيابي كرده و مي‌گويد: بهر حال بهره‌گيري از تجارب مدرسان و هنرمندان مطرح خارجي مي‌تواند وجه آموزشي مناسبي براي مستندسازان جوان در پي داشته‌باشد و از سويي ديگر، باعث شكل‌گيري يك گفتمان فرهنگي ميان فيلمسازان ايراني و خارجي پيرامون وضعيت فعلي سينماي مستند كشور هم خواهدشد.
    وي درخصوص راه‌كارهايي كه در كميسيون فرهنگي مجلس پيرامون حمايت از سينماي مستند مطرح است نيز گفت: ما همواره به صورت پيوسته، جلسات متعددي با مسئولين سينمايي داريم و يكي از تأكيدات و خط‌مشي‌هاي كميسيون فرهنگي مجلس، همواره حمايت از سينماي مستند و سينماگران جوان بوده‌است تا به اهداف كلان فرهنگي – هنري نظام نزديك شويم و طي اين مدت، تمام تلاش ما بر اين اصل بوده تا بودجه‌هاي اين بخش را افزايش دهيم.
    خادم در انتها با اشاره به پذيرش پيشنهادات اهالي سينماي مستند عنوان كرد: «ما با تأسيس مؤسسه فرهنگي ـ هنري ـ ورزشي «نسل آفتاب» و در قالب جديدي، قصد حمايت ويژه از فرهنگ و هنر و زيرساخت‌هاي فرهنگي را داريم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com