1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 472  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606270210  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۲۰:۳۹
    ۱۳۸۶/۰۶/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

بازتاب ساخت فيلم كويتي ضد شيعه در خبرگزاري فرانسه

خبرگزاري فرانسه با پرداختن به خبر ساخت فيلم ضد شيعه «للخاطايا ثمن» در كويت، اين موضوع را برآمده از اختلافات ميان شيعه و سني عنوان كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، خبرگزاري فرانسه در ادامه خبر ممنوعيت پخش سريال ضد شيعه «للخاطايا ثمن» (براي هر گناهي قيمتي وجود دارد)، نوشت: اين سريال 30 قسمتي با موضوع ازدواج موقت، نشان از اختلافات موجود ميان شيعه و سني دو شاخه از اسلام دارد، تا آنجا كه خبر ساخت و پخش چنين فيلمي در كويت، خشم شيعيان اين كشور را به شدت برانگيخت.
    اين خبرگزاري به نقل از «محمد باقر المهري»، يكي از روحانيون شيعي نوشت: اين سريال در خدمت دشمنان اسلام است كه همواره اتحاد مسلمانان براي آنها كابوسي دهشتناك بوده است...... اين سريال در خدمت اهداف و نيروهاي شيطاني است.
    وي افزود: نمايش اين سريال مي‌تواند بر آتش رفتارها و اختلافات متعصبانه‌اي كه وجود دارد، دامن زند و موجب تنفر و نفاق شود.
    برپايه اين خبر، شبكه تلويزيوني ام‌بي‌سي پيش از اين در نظر داشت تا اين سريال در طول ماه مبارك رمضان كه، براي بسياري از شيعيان از روز پنچ‌شنبه آغاز شد، به نمايش درآورد ولي آماج انتقادات شديد از سوي مردم و روحانيون شيعه باعث عدم پخش آن شد.
    به گزارش فرانسه، «متعه» يا ازدواج موقت، مخصوص شيعيان بوده كه براساس اعتقاد آنها، زنان و مردان مي‌توانند طي مدت زمان محدودي كه از يك ساعت است تا چند سال، با يكديگر ازدواج كنند، زمان آن بستگي به انتخاب خود طرفين دارد، البته اين نوع از ازدواج در شاخه سني از اسلام ممنوع شده است.
    اين خبرگزاري در ادامه مي‌افزايد: اين اختلافات به سال‌هاي آغازين دين اسلام بازمي‌گردد، ازدواج موقت پيش از اسلام در ميان قبايل عرب متداول بوده و پس از آن نيز حضرت محمد آن را مجاز و خالي از اشكال دانست ولي سني‌ها ادعا مي‌كنند كه پيامبر خدا بعدها آنرا ممنوع كرد در حالي كه شيعيان بر اين عقيده پافشاري مي‌كنند كه حضرت محمد هرگز اين نوع از ازدواج را ممنوع نكرد.
    «عدنان عبدالصمد»، يكي از اعضاي شيعه پارلمان كويت در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه گفت: اين سريال چهره‌اي غيرواقعي از مذهب شيعه ارائه مي‌دهد و بر اختلافات ميان شيعه و سني انگشت گذاشته و بدين‌ ترتيب بر آنها دامن مي‌زند.
    وي ضمن اشاره به اتفاقاتي كه در عراق و لبنان در حال وقوع است، افزود: اين سريال يك عامل تحريك در زماني بسيار حساس است كه هدف از ساخت آن دامن زدن به اختلافات و تنش‌هايي است كه در منطقه وجود دارد.
    شبكه ام‌بي‌سي نيز در واكنش به اين جنجال‌ها و انتقادات مدعي شده كه اين سريال كه نويسنده، تهيه‌كننده و كارگردان آن كويتي بوده و اكثر بازيگران آن نيز كويتي هستند، قصد توهين به هيچ كسي را نداشته است.
    اين شبكه تلويزيوني طي بيانيه اعلام كرد: اين سريال درباره رفتار زنان و مرداني است كه به غلط دين را تفسير كرد و به غلط نيز از آن بهره مي‌برند.
    در ادامه اين بيانيه آمده است: اين سريال نه در نقد تفكر «متعه» (ازدواج موقت) كه در انتقاد از كساني است كه از اين مسئله سوء استفاده مي‌كنند.
    «عبدالواحد خلفان» يكي از مقامات دفتر روابط صلح و عدالت شيعه در كويت گفت: اين سريال به مخاطب اينگونه القاء مي‌نمايد كه دخترانمان همگي همانند شخصيت اصلي سريال در قبال پول اقدام به چنين كاري مي‌نمايند.
    سريال «للخاطايا ثمن» (براي هر گناهي قيمتي وجود دارد)، داستان دختري شيعه است كه به بهانه ازدواج موقت با مردان زيادي در ارتباط است و از اين راه پول زيادي به جيب مي‌زند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com