1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 594  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606260213  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۳۱:۱۲
    ۱۳۸۶/۰۶/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

«تهمينه ‌ميلاني»:

پرستويي پيامك فرستاد؛ «سخنراني شما مقدور نيست!»

تهمينه ميلاني گفت: من به دبير جشن سينما تلفن زدم اما متاسفانه ايشان براي من پيامك (sms) فرستاد و نوشت كه «مقدور نيست» و من هم جواب دادم كه «چرا مقدور نيست» و ايشان پيامك ديگري زد و نوشت: چون در كنداكتور برنامه پيش‌بيني نشده است...

    به گزارش سايت سينمايي سوره، تهمينه ميلاني درباره عملي نشدن سخنراني‌ كوتاهش در جشن يازدهم سينماي ايران گفت: من مي‌خواستم در آن شب به طور كلي راجع به مسائل خانه سينما صحبت كنم، به آقاي پرستويي زنگ زدم و 5 تا 10 دقيقه وقت خواستم، كه در جشن خانه سينما صحبت كنم به ايشان هم تأكيد كردم كه نمي‌خواهم مسائل شخصي را مطرح كنم، بلكه مدنظرم طرح مسائل كلي سينما است كه مي‌تواند با مطرح شدن در اين جشن اولين قدم در حل آنها برداشته شود.
    وي تصريح كرد: من به ايشان تلفن زدم اما متاسفانه ايشان براي من پيامك (sms) فرستاد و نوشت كه «مقدور نيست» و من هم جواب دادم كه «چرا مقدور نيست» و ايشان پيامك ديگري زد و نوشت: چون در كنداكتور برنامه پيش‌بيني نشده است. من هم نوشتم: «خب الان آن را پيش بيني كنيد »...
    ميلاني گفت: راستش من از اين بابت خيلي ناراحت شدم كه چرا وقتي من به ايشان تلفن زدم، ايشان با پيامك جواب من را داد و به نظرم همين اتفاق به طور سمبوليك ارتباط بين اعضاي صنوف خانه سينما را نشان مي‌دهد.در حاليكه خارج از سينما ارتباط من و همسرم با آقاي پرستويي بسيار دوستانه است.
    وي تصريح كرد: متأسفانه خانه سينما از حالت خانه‌اي براي سينماگران خارج شده است، و با سياست‌ها همسو شده است،بدين معني كه با تغيير دولت‌ها سياست‌هاي خانه سينما هم تغيير مي‌كند.بنابراين وقتي اين برخورد را ديدم ديگر حرفي براي گفتن نداشتم و دوباره برگشتم به حزب خودم كه تك عضوش خودم هستم و دريافتم كه بطور مستقل و فردي براي حل مسائل خانواده سينمايي‌ام تلاش كنم.
    سازنده فيلم «آتش بس» و «تسويه حساب»گفت: ما بيشتر صدمات را از نمايندگان اصناف خودمان مي‌خوريم،تا از بخش دولتي به اين خاطر كه ما تجربه كار تشكيلاتي نداريم.
    وي ادامه داد: به نظر من كار گروهي، فرهنگ خاص خودش را دارد كه بر اساس آن بايد منافع گروه را در نظر ‌گرفت نه فرد را و در كنار آن بايد از تك تك اعضا گروه حمايت كرد. به عنوان مثال در مورد شوراهاي مربوط به نظام مهندسي كه من هم يكي از اعضاي آن هستم،بايد بگويم كه بسيار تشكيلاتي‌تر عمل مي‌كنند تا اصناف خانه سينما.
    كارگردان «زن زيادي» و «واكنش پنجم» گفت: متاسفانه اغلب نمايندگاني كه ما به شوراهاي صنوف مي‌فرستيم به محض قدرت گيري،منافع خودشان را در نظر مي‌گيرند، اصلاً خيلي‌ها به اين شوراها مي‌روند تا كارهاي خودشان را پيش ببرند و اينجا جاي كار تشكيلاتي و صنفي خالي است.
    كارگردان «دو زن» افزود: اين اتفاق را در اغلب صنف سينمايي به عينه ديده‌ام و اين مسئله براي من واضح است.
    وي تاكيد كرد: درباره اين روحيه جمعي‌ بايد بگويم كه گويي تعمدي است كه اين روحيه نابود شود و آدم‌ها را به فردگرايي سوق پيدا كنند، در حاليكه ظاهراً شعارها چيز ديگري است.
    ميلاني اظهار داشت: اي كاش مي‌شد سميناري در مورد فعاليت‌هاي تشكيلاتي و صنفي برگزار كنيم كه به بررسي تنگ‌نظري، گروه‌گرايي و حسادت بپردازد تا ريشه مخرب اين پديده‌هاي شوم را در سينما بخشكانيم ولي متاسفانه اين اتفاق هرگز عملي نمي‌شود. وي در پايان گفت: گروهي كه قبول نمي‌كند من 5 دقيقه در مورد صنف خودم صحبت كنم، چطور مي‌تواند قبول كند كه تنگ‌نظر نيست؟ متاسفانه سياست‌هاي كلي سينما در دوجهت حركت مي‌كند كه يكي از تبعات آن رسيدن هنرمند به «آستانه انفجار» است. من وقتي متن خانم حكمت درمورد جشن خانه سينما را خواندم خيلي ناراحت شدم و از خودم پرسيدم يك هنرمند بايد چقدر رنجيده شده باشد كه اينطور انفجاري عمل كند؟
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com