1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 442  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606240204  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۰۷:۰۶
    ۱۳۸۶/۰۶/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

صباغ‌زاده:

رفتار مسئولان جشن يازدهم خانه سينما غيرقانوني بود

من در طول برگزاري جشن خانه سينما سکوت کردم تا جشن به خير و خوشي تمام شود، ولي الان مي‌گويم رفتار مسئولان جشن يازدهم به هيچ عنوان قانوني و صحيح نبود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مهدي صباغ زاده با اعلام اين مطلب ب درباره اختلافات اخير خانه سينما و اتحاديه تهيه کنندگان گفت: "اين اختلافات به کليت سينما لطمه وارد مي سازد و آن را زير سئوال مي برد. جنگ و جدل از زماني آغاز شد که مسئولان برگزاري جشن با کمال بي توجهي و بدون در نظر گرفتن قوانين شش داور اتحاديه تهيه کنندگان را حذف کردند. در صورتي که هرگز حق چنين کاري را نداشتند."
    کارگردان "راننده تاکسي" در ادامه تصريح کرد: "امثال آقاي ميرکريمي در حد و اندازه اي نيستند که بخواهند کسي مثل صباغ زاده را با 30 سال تجربه فيلمسازي حذف کنند. اصلا اين کار در حيطه وظايف آنها نيست. نمي دانم چرا خانه سينما بايد وارد اختلافات صنفي شود؟"
    وي درباره علت انصراف خود از داوري جشن يازدهم خانه سينما گفت: "اتحاديه هميشه حامي خانه سينما و جشن خانه سينما بوده است. ولي توهين به اعضا اتحاديه آن قدر ناپسند بود که اتحاديه براي اعاده حيثيت و به نشانه اعتراض، مجبور به تحريم جشن يازدهم شد."
    اين فيلمساز ادامه داد: اين شيوه برخورد دوستان در جشن يازدهم کليت جشن و نحوه داوري ها را هم زير سئوال برده است. در واقع نتيجه عملکرد کساني که به صورت غيرقانوني اقدام به حذف داوران منتخب اتحاديه مي کنند، نمي تواند چندان رنگ و بوي قانوني داشته باشد."
    صباغ زاده در پايان گفت: "اين اختلافات به وجود آمده ذهن فيلمساز را درگير مسائل حاشيه اي مي کند. به گونه اي که او نمي تواند تمرکز لازم را براي انجام فعاليت هاي سينمايي اش داشته باشد. اميدوارم اين دوستان وارد جشن هاي آينده خانه سينما نشوند تا سينماگران بتوانند بدون تنش و درگيري ذهني به فعاليت خود ادامه دهند."
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com