1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 431  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606170210  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۲:۵۱
    ۱۳۸۶/۰۶/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

معاون وزير فرهنگ ونزوئلا و معاون سينمايي ديدار كردند

جعفري جلوه گفت: گسترش و تعميق روابط فرهنگي كشورهايي نظير ايران و ونزوئلا كه از فرهنگ غني و كهن برخوردار هستند، مؤثرترين راه كار در جهت مقابله با تهاجمات كنوني آمريكا است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، هكتورسوتو معاون وزير فرهنگ ونزوئلا كه به‌منظور شركت در اجلاس كشورهاي غير متعهد به ايران سفر كرده است روز سه شنبه 13 شهريور ماه به همراه رئيس سازمان ميراث فرهنگي اين كشور در ديدار غير رسمي با معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص علاقه‌ي كشورش به گسترش روابط فرهنگي با ايران در قالب فعاليت‌هاي سينمايي و نشر كتاب بحث و تبادل نظر كرد.
    مهندس جعفري جلوه ضمن استقبال از هيات ونزوئلايي، روحيات انسان‌دوستانه و پهلواني ايرانيان و همچنين فرهنگ و تمدن غني كشورمان، گسترش و تعميق روابط فرهنگي كشورهايي نظير ايران و ونزوئلا كه از فرهنگي غني و كهن برخوردار هستند را مؤثرترين راه كار جهت مقابله با تهاجمات كنوني آمريكا دانست.
    معاون امور سينمايي به اقتصاد و اهميتي كه روابط اقتصادي در دنياي امروز دارند، اشاره كرد و يادآور شد: كه ريشه‌هاي عميق فرهنگي و تحكيم روابط فرهنگي با كشورهايي كه داراي مشتركات فرهنگي هستند بيش ازبهبود اوضاع اقتصادي، نظام سلطه‌گر غرب را به وحشت مي‌اندازد، از اين رو توجه به مقوله فرهنگ را بسيار ضروري و پر اهميت دانست.
    وي در ادامه ضمن اشاره به توانمندي‌هاي ايران در عرصه سينما به توليد فيلم مستندي در مورد زندگي هوگوچاوز رئيس جمهور ونزوئلا توسط يكي از مستندسازان ايراني اشاره كرد و شخصيت ايشان را با توجه به روحيه پهلواني كه با روحيات ايرانيان همخواني دارد، ستود.
    در ادامه‌ سوتو ضمن اشاره به توليد بيش از 30 فيلم مستند و انتشار سالانه 25 ميليون جلد كتاب در كشورش و توجه مسئولان اين كشور به روابط اقتصادي با ايران، خواستار توسعه همكاري‌هاي فرهنگي با كشورمان با توجه به مشي مشترك سياسي در ارتباط با امپرياليسم آمريكا و نظام سلطه‌گر غرب شد.
    معاون فرهنگ ونزوئلا با اشاره به طرح "آلكا" كه از سوي آمريكا به منظور تشكيل اتحاديه تجارت آزاد قاره آمريكا شكل گرفت، طرح"آلبا" را كه با ابتكار هوگو چاوز و با عضويت كشورهايي چون ونزوئلا، بوليوي، نيكاراگوئه، اروگوئه پا گرفت را به ‌نوان طرحي براي مقابله با طرح "آلكا" به منظور به چالش كشيدن آمريكا در اجراي طرح تجارت آزاد اين كشور عنوان نمود و از ايران نيز براي عضويت در اين اتحاديه دعوت كرد.
    هكتور سوتو ضمن ابراز خرسندي از حضور در ايران، خواستار توسعه روابط سينمايي با ايران در چارچوب تفاهم‌نامه ميان دو كشور شد.
در پايان مذاكره‌كنندگان اظهار اميدواري كردند: تا در آينده نزديك و فرصتي كافي و مناسب، ضمن نشستي مشترك به بحث و تبادل نظر در اين مورد به منظور دستيابي به نتايج مثبت بپردازند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com