1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 408  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۶/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138606170202  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۱۵:۱۱
    ۱۳۸۶/۰۶/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

اعتباريان:

سينماي ايران ورشکسته مي‌شود

با توجه به دسترسي آسان مخاطبان به بهترين آثار توليدي دنيا يا پخش آثار خارجي از تلويزيون، اگر حمايت همه‌جانبه را هم از اين سينما بگيريم، سينماي ايران به تدريج ورشکسته مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، حميد اعتباريان درباره مشکلات پيش‌آمده در صنف تهيه‌کنندگان سينما گفت: "هفت سال است به اين هنر / صنعت پيوسته و اخيرا هم عضو وابسته اتحاديه شده‌ام؛ نمي‌دانم چه زماني عضو پيوسته مي‌شوم و زياد هم اهميت نمي‌دهم، چون با عشق وارد سينما شدم، عشق به فرهنگ و هويت ملي و مذهبي کشورم."
    وي ادامه داد: "اقتصاد در سينما نقش مهمي ندارد، يعني هيچکدام از همکاران ما سرمايه خود را براي درآمد به پاي اين پرده نقره‌اي نمي‌ريزند؛ همه عاشق‌اند و هنرمند و اهداف هنرمندانه دارند. در نتيجه همکاران من دچار لغزش نيستند، دچار رنجش‌اند؛ رنجش‌هاي دوستانه‌اي که به دليل تفاوت ديدگاههاي گاه ناپيدا و ناپايدار، تبديل به حسي تراژيک شده است. بياييم در سالروز تولد معشوق بار ديگر دست به دست هم شمع‌هاي کيک تولد را خاموش کنيم و از طعم شيرين آن همه با هم لذت ببريم."
    اين تهيه‌کننده سينما با اشاره به حضور سينماگران در تلويزيون گفت: "تعداد زيادي از همکاران تهيه‌کننده در حال توليد تله‌فيلم هستند که اين امر چه از لحاظ فرهنگي و چه از لحاظ اقتصادي اتفاقي قابل تقدير است، اما از طرف ديگر، تداوم همين شرايط و روابط بين تهيه‌کنندگان سينما و تلويزيون، به نوعي باعث تضعيف سينما مي‌شود."
    اعتباريان ادامه داد: "هدف تلويزيون کمک به سينماي ايران است؛ پس در سفارش دادن کار نبايد تبعيض وجود داشته باشد. در واقع بايد از همه تهيه‌کنندگان براي توليد دعوت شود و هم اينکه تلويزيون همه آثار توليدشده در سينما را بخرد تا در واقع سود اقتصادي و فرهنگي متقابل نصيب هر دو رسانه شود و ارتباط مردم را با آثار توليدشده نزديکتر کند."
    وي در پايان تصريح کرد: "با توجه به دسترسي آسان به بهترين آثار توليدي دنيا يا پخش آثار خارجي از تلويزيون، اگر حمايت همه‌جانبه را از سينما حذف کنيم، سينماي ايران به تدريج ورشکسته مي‌شود. تلويزيون تاکنون هيچکدام از 12 فيلم توليد شرکت ما را نخريده و پخش نکرده و سفارشي هم براي توليد تله‌فيلم نداشته‌ايم. اين نشاندهنده وجود تبعيض از جانب تلويزيون بين آثار و تهيه‌کنندگان و نبود حمايت همه‌جانبه از سينماي ايران است."
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com