1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 546  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605280231  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۲۹:۲۱
    ۱۳۸۶/۰۵/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

با اساتيدي معيريان، جليلي و...

اولين كالج بين‌المللي علوم سينما در ايران آغاز به‌كار مي‌كند

نخستين كالج بين‌المللي علوم سينما در ايران از مهر ماه سال جاري در منطقه آزاد چابهار آغاز به كار مي‌كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، علي اصغر واثقي پناه مدير اين كالج در تشريح برنامه‌هاي گفت: كالج بين‌المللي علوم سينما با اخذ مجوز از وزارت علوم با همكاري دانشگاه بين‌المللي بهار براي اولين بار در ايران آغاز به كار مي‌كند و اميدواريم اين كار آكادميك كه در رشته‌هاي مختلف علوم سينمايي محقق شده است، بتواند از خروجي‌هاي خود فارغ‌التحصيلاني را به جامعه ارايه كند كه بستر ساز تحولات مختلف دركشور باشد.
    وي با اشاره به اساتيد اين كالج اظهار داشت: ما از اساتيد ايراني و خارجي بهره خواهيم گرفت، كه از ميان اساتيد ايراني مي‌توان به آرش معيريان عضو هيات علمي دانشگاه تهران و كارگردان سينما، ابوالفضل جليلي كارگردان ، مهرداد رييسي از دوبلورها و رييس انجمن گويندگان جوان نام برد.
    واثقي تاكيد كرد: ما بيش از اينكه به دنبال افراد چهره باشيم علاقه‌منديم با افرادي همكاري كنيم كه سابقه تدريس دانشگاهي داشته باشند.
    وي همچنين با اشاره به رشته‌هاي در نظر گرفته شده براي اين كالج گفت: ما به صورت تخصصي به چهار رشته كارگرداني، بازيگري، دوبلاژ و انيميشن در مقطع كارداني خواهيم پرداخت كه دو رشته آخر براي اولين بار است در ايران به صورت آكادميك تدريس مي‌شود.
    واثقي پناه ظرفيت پذيرش دانشجو را 300 تن دانست و اظهار داشت: بخش كوچكي از اين ظرفيت را به نيروهاي مستعد در منطقه چابهار اختصاص داده‌ايم تا به صورت رايگان به تحصيل در رشته سينما بپردازند.
    وي همچنين خبر داد: طي روزهاي آينده به مناسبت اعياد شعبانيه، زميني در چابهار كلنگ زني خواهد شد تا مجتمع دانشگاهي مجهز به خوابگاه هاي مدرن تاسيس شود تا بتوانيم تا 1500 نفر ظرفيت جذب دانشجو داشته باشيم.
    برپايه اين خبر، در اين نشست دكتر حميدرضا ميرزايي رييس دانشگاه بين‌المللي چابهار نيز در سخناني اظهار داشت: ما با نيازسنجي‌هايي كه در سطح كشور داشتيم، رشته‌هاي مختلف هنري مورد نياز را شناسايي كرديم و براي تامين اين نيازها اعتقاد داريم بايد از مدرن‌ترين ابزارهاي علمي، پژوهشي و آموزشي در دنيا استفاده كنيم تا بتوانيم اين دستاوردها را براي خودمان بومي كنيم.
    وي با بيان اينكه اين فعاليتها را به صورت مشترك با دانشگاه‌ها و موسسات معتبر بين‌المللي پي‌خواهيم گرفت، ادامه داد: نهايت تلاش ما اين است تا در گام نخست از مجموعه توانمندي‌هاي داخلي كشور استفاده كنيم و در كنار آنها براي تكميل ارايه‌ي كيفي دوره‌ها در صورت نياز از افراد واجد شرايط و اساتيد خارجي استفاده خواهيم كرد.
    وي اظهار اميدواري كرد: اين آموزش‌ها موجب شكوفايي سطح كمي و كيفي آموزش سينمايي در كشور و رسيدن به استانداردهاي لازم شود.
    ميرزايي با بيان اينكه در ارتباط با علوم سينمايي با 4 موسسه و دانشگاه معتبر بين المللي قرارداد همكاري بسته‌ شده است از قرارداد با جانمورس انگليس، ساندرلن، بدفورد شايه و پاريس 1، 5 و 13 كه قبلا بنام سوربون بوده است به عنوان موسساتي است كه مورد تاييد وزارت علوم است نام برد.
    وي از ايده‌ تاسيس مركز بين‌المللي سينمايي كشورهاي اسلامي در منطقه آزاد چابهار ياد كرد و گفت: اين ايده از ايده‌هاي است كه ما مي‌توانيم به واسطه‌ آن ايران را به عنوان مركز آموزش‌هاي سينمايي مطرح كنيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com