1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 496  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605240213  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۲۴:۴۱
    ۱۳۸۶/۰۵/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره فيلم ادينبورگ امروز آغاز مي‌شود

شصت و يکمين جشنواره فيلم ادينبورگ امروز چهارشنبه با نخستين نمايش اروپايي فيلم «هالام فو» ساخته ديويد مکنزي آغاز مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين فيلم که بر مبناي رماني به همين نام نوشته پيتر جينکس ساخته شده، داستان پسري جوان به نام هالام فو با بازي جمي بل، بازيگر برنده جايزه بفتا است، که احتمال مي دهد نامادري اش در قتل مادر واقعي او نقش داشته است.
    بل 21 ساله که چند سال پيش با فيلم "بيلي اليوت" به شهرت رسيد، از جمله چهره هاي سرشناس است که امروز در مراسم افتتاحيه جشنواره ادينبورگ شرکت مي کند. از ديگر افراد و چهره هاي مطرح مراسم فرش قرمز مي توان به تيلدا سوئينتن بازيگر ويکي از حاميان جشنواره، الکس سالموند نخست وزير اسکاتلند و سر منزيز کمبل رهبر حزب ليبرال دموکرات اين کشور اشاره کرد.
    "هالام فو" که در اسکاتلند فيلمبرداري شده، اواخر سال گذشته براي نخستين بار در دنيا در بخش مسابقه جشنواره فيلم برلين به نمايش در آمد و برنده جايزه خرس نقره اي بهترين موسيقي متن شد. در جشنواره امسال که تا 26 اوت (چهار شهريور) ادامه دارد 120 فيلم از 31 کشور نمايش داده مي شود. فيلم "دو روز در پاريس" ساخته ژولي دلپي به عنوان فيلم اختتاميه انتخاب شده است.
    جشنواره فيلم ادينبورگ که يکي از قديمي ترين جشنواره هاي سينمايي دنياست، از زمان راه اندازي در سال 1947 همواره در ماه اوت و به عنوان بخشي از بزرگترين جشنواره هنري شهر ادينبورگ که هر سال يک ماه طول مي کشد، برگزار شده، اما برگزارکنندگان جشنواره هفته گذشته اعلام کردند از سال آينده اين جشنواره در ماه ژوئن برگزار مي شود. آنها اميدوار هستند با اين کار ضمن جلب توجه بيشتر تماشاگران، زمينه حضور فيلم هاي مطرح تر و ستاره هاي سرشناس تر در ادينبورگ فراهم شود.
    هانا مگيل که امسال براي اولين بار مديريت هنري جشنواره ادينبورگ را به عهده گرفته، در اين زمينه گفت: «انتقال تاريخ برگزاري جشنواره به ماه ژوئن به لحاظ هنري و تجاري حرکتي معقول است... ما از اين طريق فرصت بهتري براي تبليغ فيلم هايي که نشان مي دهيم، داريم».
    فيلم هاي انتخاب شده در بخش هاي مختلف جشنواره ادينبورگ نمايش داده مي شوند، از جمله بخشي تحت عنوان "گالا" که به نمايش فيلم هايي با حضور يک بازيگر يا کارگردان سرشناس اختصاص دارد و بخش "رزباد" که در آن فيلم هاي اول يا دوم کارگردانان نمايش داده مي شود. "جعبه سياه" يکي ديگر از بخش هاي جشنواره ادينبورگ است که مخصوص فيلم هاي انتزاعي و هنري است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com