1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 462  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605230208  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۲۶:۳۸
    ۱۳۸۶/۰۵/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

ناصر باكيده:

جشنواره‌هاي منطقه‌ زمينه‌ساز تجربه‌ورزي جوانان علاقه‌مند است

مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران به جشنواره‌ منطقه‌ سينماي جوان در قزوين پيام داد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ ناصر باكيده طي پيامي خطاب به فيلمسازان، سينماگران و فعالان سينماي كوتاه نه استان كشور كه در هفتمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان در قزوين حضور دارند گفت: جشنواره‌هاي منطقه‌اي سينماي جوان زمينه‌ساز گسترش فضاي همدلي و تجربه‌ورزي جوانان علاقه‌مند و فعال در حوزه سينماست.
    بنا بر اين گزارش، در اين پيام آمده است: «آفرينش هنري با اتكا به‌عناصر و مواريث فرهنگي غني گذشتگان يكي از راهكارهاي حفظ هويت جوامع است. بي‌شك چنانچه نسل جوان از لحاظ فكري و فرهنگي پرمايه و غني باشند و پايه‌هاي محكمي براي تفكر، جهان‌بيني و معناي زندگي داشته باشند، در برخورد با هجمه‌هاي فرهنگي كه با فناوري‌هاي نوي صورت مي‌گيرد، با ايمان و آگاهي به مبارزه برمي خيزند و با درايت و پشتكار موانع را از پيش پا برمي‌دارند.
    ضرورت توجه به استعدادهاي جوانان و ظرفيت‌هاي فرهنگي هنري نقاط مختلف كشور ايجاب مي‌كند مديران برنامه‌ريزان فرهنگي در سطوح كلان درصدد ساماندهي امكانات و قابليت‌ها برآيند. بي‌ترديد آفت بزرگي كه نيروها را تقليل مي‌دهد و دستيابي به افق‌ها را دشوار مي‌سازد، حركت‌هاي پراكنده و اقدامات موازي است. تجارب پيشين حكايت از آن دارد كه نظام بخشيدن به روند فعاليتها يگانه گزينه‌اي است كه بايد از آن حمايت كرد و به مرتفع ساختن چالش‌هاي موجود در برابر آن پرداخت. به همين منظور انجمن سينماي جوانان ايران در دوران نوين فعاليت خود كوشيده است تا روند عرضه و نمايش فيلمهاي كوتاه در كشور را به شكلي منسجم و نظام‌مند برنامه‌ريزي و اجرا كند.
    وجود پنجاه و هفت دفتر انجمن در اقصي نقاط ميهن اسلامي نويد بخش توليد آثاري متنوع و مبتني بر ارزش‌ها و داشته‌هاي بومي و منطقه‌اي است. برگزاري ساليانه هفته‌هاي فيلم، عكس و فيلمنامه در اين دفاتر فرصت مناسبي است تا آثار برتر مورد شناسايي قرار گيرند. در مرحله بعد برپايي جشنواره‌هاي منطقه‌اي اين مجال رافراهم مي‌آورد تا برترين هاي هر منطقه شناخته شوند.
    برگزاري جشنواره‌هاي منطقه‌اي ضرورتي است كه پس از سالها دوباره مورد توجه قرار مي‌گيرد، زيرا همواره از آن به عنوان حلقه‌اي مفقوده ياد مي‌گرديد. رويدادي كه به ياري پروردگار متعال احياي آن علاوه بر افزايش تعاملات متقابل منطقه‌اي، در گسترش فضاي همدلي و تجربه‌ورزي جوانان نقشي ثمربخش بر عهده خواهد گرفت.
    گفتني است: هفتمين جشنواره منطقه‌اي سينماي جوان با حضور هنرمندان و فيلمسازان و دست اندركاران سينماي جوان استانهاي كرمانشاه، يزد، گيلان، خوزستان، فارس، مركزي، سمنان، تهران و قزوين از 23 مرداد به مدت سه روز در محل سالن اجتماعات كتابخانه امام خميني (ره) شهر قزوين برگزار مي‌شود.
    در دومين روز اين جشنواره فيلم‌هايي از شهرهاي رشت، قزوين، لاهيجان، تهران، اهواز، شاهرود، اراك، كرج در بخش مسابقه به نمايش در مي‌آيد.
    "سكانس آخر"، "هراس"، "چاي"، "زير درختان كاج"، "بي‌خوابي"، "تاريكترين نقطه شهر"، "شيطنت"، "تولد از ساعت 9:30 تا 11 " و فيلم‌هاي "نشانه"، "عاشورا"، "بر شاخ اين شجر"، "اين راه بي‌نهايت و "آهنگي كه با تو شنيدم"، در بخش در جستجوي حقيقت جشنواره از ساعت 11:15 الي 12:30 به نمايش در مي‌آيد.
    در همين روز، فيلم‌هاي كوتاه «تنگ خالي ماهي» از تهران، «شب بود» از قزوين، «B» از تهران، «قرار يازدهم» از قزوين، اينم يك مدلشه از كرج، سوگند به شب از قزوين در بعدازظهر 24 مردادم ماه از ساعت 15:30 تا 17 در برنامه نماش بخش مسابقه فيلم‌هاي جشنواره پيش‌بيني شده است.
    مازيار ميري كارگردان سينما از ساعت 17:15 تا 19:30 در جمع فيلمسازان، هنرجويان و علاقمندان حاضر در جشنواره پيرامون «مولفه‌هاي فيلم كوتاه در سينما» سخنراني مي‌كنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com