1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 531  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605220104  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۱۲:۳۳
    ۱۳۸۶/۰۵/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمود اربابي: اداره‌ي نظارت بطور جد پيگير است

بررسي اعضاي "فدراسيون تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان سينماي ايران" آغاز شد

اولين جلسه‌ي بررسي اعضاي معرفي شده به "فدراسيون تهيه‌كنندگان سينماي ايران" با حضور محمود اربابي مدير كل اداره‌ي نظارت و ارزشيابي و رضا ميركريمي مديرعامل خانه‌ي سينما برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري ها، محمود اربابي درباره‌ي اين جلسه گفت: اين جلسه روز گذشته ـ بيست و يكم مرداد ماه ـ برگزار شد، بررسي اعضاي معرفي شده از سوي تشكلها را آغاز كرديم و اميدواريم طي 7 يا 8 روز آينده اين كار به پايان برسد.
    وي افزود: اداره نظارت به طور جدي پيگير اين كار است و قطعا سرانجام مطلوبي حاصل خواهد شد. اربابي درباره‌ي تشكل‌هايي كه اسامي افرادشان را معرفي كردند، گفت: ليست افراد را بعد از اين بررسي‌ها اعلام خواهيم كرد.
     مدير كل اداره‌ي نظارت و ارزشيابي توضيحات بيشتر را به بعد از تشكيل جلسات موكول كرد.
     بنابر اين گزارش سوم مرداد ماه خانه ي سينما و اداره كل نظارت و ارزشيابي طي بيانيه ي مشتركي از تشكيل فدراسيون تهيه كنندگان و توزيع كنندگان سينماي ايران به عنوان تنها صنف قانوني و رسمي در اين حوزه خبر داد و براي تشكيل هيات اجرايي فدراسيون، تشكل هاي تهيه كنندگي را موظف كرد تا پايان وقت اداري چهارشنبه 17 مرداد درخواست عضويت رسمي و امضاء شده اعضاء خود را به دبيرخانه اداره كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفهاي ارايه دهند.
    كانون تهيه‌كنندگان فيلم ايران و مجمع فيلم‌سازان سينماي ايران با ارسال نمابرهاي جداگانه‌ي تا تاريخ مقرر شده اعلام كردند كه اعضا خود را به فدراسيون تهيه‌كنندگان و توزيع فيلم ايران معرفي كردند.
    اما در فاصله ي روزهاي انتشار اين خبر تا فرصت 17 مرداد ماه اعضا اتحاديه‌ي تهيه‌كنندگان و توزيع فيلم ايران از جمله مرتضي شايسته رييس آن نسبت به انجام مناظره با مديركل اداره‌ نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي اعلام آمادگي كرد و ديگر اعضاي اتحاديه نسبت به روند برخورد معاونت سينمايي و تشكيل «فدارسيون» در خانه سينما اعتراض كردند.
    اما ابوالحسن داودي سخنگوي مجمع فيلم‌سازان درباره‌ي فدراسيون تهيه‌كنندگان و توزيع فيلم ايران با توجه به اعتراضات اخير برخي اعضاي اتحاديه‌ي تهيه‌كنندگان گفت: فدراسيون شكل مدرن‌تري از تشكيلاتي است كه نه‌تنها در ايران، بلكه در اكثر كشورهاي پيشرفته اغلب نهادهاي صنفي و مدني از اين طريق اداره مي‌شوند. به بيان ديگر فدراسيون تهيه‌کنندگان تمام سلايق تهيه کنندگي را در بر مي‌گيرد و به استقلال هر تهيه کننده با هر روشي احترام مي‌گذارد و حقوق حقه‌اش را حفظ مي‌كند.
    وي در ادامه تاكيد كرد: مجمع فيلمسازان سينماي ايران به‌طور قاطع اعلام مي‌كند، اتحاديه تهيه‌كنندگان يكي از ستون‌هاي اصلي اين فدراسيون است و نبايد منفعل شده و تحليل برود، بلكه بايد قوي‌تر و موثرتر از گذشته در اين فدراسيون حضور داشته باشد، تا اين فدراسيون بتواند حركت خودش را پيگيري كند. قطعا در اين شرايط عده‌ي معدودي هستند كه اينگونه نمي‌خواهند، چرا که بزرگ‌ترين خصوصيت فدراسيون واقعيت ضد انحصار آن است و اين مساله قطعا به مزاق چند تني که در اتحاديه تهيه کنندگان توانسته‌اند از مزاياي قدرت و انحصار بهره‌مند شوند خوش نمي‌آيد. اگر چه بخش عمده‌اي از ياران اتحاديه از اين انحصار و مزاياي آن محرومند.
    مدير كل اداره‌ي نظارت و ارزشيابي نيز چندي قبل در تشريح فدراسيون گفته بود: تشكيل فدراسيون تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان سينماي ايران مساله‌ي بسيار متبوع و خوشايندي است كه مي‌تواند همه ماجراهاي تهيه‌كنندگي را از منظر اين صنف حل و فصل كند و جزء اين، گزينه‌ي منطقي راه ديگري را دنبال نمي‌كنيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com