1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 478  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605210206  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۵۴:۵۴
    ۱۳۸۶/۰۵/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

سخنگوي مجمع فيلم‌سازان:

اتحاديه‌ تهيه‌كنندگان نبايد منفعل شود، فدراسيون تمام سلايق تهيه‌كنندگان را در برمي‌گيرد

سخنگوي مجمع فيلم‌سازان سينماي ايران گفت: فدراسيون تهيه‌کنندگان تمام سلايق تهيه کنندگي را در برمي‌گيرد و به‌استقلال هر تهيه کننده با هر روشي احترام مي‌گذارد و حقوق حقه‌اش را حفظ مي‌كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، ابوالحسن داوودي درباره‌ فدراسيون تهيه‌كنندگان و توزيع فيلم ايران با توجه به اعتراضات اخير برخي اعضاي اتحاديه‌ي تهيه‌كنندگان با بيان اين مطلب گفت: فدراسيون شكل مدرن‌تري از تشكيلاتي است كه نه‌تنها در ايران، بلكه در اكثر كشورهاي پيشرفته اغلب نهادهاي صنفي و مدني از اين طريق اداره مي‌شوند. به بيان ديگر فدراسيون تهيه‌کنندگان تمام سلايق تهيه کنندگي را در بر مي‌گيرد و به استقلال هر تهيه کننده با هر روشي احترام مي‌گذارد و حقوق حقه‌اش را حفظ مي‌كند.
    وي در ادامه تاكيد كرد: مجمع فيلمسازان سينماي ايران به‌طور قاطع اعلام مي‌كند، اتحاديه تهيه‌كنندگان يكي از ستون‌هاي اصلي اين فدراسيون است و نبايد منفعل شده و تحليل برود، بلكه بايد قوي‌تر و موثرتر از گذشته در اين فدراسيون حضور داشته باشد، تا اين فدراسيون بتواند حركت خودش را پيگيري كند. قطعاً در اين شرايط عده‌ي معدودي هستند كه اينگونه نمي‌خواهند، چرا که بزرگ‌ترين خصوصيت فدراسيون واقعيت ضد انحصار آن است و اين مساله قطعا به مزاق چند تني که در اتحاديه تهيه کنندگان توانسته‌اند از مزاياي قدرت و انحصار بهره‌مند شوند خوش نمي‌آيد. اگر چه بخش عمده‌اي از ياران اتحاديه از اين انحصار و مزاياي آن محرومند.
    وي در بخش ديگري اعلام كرد: براي آگاهي دوستان كه معتقدند تشكيل فدراسيون و مجمع در پي حذف اتحاديه تهيه‌كنندگان است، من همين جا اعلام مي‌كنم ما،(كارگردان ـ تهيه‌كنندگان) مجمع فيلمسازان سينماي ايران ممكن است به‌عنوان جايي كه حافظه تاريخي ندارند، شناخته شده باشيم، اما خوشبختانه اسناد تاريخي گذشته صنف تهيه کنندگان و چگونگي تشکيل آن در سال 1367 موجود است،ظاهرا كساني عامدا حافظه تاريخي‌شان را از دست داده‌اند و به‌راحتي حتي موجوديت بنيان‌گذاران سينماي نوين ايران را در بعد از انقلاب نفي و تکذيب مي‌کنند. اين دوستان گرامي، و نيز اکثريتي که احتمالا اطلاعاتي ازآن دوره ندارند، و يا اينکه اطلاعات غلط از آقايان دريافت کرده‌اند، مي‌توانند با مراجعه به اين اسناد ملاحظه کنند كه چه كساني پاي اولين اساسنامه مجمع تهيه كنندگان را در 19سال قبل امضا كردند و بعد مجمع عمومي گذاشتند و تا چندين دوره اكثريت قريب به دو، سوم شوراي مركزي مجمع تهيه‌كنندگان با كارگردان ـ تهيه كننده‌ها بود،(يعني 6نفر کارگردان ـ تهيه کننده درمقابل3نفر تهيه کننده در شوراي مرکزي 9نفره ) به علاوه اينكه در حداقل سه دوره اول رياست آنجا دوستاني از كارگردان ـ تهيه‌كنندگان را بر عهده داشتند.
    داودي گفت: دوستان عزيز ما كه امروز داعيه رهبري دارند، درواقع ادامه دهنده مسير كارگردان ـ تهيه‌كنندگاني هستند كه چرخه سينمايي بعد از انقلاب را به حركت درآوردند و بايد ازاين دوستان گرامي پرسيد که بر اساس کدام استدلال بنيان‌گذاران صنف تهيه کنندگان را و جمع شناخته شده‌ترين و متخصص ترين فيلمسازان را به عنوان گروه درصدي به حساب مي‌آورند؟
    داودي در مورد تحريم اتحاديه در جشن سينما نيز معتقد است: جشن سينما و روز ملي سينما يک مراسم ملي براي سينماگران است، بنابراين هرکسي در هرمقامي بخواهد از آن در جهت اهداف، منافع و مطامع فردي و يا گروهي و يا سليقه‌اي خود استفاده کند، به نوعي خيانت به سينماي ملي محسوب مي‌شود. اين درست به‌مثابه آن است که يک گروه سياسي بخواهد امنيت ملي کشور را دست آويز مطامع و منافع خود کند.
    سخنگوي مجمع فيلم‌سازان مدعي است: برخي دوستان عزيز ما در اتحاديه اشتباه بزرگي کردند، چراکه بيرون کشيدن اين تعداد از فيلم‌ها آمار فراگيري ادعايي آن‌ها را نشان مي‌دهد که کمتر از 15 است و اين مويد آن است که بخش اصلي ياران ما در اتحاديه از حميت و درکي برخوردارند که نشان مي‌دهد بيش از منافع فردي ، منافع ملي و کلان سينما را باور دارند و در راه حصول آن همراه خانواده سينما هستند.
    وي دوباره تاكيد كرد: من همين جا يك بار ديگر اعلام مي‌كنم، مجمع فيلمسازان معتقد به احترام متقابل همه سلايق و تشكل‌ها و جريان‌هاي تهيه‌كنندگي است و معتقد به سهم‌خواهي منطقي و به‌اندازه هر كدام از آنها در جريان توليد، توزيع و نمايش است.
    وي در عين حال گفت: البته طبيعي است اين احترام متقابل را تا زماني قايل هستيم كه طرف مقابل هم به اين امر احترام بگذارد، در غير اين صورت ما هم روش ديگري را در پيش خواهيم گرفت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com