1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 547  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605170203  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۱۹:۲۰
    ۱۳۸۶/۰۵/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

اينگمار برگمان در سکوت به خاک سپرده مي‌شود

فيلمساز فقيد سوئدي هميشه دوست داشت مراسم تدفين‌ او ساده و خصوصي برگزار شود و خانواده‌اش، دوستان و همسايه‌هاي وي تمام سعي خود را مي‌کنند اين آروز محقق شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اسوشيتدپرس اعلام کرد برگمان دوشنبه هفته گذشته در 89 سالگي درگذشت و از آن پس خانواده اش گفته اند براي او تنها يک مراسم کوچک و کاملا خصوصي در جزيره کوچک فارو برگزار مي کنند، هر چند تاريخ دقيق آن را مشخص نکرده اند.
    اهالي جزيره فارو نيز که فيلمساز نامدار سال هاي آخر عمر خود را در آن جا در انزوا گذراند، حرفي در اين باره نمي زنند. کرستين کالستروم، يک معلم مدرسه ابتدايي که بيش از 40 سال است در اين جزيره زندگي مي کند، گفت: حتي اگر هم مي دانستيم چيزي نمي گفتيم. مردم فارو، هيچ وقت، هيچ وقت چنين چيزي را لو نمي دهند.
    برگمان روز 30 ژوئيه در خانه خود در فارو واقع در شمال جزيره گاتلند در درياي بالتيک از دنيا رفت. سازنده فيلم هايي کلاسيک مانند «مهر هفتم» و «فاني و الکساندر» به اعتقاد بسياري از صاحب نظران يکي از بزرگترين فيلمسازان دنيا بود.
    هنينگ مانکل، نويسنده سوئدي که با ايوا، دختر برگمان ازدواج کرده، هفته گذشته به رسانه ها گفت مراسم تدفين فيلمساز فقيد در کليساي فارو و زير نظر يک کشيش محلي برگزار مي شود. آگنتا سودردال، کشيش کليسا از تاييد اين مسئله خودداري کرد وگفت او نيز مانند تمام اهالي فارو در اين مورد حرفي نمي زند.
    برگمان که در خانه خود تنها زندگي مي کرد، اغلب همسايه هاي خود را به اين خاطر که حريم خصوصي او را رعايت مي کردند، مورد تحسين قرار مي داد. او در سال 2004 در يکي از معدود گفتگوهاي خود به يک شبکه تلويزيوني گفت: «وقتي آدم ها مي آيند و مي پرسند اينگمار برگمان کجا زندگي مي کند، آنها هيچ جوابي نمي دهند.»
    بيشتر صحبت ها در اين مورد است که برگمان در قبرستان فارو دفن مي شود، هر چند بعضي از رسانه هاي سوئد حدس مي زنند او در کنار اينگريد فون روزن، پنجمين و آخرين همسرش دفن شود که در 1995 درگذشت. او در نورتالي در شمال شرقي استکلهم به خاک سپرده شد.
    اولا کالبرگ، يکي از متصديان کليسا گفت برگمان نام خود را روي سنگ قبر فون روزن حک کرده، اما معلوم نيست جنازه او در فارو دفن مي شود يا در کنار همسرش در کنار کليساي رزالگزبورو. يک روزنامه سوئدي مدعي شد برگمان دستورالعمل تدفين خود را براي خانواده اش نوشته است. اين روزنامه به نقل از پسر برگمان که اسم او نيز اينگمار است، نوشت فيلمساز برجسته نه گل مي خواهد نه مداحي، تنها گروه کر و موسيقي ويولون سل.
    اين روزنامه به نقل از پسر برگمان نوشت: «ما تمام سعي خود را مي کنيم که خواسته هاي پدر محقق شود». يان گورانسون، سخنگوي موسسه فيلم سوئد گفت درباره مراسم تدفين اطلاعاتي ندارد، اما اين موسسه با برگزاري مجالس يادبود از او تقدير مي کند.
    به گفته کالستروم او و ديگر ساکنان فارو هميشه به برگمان به عنوان يک «فرد عادي» نگاه مي کردند. او اين جا آمده بود براي اينکه مي خواست تنها باشد. هر وقت آدم ها به فارو مي آمدند، ميان بوته ها مي خزيدند و از حصار خانه اش بالا مي رفتند تا او را ببينند، خيلي ناراحت مي شد. برگمان مردي پر کار بود و مي خواست حريم خصوصي اش حفظ شود تا بتواند کار کند. بنابراين ما حس مي کرديم بايد او را تنها بگذاريم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com