1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 357  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605100202  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۵۷:۳۳
    ۱۳۸۶/۰۵/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:

جهاني شدن سينماي ايران شرط لازم براي ملي شدن آن است

«محمدرضا جعفري جلوه» در مراسم توديع و معارفه مدير بنياد سينمايي فارابي، افزود: استراتژي فرهنگي در حوزه سينما بايد اين باشد كه اين بخش جهاني شده تا بتواند آن گونه كه انتظار مي‌رود در سطح ملي ظاهر شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، برنامه توديع و معارفه مديرعامل بنياد سينمايي فارابي امروز با حضور مسئولان سينمايي، هيأت امناي اين بنياد، رييس كميسيون فرهنگي ‌شوراي شهر تهران، هيأت مديره خانه سينما و جمعي از سينماگران برگزار شد.
    به دنبال استعفاي «عليرضا رضاداد» از مديريت بنياد سينمايي فارابي، «مجيد شاه‌ حسيني» به عنوان مدير جديد اين نهاد، منصوب شد.
    معاون وزير فرهنگ وارشاد اسلامي، افزود: اگر هاليوود و سينما نبود بعيد بود كه آمريكا براي سيطره جهاني داوطلب و خود را آماده ببيند. با سينماست كه آمريكا اميد دارد، بتواند.
    جعفري جلوه ادامه داد: مديريت جديد فارابي با آشنايي مناسب از سينماي جهان و زواياي آن مي‌تواند بستر ورود به حوزه جهاني را براي سينماي ايران كه احياي سينماي ملي را در دستور كار دارد، فراهم سازد.
    برپايه اين خبر، وي به جابه‌جايي مديريتي، در بنياد سينمايي فارابي اشاره كرد و گفت: اين تغيير آرايش و جابه جايي براي اعتلا و توفيق بيشتر سينماست، شاه‌حسيني در طول دو سال گذشته نيز در جمع معاونت سينمايي در قالب مشاوره و كمك حال مديريت و مؤسسه‌هاي تابعه به دور از هرگونه غوغا و هياهو حضور داشته است.
    معاون امور سينمايي در بخش ديگري از اين مراسم به دستاوردها و برنامه هاي مديريت سينما اشاره كرد و گفت: ارتقاي اقتصادي و فرهنگي سينمادر دستور كار ما هست و خواهد بود.
    وي تصريح كرد: در 10 سال گذشته سينما در دو وجه ‌اقتصادي و فرهنگي در جايگاه شايسته‌اي قرار نداشته است.
    او توضيح داد: رونق بخشي و عبور از اقتصاد كوچك به بزرگتر و متصل شدن به مخاطب بيروني به همراه تعميق فضاي فرهنگي و هويتي و به ظهور رساند آرزوهاي بلند سينما را به حد مقدور در اين دوره دنبال مي‌كنيم .
    جعفري جلوه از انعقاد تفاهم نامه معاونت امور سينمايي و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و آماده‌ سازي تفاهم نامه سه‌جانبه ميان وزارت امور خارجه، اين معاونت و سازمان يادشده براي حضور مستمر و مؤثر سينماي ‌ايران در حوزه بين‌الملل را از فعاليت‌هاي در دست اقدام حوزه مديريت سينمايي برشمرد.
    معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، افزايش اميد به سينما و در بدنه اين حوزه را از ديگر دستاوردهاي برنامه‌اي در قالب سينماي ملي عنوان كرد و گفت: عرصه فرهنگ، عرصه سياست ورزي عجولانه نيست لكن عرصه جدي سياست ورزي مبتني بر اصول رفتاري عميق و معطوف به چشم اندازي بلند است.
    وي با تقدير از عملكرد رضاداد مديرعامل سابق بنياد سينمايي فارابي و با اشاره به برخي مشكلات و بزنگاه‌ها در حوزه مديريت فرهنگي، تصريح كرد: در مديريت فرهنگي بايد صبور، همدل و همچون سنگ آسياب بود و به دور از هرگونه قيل و قال به امور پرداخت و به نوعي بايد نگاهي دربرگيرنده و پوشنده داشت.
    جعفري جلوه گفت: تغيير و تحولات مديريتي در بنياد سينمايي فارابي بنا به اقتضاي زمانه و شرايط و نياز سينماي ايران و بنا به پيشنهاد مديريت اين نهاد از يكسال پيش طرح شده است.
    تغيير آرايش مديريتي مي‌تواند از خلاء يك مدير كه شايد سينما را دچار ضايعه كند و بنا و همراه با شرايط و نياز جامعه از قالب يك آسيب به يك فرصت براي سينما تبديل شود.
    وي به مديريت دوساله رضاداد كه از قبل در بنياد بود در دولت نهم اشاره كرد و يادآورشد: خوشحالم از فرصت دوساله‌اي كه براي ايشان فراهم شد تا در ادامه راه براي پاسخگويي به نيازهاي ويژه خدمت انجام دهند.
    معاون امور سينمايي در پايان افزود: خوشحالم با وجود اصرار برخي كه امروز از ايشان (رضاداد) و بنا به اقتضا مدح و ستايش مي‌كنند اين فرصت از ايشان در بنياد سينمايي فارابي دريغ نشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com