1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 497  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۵/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138605070200  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۰۸:۴۴
    ۱۳۸۶/۰۵/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

اطلاعيه مشترك خانه سينما و اداره كل ارزشيابي وزارت ارشاد

تشكيل فدراسيون تهيه كنندگان و توزيع كنندگان سينماي ايران

بيش از يكسال است كه تعارضات جدي عرصه تهيه كنندگي سينماي ايران را در بر گرفته است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خانه سينما بر اساس اهداف و وظايف خويش همه تلاش هاي خود را براي تشكيل يك صنف فراگير با همكاري و مساعدت همه جانبه معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انجام داد و در جهت جلوگيري از تضييع حقوق تهيه كنندگان و براساس توافق نامه مورخ 30/9/85 في مابين خانه سينما و معاونت امور سينمايي هيأت مديره خانه سينما نمايندگي مستقيم كليه تهيه كنندگان سينماي ايران را بر عهده گرفت.
    چالش هاي برآمده از ابهامات صنفي از يكسو و ضرورت تعيين وضعيت حقوقي تشكل هاي جديد تهيه كنندگي از سوي ديگر، هيأت مديره خانه سينما و اداره كل ارزشيابي و نظارت را بر آن داشت كه بار ديگر نسبت به بررسي موضوع اقدام نمايد و پس از رايزني ها و بررسي هاي كارشناسانه نهايتاً تشكيل فدراسيوني مركب از هر سه تشكل تهيه كنندگي و توزيع (شامل اتحاديه تهيه كنندگان و توزيع كنندگان فيلم ايران، كانون تهيه كنندگان فيلم ايران و مجمع فيلمسازان سينماي ايران) را به عنوان راه حلي عادلانه و حرفه اي تحت عنوان اوليه فدراسيون تهيه كنندگان و توزيع كنندگان فيلم ايران به تصويب رساند.
    بر اين اساس خانه سينما و اداره كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه اي با تفاهم و توافق و به استناد مذاكرات و صورتجلسه شوراي ساماندهي تهيه كنندگي سينماي ايران موارد زير را به اطلاع مي رساند:
1 ـ  فدراسيون تهيه كنندگان و توزيع كنندگان فيلم ايران تا يكسال آينده با مديريت هيأت اجرايي منتخب، مرجع صنفي قانوني و رسمي امر تهيه كنندگي سينما خواهد بود.
2 ـ  به منظور تشكيل هيأت اجرايي فدراسيون، تشكل ها موظفند تا پايان وقت اداري چهارشنبه 17 مرداد درخواست عضويت رسمي و امضاءشده اعضا خود را به دبيرخانه اداره كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه اي ارائه دهند. بديهي است هر كدام از افراد متقاضي تنها مي توانند در يكي از تشكل ها عضويت داشته باشند.
3 ـ  پس از بررسي اطلاعات ارائه شده اعضا كرسي هاي هر تشكل به تناسب تعداد اعضا مشخص و اولين جلسه «هيأت اجرايي فدراسيون» با حضور نمايندگان معرفي شده از طرف تشكل هاي سه گانه تشكيل مي شود.
4 ـ  هيأت اجرايي مي بايست حداكثر تا 45 روز پس از تشكيل اولين جلسه خود اسناد و ضوابط و آئين نامه هاي داخلي را تدوين و به همراه درخواست عضويت فدراسيون به خانه سينما ارسال نمايد.
5 ـ  «مديرعامل خانه سينما» و «مدير كل اداره ارزشيابي» به عنوان عضو «ناظر» بر چگونگي تشكيل فدراسيون نظارت مي كنند.
    بديهي است از اين پس اداره كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه اي و خانه سينما فدراسيون فوق الذكر را به عنوان تنها مرجع رسمي صنف تهيه كنندگان و توزيع كنندگان سينماي ايران به كليه نهادها، سازمان ها و مؤسسات و ادارات مرتبط معرفي مي نمايند.

                   محمود اربابي                                                 سيدرضا ميركريمي
مديركل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه اي               رئيس هيأت مديره خانه سينما
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com