1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 431  تاريخ مخابره خبر:  ۲۷/۴/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138604270201  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۵:۵۸
    ۱۳۸۶/۰۴/۲۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

پرويز پرستويي: اسامي داوران جشن يازدهم اعلام مي‌شوند

جشن‌هاي سينماي مستند و انيميشن جدا شدند

تنديس‌هاي بخش مستند و انيميشن يازدهمين جشن سينماي ايران در مراسم‌هايي جداگانه‌ اهدا خواهند شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، پرويز پرستويي، دبير اين جشن، با اعلام اين خبر گفت: در سال‌هاي گذشته معمولا‌ بخش مستند و انيميشن در سايه، قرار داشتند كه براي هويت دادن به اين دو بخش تصميم گرفته شد، تا طي دو مراسم كه مديريت برگزاري‌اش برعهده شوراي جشن سينماي ايران خواهد بود برگزيدگان معرفي شوند.
    وي افزود: ما جشن فيلم‌هاي مستند را در ششم شهريور و انيميشن را در روز جهاني انيميشن در آبان ‌ماه سال جاري برگزار خواهيم كرد. ضمن آنكه تنديس ها هم از يك به 3 يا 4 تنديس افزايش پيدا مي‌كند كه شامل بهترين فيلم، كارگرداني،‌ تحقيق و.... مي‌شود.
    پرستويي در ادامه زمان معرفي داوران را اواسط هفته آينده اعلام كرد گفت: امسال برخلاف دوره هاي گذشته اسامي داوران را اعلام خواهيم كرد، از اين 110 داور 80 نفر را اعضاي صنوف تشكيل مي دهند كه شامل 12 بازيگر، 10 كارگردان، 10 تهيه كننده، شش فيلمنامه نويس، شش فيلمبردار، شش تدوينگر، شش آهنگساز، شش طراح صحنه و لباس، شش صدابردار و صداگذار، شش متخصص جلوه هاي ويژه و شش چهره پرداز خواهد بود كه به انتخاب صنوف مربوط معرفي مي شود و 18 نفر هم رؤساي ساير اصناف هستند و 12 نفر ديگر از ميان شخصيتهاي هنري با گرايش سينما توسط هيات مديره خانه سينما انتخاب مي‌شود.
    وي با بيان اينكه داوري‌ها از اواخر هفته آينده شروع مي‌شود در ادامه تصريح كرد: قرار است هر فيلم در دو نوبت به نمايش درآيد و طبق تصميم گرفته شده آراي داوراني كه كمتر از 50 درصد فيلمها را ببينند كنار گذاشته مي شود و فيلمهايي هم كه كمتر از 50 درصد داوران به آن رأي داده باشند نيز از مسابقه كنار گذاشته خواهد شد كه اين مورد از ويژگي‌هاي آيين‌نامه اين دوره جشن محسوب مي‌شود.
    دبير جشن سينماي ايران همچنين از اختصاص يك ديپلم افتخار به جلوه‌هاي ويژه بصري در جشن يازدهم خبر داد و گفت: اين ديپلم در كنار تنديس جلوه‌هاي ويژه ميداني كه از قبل وجود داشت اضافه شده است و از سال ديگر مي‌تواند به يك تنديس مستقل تبديل شود.
    پرستويي در ادامه با اشاره به برگزاري جايزه آسيا پاسفيك و نحوه معرفي فيلم هاي ايراني گفت: خانه سينما حضور گسترده اي در اين دوره كه شبيه جايزه اسكار است دارد و بيش از 70 كشور از آسيا و اقيانوسيه و كشورهايي از شمال آفريقا و شرق اروپا كه در مجوع بيش از يك سوم منطقه جغرافيايي جهان را دربر مي‌گيرد در اين دوره جايزه حاضر خواهند بود.
    وي افزود: اين جايزه توسط فياپف كه يكي از معتبرترين سازمان هاي معتبر سينمايي است و با حمايت يونسكو هرسال در 22 آبان در بريسبان استراليا برگزار مي شود و يك هيات ثابت 11 نفره به مدت يك هفته توليدات ارسالي را ارزيابي مي كنند و يك هيأت داوري هم از سينماگران صاحب نام جهان برگزيدگان را در رشته هاي فيلم استاني، مستند، انيميشن، كودك، فيلمنامه، فيلمبرداري و بازيگري زن و مرد انتخاب خواهند كرد و هرساله يونسكو و فياپف با اهداي دو جايزه از سينماگران برجسته منطقه قدرداني مي‌كند.
    پرستويي با بيان اينكه بنا به توافقات صورت گرفته آخرين مهلت ارسال آثار تعيين شده از 19 شهريور به 21 شهريور و روز برپايي جشن سينما موكول شده است گفت:هر كشور تنها 4 فيلم را مي تواند معرفي كند و خانه سينما هم از ميان كانديداهاي جشن يازدهم اسامي فيلم‌هاي منتخب را براي جايزه سينمايي آسيا پاسفيك اعلام رسمي خواهد كرد در واقع شرط حضور فيلم‌هاي ايراني حضور در جشن سينما است.
    دبير جشن خانه‌ سينما در پايان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،‌ شهرداري تهران و سازمان ‌انرژي اتمي به‌عنوان حاميان مالي يازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران نام برد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com