1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 477  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۴/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138604180208  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۵۵:۴۳
    ۱۳۸۶/۰۴/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

احمد بخشي، دستيار علي حاتمي:

نسخه‌ نگاتيوي «سلطان صاحبقران» باقي نمانده است

احمد بخشي گفت: در همان سال‌هاي اول بعد از انقلاب اسلامي به درخواست زنده ‌ياد علي حاتمي مجموعه «سلطان صاحبقران» به دو نسخه سينمايي «ميرزا رضا» و «اميركبير» تبديل شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين كارگردان كه در مجموعه‌ «سلطان صاحبقران» و بسياري ديگر از آثار مرحوم حاتمي به عنوان دستيار در كنارش بوده است با بيان اين‌كه ديگر نسخه‌اي از اين مجموعه باقي نمانده كه به فيلم تبديل شود، اظهار داشت: مشغول پيش توليد مجموعه‌ «هزاردستان» بوديم كه سعيد نيكپور تماس گرفت و گفت: «تلويزيون دوباره مي‌خواهد سلطان صاحبقران را پخش كند.» به اتفاق علي حاتمي به صدا و سيما رفتيم و ايشان به خاطر اين‌كه اين مجموعه بارها از تلويزيون پخش شده بود و همه آن را ديده بودند خواست تا دو فيلم از آن استخراج شود.
    وي افزود: من به اتفاق مرحوم موسي افشار مشغول مونتاژ شديم و دو نسخه‌ سينمايي از مجموعه در آورديم و بقيه نگاتيوها هم از بين رفت و در واقع الان هيچ نسخه‌ نگاتيوي از مجموعه‌ي «سلطان صاحبقران» باقي نمانده و هر چه مانده است، احتمالا ويدئويي است.
    بخشي با اشاره به صحبت‌هايي كه اخيرا درباره‌ تدوين دو نسخه‌ سينمايي از اين مجموعه مطرح شده است، گفت: اين فيلم‌ها حتي همان موقع هم از تلويزيون پخش شد و ممكن است اين دوستان در جريان اين موضوع نباشند.
    مجموعه‌ي «سلطان صاحبقران» به عنوان هشتمين اثر علي حاتمي كه در سال هاي 54 و 56 از تلويزيون پخش شده است در 13 قسمت به زندگي شخصيت‌هايي همچون ناصرالدين شاه، اميركبير و ميرزا رضا پرداخته است.
    جمشيد مشايخي، زري خوشكام، پرويز فني‌زاده، ايرن، سعيد نيكپور، ناصر ملك‌مطيعي، محمد نوربخش، سعيد اميرسليماني، صادق بهرامي، سعيد پورصميمي، كنعان كياني، اسماعيل داورفر، مرتضي احمدي، جهانگير فروهر، مهري وداديان، مرضيه برومند، عباس دسترنج، سيروس حسن‌پور، رضا بابك و محسن هرندي در اين مجموعه تاريخي به ايفاي نقش پرداخته‌اند.
    بخشي كه بعد از فيلم «جميل» در سال 69 فيلم جديدي را مقابل دوربين نبرده است، از آماده بودن فيلمنامه‌اي با موضوع «كميته مجازات» به نام «ماموريت» خبر داد و گفت: اين فيلم نگاهي تاريخي به كميته مجازات از ابتداي فعاليتشان دارد و در نهايت به‌ دستگير شدنشان ختم مي‌شود، كه علي حاتمي گوشه‌هايي از آن را به روايت خودش در «هزاردستان» به تصوير كشيد.
    وي افزود: اين طرح را سال‌ها پيش در قالب مجموعه‌اي به سيما فيلم ارايه كردم كه آنها خواستند به صورت كاري ويدئويي ساخته شود و من موافقت نكردم، قرار است ساخت آن را با آقاي دادگو مطرح كنم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com