1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 704  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512200204  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۵۶:۲۳
    ۱۳۸۵/۱۲/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

«آفسايد» در «مار دل پلاتا» آرژانتين

بيست و دومين جشنواره سينمايي «مار دل پلاتا» آرژانتين ازهفته گذشته با نمايش فيلم «آفسايد» از ايران آغاز شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، آفسايد كه برنده جايزه بهترين بازيگران زن در فستيوال خيخون اسپانيا و چند جايزه از ديگر جشنواره‌هاي بين‌المللي است، در بخش خارج از مسابقه فستيوال مار دل پلاتا شركت دارد.
    كافه ترانزيت" به كارگرداني "كامبوزيا پرتوي"سال گذشته به نمايندگي از سينماي كشورمان در اين رويداد سينمايي حضور داشت ؛ اين در حالي است كه " خواب تلخ" ساخته " محسن امير يوسفي " در سال83 جايزه ويژه هيات داوران جشنواره ماردل پلاتا را دريافت كرده است.
    وب سايت رسمي جشنواره فيلم "ماردل پلاتا" به آدرس اينترنتي: WWW.MARDELPLATAFILMFEST.COM  اين جشنواره يكي از مطرح‌ترين رويدادهاي سينمايي قاره آمريكا بوده و هر سال بيش از 150 هزار نفر شركت كننده دارد.
    ماردل پلاتا از سال 1954 آغاز به كار كرده است دومين دوره آن پنج سال بعد برگزار شده و در سال 1996 پس از 25 سال توقف مجددا به شكل مستمر ادامه فعاليت داده است.   اين رخداد هنري توسط "فياپف" به رسميت شناخته شده و جوايز آستور طلايي و نقره‌اي "ماردل پلاتا" در رشته‌هاي بهترين فيلم، بهترين كارگردان، بهترين بازيگر زن و مرد بهترين فيلمنامه اعطا مي‌شود.
    جايزه تقدير از يك عمر فعاليت هنري و جوايز غير رسمي فيپرشي، بهترين فيلم آمريكاي لاتين در رشته‌هاي بهترين فيلم، بهترين كارگردان، بهترين بازيگر زن و مرد بهترين فيلمنامه اعطا مي‌شود.
    جايزه تقدير از يك عمر فعاليت هنري و جوايز غير رسمي فيپرشي، بهترين فيلم آمريكاي لاتين، جايزه انجمن منتقدان فيلم آرژانتين و جايزه اتحاديه فيلم آرژانتين به بهترين فيلم آمريكاي لاتين از ديگر هداياي اين فستيوال هستند.
    "آفسايد" ساخته "جعفر پناهي" هم‌اينك در سينماهاي اسپانيا روي پرده است.
    علاوه بر آفسايد كه آغازگر جشنواره سينمايي آرژانتين است، دو فيلم ايراني كوتاه و مستند از "مهدي جعفري" و "مهدي صاحبي" در اين جشنواره شركت كرده‌اند.
    جعفري با فيلم كوتاه "كمي بالاتر" در بخش "آنچه پيش خواهد آمد" جشنواره حضور دارد تا در يك اثر12دقيقه‌اي آشنايي دو راننده جرثقيل را در يك ماموريت مشترك توصيف كند.
    صاحبي نيز يك كارگردان ايراني مقيم سوييس است كه با فيلم مستند "زمان عظيمت" در بخش "پنجره مستند" به جشنواره آرژانتين رفته است.
    وي در اين اثر، موضوع انتخاب مرگ و زندگي براي يك بيمار مبتلا به ايدز را به تصوير مي‌كشد.
    اين جشنواره كه از معتبرترين فستيوالهاي آمريكاي لاتين به شمار مي‌رود، در اين دوره، بخشي را نيز به سينماي آمريكاي لاتين اختصاص داده است كه در آن آثاري از كشورهاي اين نيم قاره پخش مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com