1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 422  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512150213  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۵:۱۰
    ۱۳۸۵/۱۲/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

در مراسم تقدير از دستياران فيلمبردار

چهاردهم اسفندماه روز دستياران فيلمبردار نامگذاري شد

در مراسم تقدير از دستياران فيلمبردار، چهاردهم اسفندماه روز دستياران فيلمبردار نامگذاري شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مراسم تقدير از دستياران فيلمبرداران در خانه سينما برگزار شد. در اين مراسم شاپور عالي‌دايي معاونت خانه سينما با اشاره به آغاز به نقطه عطفي در فعاليت‌هاي خانه سينما گفت: كانون دستياران فيلمبردار به جرأت پرزحمت‌ترين و جدي‌ترين صنف از اصناف در خانه سينما بوده است. اين كانون با توجه به عدم امكانات مالي همواره براي حمايت از اعضايشان پيگيرتر از ديگر اصناف بودند.
    وي ادامه داد: توصيه‌اي كه به اين صنف دارم باتوجه به بسته‌اي كه دارند اين است كه از اعضاي جوان و تحصيلكرده كمك بگيرند و فقط در عرصه حمايت فعال نباشند و به آموزش‌هاي اين عرصه نيز توجه كنند. دستياري فيلمبردار يك كار علمي است و فقط تجربي نيست. اعضاي اين صنف بايد به ارتقاي سطح آموزش توجه نشان دهند.
    علي مزيناني به عنوان يكي از دستياران فيلمبردار سابق فيلمبردار و تهيه كننده امروز سينما گفت: من كسي هستم كه از نقطه صفر در سينما شروع كردم. دستيار فيلمبرداري كار سختي است و به ندرت كسي در اين كار دوام مي‌آورد مگر فولاد آب ديده شود. در سينما تك تك افراد زحمت مي‌كشند و با نبودن يكي از آنها مشكل به وجود مي‌آيد. علاوه بر كساني كه روي پرده هستند كساني هم پشت پرده فعال هستند.
    مزيناني اظهار داشت: خوشحالم كه بعد از سال‌ها از دستياران فيلمبرداران قدرداني مي‌شود. اين گروه يكي از اصلي‌ترين گروه‌هاي سينمايي به حساب مي‌آيند. اين گروه بايد با فكر و انديشه جلو بروند تا موفق شوند.
    رضا ميركريمي مديرعامل خانه سينما و رئيس هيأت مديرخانه سينما در اين مراسم بر فعاليت‌هاي گسترده هيأت مديره تأكيد كرد و گفت: اينگونه مراسم وظايف ترك نشده خانه سينما در پهن كردن چتر حمايتي است و براي مسائل رفاهي و آموزشي سعي شده دوباره بازخواني شود و تلاش مي‌شود فعاليت جدي صنفي و نشاط صنفي ايجاد شود. تا قبل از هرچيز خانه سينما پايه و محل صنفي باشد تا اعضاي فعال و علاقه مند به كار صنفي شوند. وي به طرح‌ها و برنامه‌هاي دوره جديد مديريت خانه سينما اشاره نمود و گفت: طرحي تنظيم شد كه هر صنف يك روز از سال را به خود اختصاص بدهد. تا صنوفي كه ديده نمي‌شود فرصتي براي ارج نهادن به كارشان به وجود نمي‌آيد اين فرصت را داشته باشند.
    وي افزود: ما صنوف زيادي داشتيم كه در حد بضاعتي كه داريم حمايت شدند تا روزشان را جشن بگيرند. امسال 3 مراسم از اين صوف برگزار مي‌شود كه اميدوارم در سال‌هاي بعد شاهد ادامه آن باشيم و خود صنوف در برگزاري آن پيش قدم شوند كه اين حمايت شكل جدي‌تري پيدا شود.
    رئيس هيأت مديره خانه سينما بر اهميت آموزش در اصناف خانه سينما تأكيد نمود و گفت: خانه سيما برنامه‌هاي جدي‌تري دارد و ما سعي كرديم بيش از شعار با عمل آنها را برگزار كنيم. در آينده نيز كمتر از اين برنامه‌ها خواهيد شنيد و پيش از آنكه اعلام شود اجرا مي‌شود. اميدوارم اين مراسم را به فال نيك بگيريم و با همكاري و هم ياري اصناف آن را ادامه بدهيم از جمله به بالا بردن دانش فني كه به شدت به آن نياز داريم و برايش طرح و برنامه داريم و سرلوحه كار ما آموزش است.
    در ادامه اين مراسم از دستياران فيلمبردار داوود عرب، سيدحسين قديمي؛ احمد ابراهيمي، حسين قطاب، شيرمراد گودرزي، حسين رهبر، محمد مجيدي، كيومرث محمودي، محمدابطحي، اميركبيري مجد، كريم مدعي، محمدعلي مرداني، ايرج محمدي، عبدالرحيم بشارت، مجيدعليزاده، جلال عالي فكر، عباس رحيمي، حسن سيادت، ناصر اتكاني، رجب علي غلام‌زاده، محمود تولده‌چي، حسن پژوهان تقدير به عمل آمد.
    همچنين شوراي مركزي كانون دستياران فيلمبردار از محمدرضا جعفري جلوه (معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي)، رضا ميركريمي (مديرعامل خانه سينما)، عليرضا رضاداد(مديرعامل بنياد سينمايي فارابي)، سيدضياء هاشمي( مديرعامل سابق خانه سينما)، اميرحسين علم الهدي(مشاور اجرايي مديرخانه سينما)، شاپور عالي‌دايي(معاونت خانه سينما)، عزت الله عليزاده، مهدي احمدي، علي غلامي، كامران ملكي و ذبيح الله آقابايي (رئيس كانون دستياران فيلمبردار) يك جلد كلام الله مجيد اهدا گرديد.
    در اين مراسم عزت الله علي‌زاده (مديربازرگاني فارابي)، حبيب‌ايل بيگي (مشاور مديرعامل و روابط عمومي فارابي)، شهريار اسدي و جمعي از بازيگران و هنرمندان خانه سينما حضور داشتند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com