1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 427  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۱۲/۱۳۸۵  نوع : گزارش
 کد خبر : 138512010201  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۳۶:۲۷
    ۱۳۸۵/۱۲/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

گزارش نقد و بررسي فيلم سينمايي «روياي خيس» به کارگرداني پوران درخشنده

فيلم سينمايي آروياي خيس» با حضور پوران درخشنده، افسانه پاکرو، محمدرضا غفاري و جمعي از دانشجويان علاقمند در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي (ره) نقد و بررسي شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در ابتداي اين جلسه پوران درخشنده درباره انتخاب بازيگران نوجوان فيلم گفت: ما در سينماي ايران بازيگر نوجوان نداريم. بيشتر اين هنرمندان در تلويزيون فعاليت دارند و به گونه اي کليشه شده اند. من در ابتدا براي انتخاب بازيگران آگهي هاي مختلفي دادم و خوشبختانه با حدود 300 بازيگر نوجوان رو به رو شدم که پس از گرفتن تست هاي مختلف موفق شدم اين دو بازيگر را از بين آنها انتخاب کنم.
    افسانه پاکرو در ارتباط با فعاليت هنري خود در زمينه بازيگري عنوان کرد: من ابتدا در فيلم "محکومين بهشت" که اين روزها در حال اکران است به ايفاي نقش پرداختم و پس از آن نيز در سريال "رسم عاشقي". بعد از بازي در فيلم "روياي خيس" هم در کاري از ايرج قادري با نام "محاکمه" بازي کردم.
    درخشنده در ادامه با اشاره به مشکلات فيلم "روياي خيس" در زمان گرفتن پروانه نمايش گفت: متاسفانه در سينما هميشه مشکلاتي وجود دارد که حل نمي شود. در همان ابتدا که من اين کار را شروع کردم تعدادي از همکارانم به من توصيه کردند اين موضوع و ساختن فيلمي درباره دوران بلوغ نوجوانان را پيگيري نکنم. زيرا آنها معتقد بودند اين موضوع در سينماي ما محدوديت هاي فراواني دارد و ساخت آن مشکلاتي به همراه دارد.
    وي ادامه داد: من با سرمايه شخصي خودم و با حضور جوانان علاقمند به هنر سينما کار را آغاز کردم. وقتي فيلم ساخته شد من با مشکلات زيادي رو به رو شدم. همان ابتدا براي شرکت اين فيلم در بخش مسابقه جشنواره فجر سال گذشته با مشکلاتي رو به رو شدم. آنها با موضوع فيلم مشکل داشتند. به همين دليل فيلم را از بخش مسابقه خارج کردند و آن را در بخش ميهمان قرار دادند. در زمان گرفتن پروانه ساخت فيلم نيز مجبور شدم پايان فيلم را تغيير دهم. اين نسخه که امروز در حال اکران است با نسخه اي که سال گذشته در جشنواره اکران شد تفاوت دارد.
    اين کارگردان سينما درباره موضوع اصلي فيلم و مشکلات نوجوانان که در فيلم به تصوير کشيده شده، اظهار داشت: موضوع نوجواني در پسران يکي از موضوعات مهم در جامعه به شمار مي رود. بحث توجه به جنس مخالف نيز يکي از مشکلاتي است که در اين سنين براي آنها به وجود مي آيد. در صورتي که اين موضوع به اندازه اي مهم است که بايد در جامعه به خوبي مطرح شود. اما ما براي به تصوير کشيدن اين موضوع مشکلاتي زيادي را تحمل کرديم.
    وي افزود: صحيت کردن درباره خطوط قرمز مشکلات زيادي در سينما دارد. ولي با وجود تمام اين مشکلات من فکر کردم از اين موضوع نمي توان گذشت. موضوع جشنواره فجر سال گذشته و قرار دادن اين فيلم در بخش ميهمان من را بسيار ناراحت کرد، به طوري که قصد نداشتم حتي فيلم "بچه هاي ابدي" را هم به جشنواره بدهم. من احساس مي کنم ما براي مردم فيلم مي سازيم و جشنواره فيلم فجر هم مخاطب هاي خاص خود را دارد.
    درخشنده در پاسخ به سؤالي درباره شخصيت آرش در فيلم گفت: اين شخصيت کاملا واقعي است. اين فرد مانند خيلي از هم نسلان خود شکننده است. وقتي مي بينيد او در بيشتر سکانس ها گريه مي کند به دليل همين موضوع است. اين کاراکتر حتي از خود استقلال ندارد که بتواند حرف هايش را به خوبي براي والدين خود بيان کند. آرش در شرايط خاصي تربيت شده است.
    پاکرو درباره ادامه فعاليت بازيگري خود بيان کرد: ترجيح مي دهم بازي من در فيلم "محاکمه" ايرج قادري زمان اکران عمومي ديده شود. زيرا از نقشي که در آن بازي کرده ام بسيار راضي هستم و بعد از آن براي پيشنهادهاي خودم تصميم خواهم گرفت.
    درخشنده در پايان اين نشست خاطرنشان کرد: من بسيار علاقمندم که درباره دانشجويان فيلم بسازم. اما مي خواهم به موضوعي در اين زمينه بپردازم که به اکثريت دانشجويان مربوط شود. البته اين امر تحقيقات فراواني مي طلبد که اميدوارم با کمک شما عزيزان به سوژه هاي بکري برسم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com