1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 509  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511280211  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۴۷:۵۵
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

در پي آغاز طرح عملياتي مبارزه با توزيع غيرمجاز محصولات سينمايي

مرتضي شايسته: انتظار داريم اين حركت استمرار داشته باشد و قانونمند شود

مرتضي شايسته گفت: طرح عملياتي مبارزه با نشر و توزيع فيلم‌هاي غير مجاز و قاچاق محصولات سينمايي اهميت زيادي دارد و مي‌تواند امنيت را به كار سينما برگرداند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين تهيه كننده درباره‌ طرح عملياتي مبارزه با قاچاق فيلم گفت: انتظار داريم اين حركت استمرار داشته باشد.
    وي معتقد است: اين شبكه به شكل ناجوانمردانه ميليون‌ها تومان به صاحبان فيلم و سينماي ايران لطمه زده‌ است و باعث از بين رفتن شبكه ويديوئي نيز شده است.
    وي سالهاي 84 و 85 را به عنوان اوج فعاليت اين شبكه قاچاق دانست و گفت: بسياري از فيلم‌ها به صورت قاچاق عرضه شد و علاوه بر اينكه ضررهاي زيادي به لحاظ همزماني عرضه اين فيلم و اكرانشان متوجه تهيه كنندگان شده است، درآمدي هم كه از رايت ويدئوي داشتيم به پايين‌ترين حد آن رسيد و از اكران شهرستانها نيز در اين شرايط ضرر ديده‌ايم.
    شايسته افزود: بايد توجه داشت وقتي فيلمي وارد شبكه قاچاق مي شود 60 يا 70 درصد موقعيت‌هاي اقتصادي فيلم را از دست مي‌دهد و اميدواريم اين مقابله علاوه بر برخوردهاي انتظامي از نظر قانوني هم شكلي پيدا كند تا بتوان به صورت صد درصد با اين موضوع مقابله كرد.
    اين تهيه كننده تصريح كرد: بايد به اشكال مختلف از بهره‌برداري غير قانوني فيلم‌ها جلوگيري كرد و ارگان‌ها، سازمانها هم به ميدان بي‌يايند و بدانند نمايش فيلم بدون اجازه تهيه كننده به هر شكلي غير قانوني است. متاسفانه الان از فيلم هاي ايراني 10 برابر به صورت غير قانوني بهره‌برداري مي‌شود و هيچ پولي هم به صاحبان آن نمي‌رسد.
    وي افزود: مدتهاست كه در اتحاديه تهيه كنندگان پي‌گير اين موضوع هستيم و اميدواريم اين حركت حمايتي كه از سوي پليس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونت سينمايي آغاز شده است، ادامه پيدا كند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com