1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 479  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511280022  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۰:۱۹
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

حسن بنيانيان:

كمترين موفقيت انقلاب در عرصه فرهنگي بوده است

رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي كشور در قم گفت: كمترين موفقيت انقلاب در عرصه فرهنگي بوده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، حسن بنيانيان كه پنجشنبه در جلسه شوراي اداري استان قم سخن مي‌گفت با بيان اين ‌كه فرهنگ يك مقوله پيچيده است گفت : چون از كودكي با فرهنگ آشنا مي‌شويم آن را يك بخش بديهي تصور مي‌كنيم.
    وي كمترين موفقيت انقلاب را در عرصه فرهنگي دانست و با بيان اين‌كه مديران بايد دلايل اين عدم موفقيت را بدانند گفت: اولين دليل اين عدم موفقيت اين است كه وقتي صحبت از فرهنگ مي‌شود همه نگاه‌ها متوجه صدا و سيما و وزارت فرهنگ و ارشاد و روحانيون مي‌شود ، در صورتي كه همه مديران در اين رابطه نقش دارند و اگر فرهنگ تخريب مي‌شود مديران سياسي و اقتصادي هم در آن موثرند.
    وي با ذكر مثال‌هايي در رابطه با تأثير عملكرد مديران عمراني،‌سياسي و اجتماعي بر فرهنگ جامعه افزود : هدف اصلي از راه‌اندازي حكومت ديني احداث پل و جاده و ... نبوده است بلكه استقرار اسلام بوده است و به همين واسطه ما يك تعهد شرعي داريم كه وقتي مدير مي‌شويم بايد اسلام را پياده كنيم.
    بنيانيان با انتقاد از صدا وسيما به خاطر بسنده كردن به دستاوردهاي عمراني و اقتصادي انقلاب در دهه فجر گفت: در دهه فجر ابتدا پيشرفت اخلاق و معنويت را به مردم گزارش دهيم چرا كه پيشرفت مادي بهانه‌اي براي رشد و تعالي معنويت است و اگر در رابطه با پيشرفت اخلاق و معنويت به مردم گزارش ندهيم مسائل جامعه، فرهنگ را به حاشيه مي‌راند.
    وي با انتقاد از به خدمت گرفتن برخي مفاهيم اسلامي در جهت اهداف مادي گفت : در تبليغات مربوط به بانك‌ها در تلويزيون مي‌بينيم كه قرعه كشي حساب‌هاي قرض الحسنه به مردم سكه و ماشين داده مي‌شود، گويي كه مردم ايران نسبت به همنوعان هيچ احساس مسئوليتي ندارند و صرفا براي ماشين و سكه در قرض‌الحسنه شركت مي‌كنند .
    رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي با بيان اين كه مديريت فرهنگي در شهر‌ها حاكم نيست افزود : چرا در كنار امامزاده‌ها پر از گدا است اما وقتي كمي از امامزاده فاصله مي‌گيريم شهر مدرن مي‌شود.
    وي در پايان گفت: ما بر اساس ديدگاه سنتي احياي دين را وظيفه روحانيت مي‌دانيم ، در صورتي كه روحانيون بايد به عنوان كارشناس در دستگاه ستادي فعاليت كنند و زمينه فعاليت مديران را فراهم نمايند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com