1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 445  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۱۱/۱۳۸۵  نوع : مصاحبه
 کد خبر : 138511260214  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۰۸:۱۳
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

با حبيب ايل بيگي مدير روابط عمومي بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر

همكاري رسانه ها چشمگير بود

حبيب ايل بيگي يكي از مديران روابط عمومي فعال و كم ادعاي سينماي ايران است. گوش شنوايي براي شنيدن مشكلات واقعي دارد. نمونه قابل اشاره اش تغيير محل سينماي به مكاني بهتر و مناسبتر با توجه به خواسته اهالي مطبوعات است. با تغيير رويكرد درست و منطقي در مورد عدم تشكيل ستاد خبري جشنواره بعد از چندين دوره از اين ستاد خبري تشكيل مي شد، باعث مشاركت فعالانه تمامي اهالي رسانه ها در خصوص اطلاع رساني جشنواره گرديد.


در دوره دوم مديريتي روابط عمومي جشنواره فجر چه اقداماتي در خصوص كاستي ها برگزاري سالهاي گذشته جشنواره انجام داديد؟
 من البته سابقه حضورم در جشنواره به سالهاي مياني دهه هفتاد برمي گردد و با مسائل امور رسانه اي آشنا هستم. سال گذشته در سمينار رسانه هاي گروهي... نظرسنجي انجام داديم كه درخصوص برنامه هاي جشنواره اطلاع رساني و خدمات سينمايي كه براي اهالي رسانه و مطبوعات همچون اينترنت بوده. امسال سعي شد برآيند نظرسنجي را رعايت كنيم و مشكلات را مرتفع كنيم دو ماه قبل از برگزاري جشنواره با اكثر مسئولين سرويس هاي سينمايي جلسات حضوري براي شنيدن نقطه نظرات آنها داشتيم.
در اين جلسات پيشنهادي در مورد نشست هاي بعد از پايان فيلم، صدور كارتها و سرويس هاي لازم و همكاري رسانه ها در خصوص اطلاع رساني جشنواره ارائه شد.

براي نشريات تخصصي چه اقداماتي انجام داديد؟
 سعي كرديم اطلاعات مورد نياز در خصوص نام فيلمها در بخش هاي مختلف را در فاصله زماني مناسب تا قبل از شروع جشنواره در اختيار آنان قرار دهيم تا با زمان بيشتري بتوانند ويژه نامه شان را منتشر كنند.

همكاري رسانه هاي گروهي درخصوص پوشش اخبار جشنواره چگونه بود؟
 شاهد همكاري خوب تمام رسانه ها در خصوص انعكاس اخبار جشنواره بودم. با توجه به وجود جشنواره هاي متعدد كه در اين چند ماه اخير برگزار شد و با اخبار زيادي نيز همراه بودند توانستيم اطلاع رساني به مراتب گسترده تري از سال قبل كه ستاد خبري داشتيم، انجام دهيم و يك فصل نويي را در اين خصوص تجربه كنيم. صدا و سيما، خبرگزاريها، ماهنامه هاي تخصصي و غيرتخصصي فعاليت قابل توجهي در اين خصوص ارائه كردند.

جابجاي سينماي ويژه اهالي مطبوعات براساس درخواست اهالي مطبوعات و رسانه ها انجام شد؟
• 
بله، يكي از خواسته هاي اهالي مطبوعات درخصوص جابجايي محل سينماي رسانه هاي جمعي بود كه سينما فلسطين در مركزيت شهر و امكانات كامل نمايشي و خدماتي و داشتن دو سالن ديگر كه اين امكان را مي دهد كه برنامه هاي نمايشي متنوع تري براي منتقدان سينمايي در نظر گرفته شود.
به هر حال چون اهالي مطبوعات در سالهاي گذشته عنوان مي كردند نمايش آثار خارجي در برنامه هاي سينماهاي مطبوعات بايستي وجود داشته باشد. امسال سالن يك سينما فلسطين اختصاص به فيلمهاي ايراني و سالن دو و سه سينما از ساعت 18 تا آخر شب به فيلمهاي خارجي جشنواره اختصاص يافت.

حذف ستاد خبري براساس چه رويكردي شكل گرفت؟
جشنواره فيلمهاي فجر به دليل اهميتش سالها ستاد خبري نداشت و بسيار هم در امر اطلاع رساني موفق بود. در دو سال گذشته تصميم گرفته شد ستاد خبري براي جشنواره وجود داشته باشد كه برآيند چندان خوبي نداشت. جشنواره فجر نيازي به وجود ستاد خبري ندارد. زيرا همه رسانه ها و مطبوعات داوطلبانه به انعكاس اخبار جشنواره مي پردازند آمار اخبار، گزارش ها و مصاحبه هاي در خصوص جشنواره از سوي رسانه ها تا به حال در حدود دو برابر سالهاي 83 و 84 كه ستاد خبري داشتيم، بوده است.

آقاي ايل بيگي با توجه به اينكه پيشينه كار در سينماي كوتاه و سينماي جوان را داريد و سالها در اين حيطه فعاليت داشته ايد،‌ چه اقداماتي در خصوص حمايت بيشتر از فيلم كوتاه در جشنواره امسال داشتيد؟
امسال در بخش فيلمهاي كوتاه يك سيمرغ داشتيم، در بخش فيلمهاي مستند (چشم واقعيت) سه سيمرغ اهدا شد و در مجموع 4 سيمرغ به بخش فيلمهاي كوتاه و مستند اهدا مي شود. با توجه به حضور بيش از ده فيلم بلند مستند كه در بخش رقابتي حضور داشتند، يك سيمرغ بلورين به بهترين فيلم بلند مستند، يك سيمرغ بلورين به بهترين فيلم كوتاه داستاني، يك سيمرغ بلورين به بهترين مستند كوتاه و بلند و يك سيمرغ بلورين به بهترين پژوهش مستند اهدا شد. پس سينماي مستند و كوتاه سهم قابل توجهي در جشنواره 25 فجر دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com