1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 493  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511250216  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۷:۳۵
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

صفارهرندي:

در مورد داوري‌هاي جشنواره فيلم فجر اظهار نظر نمي‌كنم

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به قضاوت‌ها و داوري صورت گرفته در جشنواره فيلم فجر گفت: من بدون تامل در اين خصوص اظهار نظر نمي‌كنم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمد حسين صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه جلسه علني امروز سه‌شنبه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال كه عده‌اي معتقدند در جشنواره فيلم فجر نسبت به فيلم اخراجي‌ها ساخته مسعود ده ‌نمكي جفا شده و عماد افروغ رئيس كميسيون فرهنگي مجلس اعلام كرده كه ما اين موضوع را در كميسيون مذكور بررسي مي‌كنيم نظر شما چيست؟ گفت: آقاي افروغ رئيس كميسيون فرهنگي مجلس طبعاً يك ديدگاهي دارد كه از آن دفاع مي‌كنند اما نظر من اين است كه كل كار جشنواره به خوبي پيش رفت و در كل برآيند عمومي كار مثبت است و بايد براي آينده بهتر عزم دلسوزان سينما جزم شود.
    وي با تاكيد بر اين كه هميشه در قضاوت و داوري يك چون و چرايي وجود دارد، اظهار داشت:چه بسا بعضي از اين چون و چراها به جا هم هست.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به انتقاد مسعود ده‌نمكي به نحوه داوري در اين جشنواره در مراسم اختتاميه اين جشنواره كه خود شما حضور داشتيد چيست گفت: ايشان يك كار قشنگي درست كرده كه مورد استقبال و حمايت مردم قرار گرفته و ما خدا را شكر مي‌كنيم.
صفارهرندي در پاسخ به اين سؤال كه شما فكر نمي‌كنيد كه در حق آقاي ده‌نمكي جفا شده تصريح كرد: من روا نمي‌دارم كه در مورد قضاوت‌ها و داوري‌هاي صورت گرفته بدون تامل بخواهم اظهار نظر كنم.
    وي در عين حال به اين سؤال جواب نداد كه با توجه به استقبال مردمي از فيلم اخراجي‌ها چرا عده‌اي به نظر مردم احترام نمي ‌گذارند.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به سؤال خبرنگاري در باره اجازه دادن به خبرنگاران امريكايي جهت تهيه خبر و گزارش و اينكه نظر شما راجع به خبرنگاران امريكايي در حواشي كار خبرنگاري عليه نظام جمهوري اسلامي ايران اقدامات ديگري انجام مي‌دهند چيست؟ با بيان اين كه ما نيازي به محدود كردن فعاليت‌ خبرنگاران نداريم اظهار داشت: ظاهر و باطن ما چيزي است كه مي‌توان در معرض جهان قرار داد و با افتخار از آن دفاع كرد، بنابر اين اگر كسي از واقعيات جامعه ما تصوير وارونه يا واژگونه‌اي را نشان مي‌دهد اين به بد عملي خود آن فرد مربوط مي‌شود.
    صفارهرندي تاكيد كرد: اجازه دادن به خبرنگاران جهت تهيه گزارش از واقعيات جامعه ما خدشه‌اي به واقعيات وارد نمي‌كند و ما همواره از اين نگاه دفاع مي‌كنيم كه خبرنگاران و ناظران خارجي واقعيات جامعه ما را ببينند.
    وي با بيان اين كه ما در اين راستا و جهت شفاف سازي، تاسيسات و فعاليت هسته‌اي خود را در معرض ديد خبرنگاران و ناظران خارجي قرار داديم خاطرنشان كرد: ما باكي از خبرنگاران و ناظران خارجي جهت رصد كردن فعاليت‌هاي مشهود خود نداريم.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اين كه چرا به رغم خبرهاي كذب و دروغين كريستين امان‌پور خبرنگار سي‌ان‌ان وي آزادانه در ايران گزارش تهيه مي كند، با اشاره به ايراني بودن اين فرد تصريح كرد: عملكرد اين خبرنگار مخل فعاليت‌ عمومي كشور نيست و برخي تحركات مساله دار ايشان هم توسط خود مردم پاسخ گفته مي‌شود، در نزد افكار عمومي به قدر كافي عملكرد بد وي محاكمه شده و وقتي وي در ميان مردم حضور يافت من احساس كردم كه اين مردم بودند كه از وي داشتند پرسش مي‌كردند و وي نتوانست جواب لازم را به افكار عمومي بدهد.
    وي با تاكيد بر اين كه همين مقدار عكس العمل براي اين خبرنگار كافي است، افزود: اگر مشاهده شود كه رفتار وي به عنوان يك خبرنگار خلاف عرف خبرنگاري است طبعاً ايشان به عنوان يك عنصر نامطلوب مجوز ايراني براي فعاليت خبري به كشور را دريافت نخواهد كرد.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه تكليف روزنامه سياست روز چه شد، با بيان اينكه اين موضوع به دادگاه ارجاع شده خاطرنشان كرد: دادگاه در خصوص وقوع جرم ياعدم ارتكاب جرم در باره اين روزنامه تصميم‌گيري خواهد كرد.
    صفارهرندي در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه سياست روز مبني بر اينكه براي توقيف اين روزنامه روال قانوني طي نشده بلكه ابتدا حكم توقيف صادر و بعد از چند روز از  اعضاي هيات نظارت مطبوعات امضاها جمع‌آوري شده با رد اين مطلب گفت: هيات نظارت بر مطبوعات با تعداد آرا مناسب در اين خصوص تصميم گرفت و اقدام به موقع انجام داد كه ما از آنها سپاسگذاري مي‌كنيم.
    وي با بيان اينكه اقدام به موقع هيات نظارت بر مطبوعات در توقيف سياست روز جلوي يك سوء تفاهم بزرگ را گرفت افزود: اين امر ممكن بود منجر به اتفاقاتي نظير آن چيزي كه ما در آذربايجان شاهد آن بوديم مي‌شد.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خطاب به خبرنگاران تصريح كرد: در جريان قضيه آذربايجان عده‌اي اعتراض مي‌كردند كه چرا هيات نظارت مطبوعات به موقع عمل نكرد حال مي‌گويند چرا در جريان روزنامه سياست روز زود عمل كرد.
    صفار هرندي در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي‌شود از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با علماي اهل سنت تماس گرفته مي‌شد كه چرا عليه سياست روز موضع‌گيري نمي‌كنيد اين اظهارات را اراجيف دانست و يادآور شد: اينها اراجيفي است كه بايد منشا آن را شناخت، آدم‌هاي مريضي كه اين حرف‌هاي زشت را سر زبان‌ها مي‌اندازند، بايد پاسخگوي اين حرف‌ها باشند.
    وي تاكيد كرد: مضحك بودن اين اظهارات مثل اظهرمن‌الشمس است.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين سؤال كه در دوره وزارت شما 2 كارگردان‌ ايراني جزو 100 كارگردان برتر شناخته شدند گفت: كداميك از كارگردانان؟
خبرنگار مذكور گفت: آقاي كيارستمي و آقاي قبادي ولي متاسفانه با محدوديت مواجه شدند و در مورد كارهاي آنان مثل به رنگ ارغوان توضيح مي‌دهيد؛ كه وزير در جواب با بيان اين كه اين فيلم براي ايران ساخته نشده گفت:اين فيلم براي همان جايي كه ساخته شده اجرش را هم گرفته است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com