1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 347  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511250200  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۲۰:۰۴
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

مسعود فراستي:

مضمون فيلم‌هاي امسال جشنواره فجر نامناسب بود

مضمون بيشتر فيلم‌هايي که امسال در بخش‌هاي مختلف مسابقه جشنواره فجر حضور داشتند، نامناسب و بيمارگونه بود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مسعود فراستي در مورد مضمون و کيفيت فيلم هاي امسال جشنواره فجر گفت: فيلم هاي امسال در حد و اندازه توليدات سال هاي اوليه دهه 60 هم نبود. 20 سال پيش فيلم هايي با استاندارهاي بالا داشتيم و آثار ساده تر و بي رياتر بود. بيشتر آثار امسال جشنواره فجر به شدت بد و مضمون محوري آثار امسال جشنواره صحبت شخصيت هاي فيلم ها درباره قرص و مواد مخدر بود. خيانت، استفاده از قرص هاي روانگردان و مواد مخدر مضمون بيشتر توليدات سينماي امسال بود.
    اين کارشناس سينما خاطرنشان کرد: "بيشتر کمدي ها به سمت هجو پيش مي رفتند و به نوعي آثاري بي مايه و توهين آميز هستند. قاعده بازي" احمدرضا معتمدي جزو اين دست آثار است. امسال ما شاهد سينماي بي قاعده اي بوديم و نوعي هيچ انگاري منفعل بر آثار حاکم بود. البته يکي دو مورد خاص نيز در بين فيلم هاي جشنواره وجود داشت. "اخراجي ها" مسعود ده نمکي، "خون بازي" رخشان بني اعتماد و تا حدي "روز سوم" محمدحسين لطيفي از جمله آثار متفاوت جشنواره محسوب مي شوند.
    اين منتقد در مقايسه دو فيلمي که به مسئله اعتياد پرداخته بودند، اظهار داشت: بني اعتماد در "خون بازي" به صورت مناسب به اعتياد پرداخته و به درستي جامعه را متوجه خطر گسترش اعتياد در بين جوان ها کرده است، اما "سنتوري" داريوش مهرجويي در اصل تبليغ اعتياد است. از نظر ساختاري اثري بسيار بد و به جهت مضمون و تفکر باعث ترويج و گسترش اعتياد و بي بند و باري مي شود.
    فراستي در خصوص انتخاب و اعلام برگزيدگان جشنواره فجر امسال گفت: آرا هيئت داوري بسيار بد و کارشناسي نشده بود. بهترين فيلم جشنواره "اخراجي ها" بود و جدا از ضعف هاي فيلم اول و برخي شعارهاي درون اثر، قصه به درستي روايت مي شود. اين فيلم به مخاطب احترام مي گذارد و حرف مهمي مي زند.
    وي ادامه داد: حرف مهم فيلم اين است که جبهه و مملکت مال گروه خاصي نيست و متعلق به همه است. مال تمام کساني است که دلشان براي کشور مي سوزد. حرف بسيار خوبي است که در سينماي ايران کمتر مطرح شده و با لحني جذاب در قالب طنز به خوبي مطرح شد. ارايه اين مفهوم کار بسيار بزرگي است که باعث همدلي جوان ها با آدم هاي جنگ مي شود.
    اين کارشناس سينما در مورد حضور فيلمسازاني همچون کيومرث پوراحمد و خسرو سينايي در عرصه سينماي دفاع مقدس توضيح داد: اين رويکرد حاصل تحميل مسئولان سينمايي است و جواب هم نمي دهد. "اتوبوس شب" اثر بي ربطي است. حرف اصلي فيلم اين است که جنگ ما دعواي ميان دو ملت نيست، بلکه ميان دو دولت است. در حالي که واقعيت اين نيست. جنگ تحميلي دعواي ملت و دولت ما با دولت عراق و غرب بوده است. شعار آخر فيلم هم خيلي فاجعه است. اينکه فيلم مي گويد جنگ بس است، ما سهم مان را ادا کرده ايم و برويم خارج کشور درس بخوانيم. مهمتر اينکه ساختار فيلم هم به شدت ضعيف است.
    فراستي در مورد حضور گسترده فيلمسازان جوان در جشنواره فجر امسال گفت: اين حضور چندان مثبت نبود. امسال کارگردان شاخص جواني نتوانست حضور خودش را تثبيت کند و هيچکدام حرف جدي در ساختار مناسب سينمايي عرضه نکردند. البته در زمينه آثار مستند فيلم هاي خوبي از جمله "مدار صفر درجه" به کارگرداني محمود رحماني وجود داشت که يک اثر دردمندانه و درخشان اجتماعي است که به شدت به آن بي اعتنايي شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com