1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 389  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511180001  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۷:۴۳
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

با حضور دوازده بازيگر حرفه‌اي‌

سالور «مستقيم بهشت» را ارديبهشت ماه جلوي دوربين مي‌برد

بهارك محمودي:سامان سالور كارگردان «چند كيلو خرما براي مراسم تدفين» كه با اين فيلم در جشنواره فيلم فجر سال گذشته حضور داشت، نگارش فيلمنامه «مستقيم- بهشت» را به پايان رسانده تا مراحل پيش توليد آن را از ارديبهشت 86 آغاز كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، سامان سالور كه براي ساخت فيلم تازه‌اش با يكي از تهيه‌كنندگان حرفه‌اي سينماي ايران قرارداد بسته است، تصميم دارد از حضور 12-10 بازيگر حرفه‌اي و چهره سينما در آن استفاده كند. سالور«مستقيم- بهشت» را فيلمي اجتماعي معرفي كرد كه بخشي از آن درحال و هواي سينماي جنگي گنجانده مي‌شود.
    او در ادامه گفت:«فيلم تازه‌ام فيلمي كاملاً مستقل است كه هم از لحاظ مضمون و هم ساختار با دو فيلم قبلي‌ام تفاوت‌هاي قابل‌‌توجهي دارد.» سالور مدت زماني را كه براي فيلمبرداري در نظر گرفته است 70 روز عنوان كرد كه 90 درصد آن در تهران انجام مي‌شود و قسمت‌هاي ديگر آن در صورت امكان نه در شهرك دفاع مقدس كه در لوكيشن‌هاي واقعي فيلمبرداري مي‌شوند. سالور كه تصميم دارد اين فيلم را نيز مانند فيلم قبلي‌اش به شيوه 35 ميليمتري جلوي دوربين ببرد با بيان اين نكته كه هيچ‌علاقه‌اي به فيلمبرداري ديجيتال ندارد و اصولاً اينگونه فيلم ساختن را بلد نيست اشاره كرد كه هرچند بسياري از عوامل پشت دوربين و بازيگران فيلم را انتخاب كرده است اما چون هنوز به مرحله قرارداد نرسيده امكان اعلام نام آنها را ندارد. علاوه براينها اين كارگردان قطعيت اكران «چند كيلو خرما براي مراسم تدفين» در ارديبهشت‌ماه خبرداد و در ادامه گفت: «خوشبختانه به همت شركت فرهنگي- هنري باران امكان نمايش «چند كيلو خرما براي مراسم تدفين» قطعي شده است. از آنجائيكه اين مؤسسه تا به امروز دغدغه اكران فيلم‌هاي به نسبت جدي‌تر را داشته و اخيراً هم در اكران فيلم «به آهستگي» موفق عمل كرده است، اميدوارم شرايط مناسبي هم براي اكران فيلم من فراهم آورد.» او درباره طيف مخاطبان «چند كيلو خرما براي مراسم تدفين» گفت:«معتقدم كه اين فيلم، فيلمي هنري و جشنواره‌اي نيست و مخاطبان عادي و هوشمند سينما نيز مي‌توانند به راحتي با آن ارتباط برقرار كنند، كما اينكه مخاطب اصلي اين فيلم در جشنواره‌هاي گوناگون مردم عادي بودند، نه داوران ومنتقدان. به همين دليل است كه معتقدم اگر به اين فيلم اجازه اكران وسيع داده شود تا مخاطب امكان تصميم‌گرفتن پيدا كند مسلماً اكران موفقي خواهد داشت.» همچنين«چند كيلو خرما براي مراسم تدفين» دهم فوريه (21 بهمن) در بيست و سومين جشنواره مونش بلژيك به نمايش در مي‌آيد تا نهمين حضور بين‌المللي خود را تجربه كرده باشد. اين فيلم تا به امروز سه جايزه معتبر بين‌المللي دريافت كرده است كه يوز‌پلنگ طلايي لوكارنو، بالن طلايي جشنواره سه قاره نانت و جايزه بهترين فيلم جشنواره ادينبورگ از جمله آنان به شمار مي‌رود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com