1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 610  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511160021  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۱۱:۲۹
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

گزارشي از مراسم نكوداشت سينماي ايران در تالار وحدت

علي نصيريان و يدالله صمدي سيمرغ طلايي گرفتند

مراسم ويژه «نكوداشت سينماي ايران» يكشنبه شب در تالار وحدت برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره ،در اين مراسم كه حسين‌ صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمدرضا جعفري‌جلوه معاونت امور سينمايي، علي‌رضا رضاداد دبير جشنواره، فرجي رئيس شركت ملي فرش ايران و جمعي از دست‌اندركاران و هنرمندان سينما حضور داشتند،ابتدا«علي‌رضا رضاداد» مديرعامل بنياد فارابي و دبير جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر گزارشي از برپايي جشنواره ارائه داد و اظهار اميدواري كرد كه امسال برپايي جشنواره موجب شود تا عميق‌ترين پيوند بين مردم، سينما و انقلاب بروز يابد.
    در ادامه، پس از پخش تصاويري از پشت صحنه فيلم‌هاي ايراني و پخش تيزر معرفي اعضاي هيئت انتخاب، فيلم كوتاهي درباره تأثير ارزشهاي معنوي و ديني بر سينما پخش شد كه طي آن، علاوه بر حسين صفارهرندي و محمدرضا جعفري‌جلوه، هنرمنداني چون ابراهيم حاتمي‌كيا، داود ميرباقري، محمد مهدي عسگرپور، حسين محجوب، جهانگير الماسي، سعيد حاجي‌ميري، مهتاب كرامتي، الهام حميدي، فريبا كوثري، لادن مستوفي و... به اظهارنظر پرداختند.
    در ادامه، نوبت به نخستين بخش اهداي جايزه مراسم نكوداشت سينماي ايران رسيد كه به نوعي بخش دوم مراسم گشايش جشنواره (پس از آيين‌ سلحشوران نينوا) به شمار مي‌رفت.
در اين بخش، مجري مراسم از داوران بخش مسابقه مواد تبليغي و اطلاع‌رساني خواست تا روي صحنه بيايند كه از اين بين، محمد احمدي، علي‌ وزيريان، امير عابدي و سيف‌الله صمديان روي صحنه حاضر شدند.
    «بهزاد خورشيدي» طراح پوستر اصلي جشنواره فيلم فجر، اولين برنده اين بخش بود كه توانست در قسمت تبليغات محيطي (بيلبوردهاي خياباني) ديپلم افتخار را براي طراحي تبليغات فيلم «آتش‌بس» به دست بياورد.
    سپس «جواد آتش‌باري» به روي صحنه رفت و جايزه ديپلم افتخار بهترين طراحي پوستر را براي فيلم «چهارشنبه سوري» از آن خود ساخت.
    برنده سيمرغ بلورين بهترين عكاس، علي زارع براي عكس‌هاي فيلم «وقتي همه خواب بودند»، بود كه جايزه خود را از هيئت داوران دريافت كرد.
سيمرغ بلورين بعدي به «آرش معيريان» براي ساخت تيزر و آنونس فيلم «تقاطع» اختصاص يافت.
    در ادامه مراسم، نماهنگي درباره درگذشتگان سينماي ايران در يكسال و نيم اخير با تصاويري از بابك بيات، جعفر بزرگي، شهريار پارسي‌پور، سروش خليلي، حسين دردشتي، حسين سبزيان، رضا سعيدي،‌احمد قدكچيان، مرتضي مميز، فريدون گله، پوپك گل‌دره، مجتبي ميرزاده، مليحه نظري، عبدالعلي همايون، يوسف يوسف‌پشندي، حسين كسبيان و... به روي پرده رفت.
    سپس، نوبت به بخش نكوداشت دو بازيگر و كارگردان ايراني رسيد و پس از پخش يك نماهنگ، از محمدرضا جعفري‌جلوه و پرويز پرستويي درخواست شد تا به روي صحنه بروند و يك ديپلم افتخار را به امضاي معاونت سينمايي و دبير جشنواره، همراه با يك سيمرغ طلايي هك شده روي جلد آن، به «علي نصيريان» بازيگر قديمي سينماي ايران اهدا كنند.
    «علي نصيريان» پس از دريافت جايزه، پشت ميكروفن قرار گرفت و ضمن سپاس از مردم و دست‌اندركاران جشنواره براي برپايي مراسم تجليل از او، به ويژگي‌هاي سينماي پس از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: پس از انقلاب، با تلاش مسئولان، عرصه براي هنرمندان ايراني باز شد و استعدادهاي تازه با انديشه‌هاي نو به ميدان آمدند.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: سينما امروز ديگر صرفاً يك تفريح نيست. سينما براي مردم اين جامعه مثل نان شب است. سينما يك نياز روحي و رواني است و ما بايد با ارائه كارهاي فرهنگي صحيح و با كيفيت، به نياز جامعه پاسخ گوييم.
    در ادامه، «پرويز پرستويي» نيز با اشاره به خاطره همكاري با علي‌ نصيريان و عزت‌الله انتظامي، در فيلم «ديوانه‌اي از قفس پريد»، به ويژگي‌هايي از پيشكسوتان بازيگري اشاره كرد و گفت: اخلاق بازيگري آن چيزي است كه ما بايد الگوي خود قرار دهيم.
    وي افزود: علي نصيريان در اين فيلم، حتي اجازه نمي‌داد به لباسي كه براي ايفاي نقش پوشيده چروكي بيفتد، چرا كه صحنه‌ بازيگري برايش مقدس بود و ارزش زيادي براي آن قائل بود.
    در ادامه جعفري‌جلوه در باب سينماي ملي به ايراد سخنراني پرداخت و سپس از علي‌رضا رضاداد و كمال تبريزي خواسته شد تا براي اهداي جايزه نكوداشت «يدالله صمدي» به روي صحنه بيايند.
    «صمدي» نيز پس از دريافت ديپلم افتخاري كه با يادداشت معاونت سينمايي و دبير جشنواره و «سيمرغ طلايي» همراه بود، طي سخنان كوتاهي به تلاش مسئولان سينمايي براي ايجاد فضاي امن براي فعاليت‌ سينماگران ايراني اشاره كرد.
    «كمال تبريزي» نيز «يدالله صمدي» را پيشروترين فيلمساز آذري زبان در ارائه فيلم‌هايي در زمينه فولكلور آذربايجان دانست.
    در ادامه فرجي رئيس شركت ملي فرش ايران به روي صحنه آمد و ديپلم افتخار و سيمرغ طلايي را از دستان حسين صفارهرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت كرد.
در پايان مراسم نكوداشت سينماي ايران، حسين صفارهرندي به ايراد سخن پرداخت.
    وي در بخشي از سخنان خود ضمن اشاره به سخنان يدالله صمدي و علي نصيريان، گفت: سالي كه گذشت، سالي پرخير و بركت براي سينماي ايران بود. سالي پراميد كه احساس آرامش و امنيت، نزد هنرمندان و مردم هنردوست تجلي پيدا كرد و اين فضاي پر از تفاهم، ما را اميدوار كرد كه محصولات آينده اين سينما، ميوه‌هاي آبدارتري باشند.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com