1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 482  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511160017  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۰۷:۰۹
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

تحقيقات فيلم برايم دردآور بود

نشست مطبوعاتي "خون‌بازي"

رخشان بني‌اعتماد مرحله تحقيقات فيلم سينمايي "خون‌بازي" را دردناك توصيف كرد. چون طي اين مرحله با جواناني با وضعيت اسفبار برخورد كرده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره ، نشست نقد و بررسي چهارمين فيلم به نمايش درآمده در سومين روز جشنواره در سالن رسانه هاي گروهي با حضور بني اعتماد و محسن عبدالوهاب كارگردانان، جهانگير كوثري تهيه كننده، محمدرضا دلپاك صداگذار، باران كوثري و مسعود رايگان بازيگران و محمود كلاري فيلمبردار اثر و با حضور تعداد زيادي از اهالي مطبوعات برگزار شد.
    در ابتدا بني اعتماد درباره كارگرداني مشترك اين پروژه سينمايي گفت: "حقيقت اين است كه در چنين فيلم هايي هيچكدام از ما به دنبال سهم نيستيم. مهمترين اصل اين است كه نتيجه كار مقبول باشد. من از كساني كه در گذشته با آنها كارهاي مشتركي انجام داده ام و به نوعي به عقايدي و نظرات مشابهي رسيديم، براي ادامه كار استقبال مي كنم."
    وي درباره نقش سارا و سختي هاي اين نقش توضيح داد: "من در طول زمان فيلمبرداري هر گز به باران به عنوان دخترم نگاه نمي كردم و حتي لحظاتي كه نقش وي سختي هاي خاصي داشت من توجه اي به وي نمي كردم، اما زمان مونتاژ حتي از ديدن بعضي پلان ها كه باران در آن حضور داشت، اذيت مي شدم. آن چيزي كه بيشترين فشار روحي را در اين فيلم براي من به وجود آورد زماني بود كه ما تحقيقات خود را انجام مي داديم. در آن زمان با جواناني رو به رو مي شدم كه وضعيت اسفناكي داشتند و اين موضوع براي من خيلي سخت بود."
    وي راجع به خط روايتي داستان خاطرنشان كرد: "فيلمنامه ما يك قصه پرماجرا نبود. در طول داستان فردي به تصوير كشيده مي شد كه تمايل به ترك اعتياد دارد، ولي قدرت آن را ندارد. درباره سياه و سفيد بودن فيلم نيز بايد بگويم اين تصميمي بود كه بر اساس مضمون فيلم از همان ابتدا گرفته شده بود."
    محسن عبدالوهاب درباره ساخت اين فيلم گفت: "من بسيار خوشحالم كه بخشي از زندگي خود را صرف ساخت اين فيلم كرده ام. از از لحاظ معنوي اين كار متعلق به بني اعتماد است و به نوعي خط و مرزي براي اين كار مشترك در نظر نگرفته ايم. البته طرح اوليه فيلم متعلق به بني اعتماد بود. در مراحل ديگر ساخت نيز با مشاوره ها و نظرات مشترك كار را ادامه داديم و از اينكه در در كنار وي و در سايه اين فيلمساز برجسته بوده ام، بسيار خوشحالم."
    كوثري درباره هدف از توليد اين فيلم گفت: "در هر كاري هدف مهمتر از همه چيز است. ما با ساخت اين فيلم قصد داشتيم به معضل بزرگ اعتياد بپردازيم كه امروز گريبانگير جوانان ما شده است. ما با حضور يك گروه تحقيق و پژوهش توانستيم به نوعي به خانواده ها هشدار بدهيم و اين هشدار را به تصوير بكشيم. دغدغه من پرداختن به مسايل اجتماعي است و تمامي آثار من به نوعي به اين موضوع توجه دارند."
    كلاري در ارتباط با تكنيك استفاده شده براي ضبط تصاوير اين فيلم توضيح داد: "شايد در اولين قدم هايي كه براي توليد اين اثر برداشتيم، موضوعي كه به وجود آمد بحث ساختاري فيلم بود. از ابتدا دنبال سمت و سوي ديگري در ساختار فيلم بوديم و براي اينكه به اين موضوع برسيم از تكنولوژي ديجيتالي استفاده كرديم تا از اين طريق با يك دوربين كوچك بتوانيم كار را بهتر انجام دهيم."
    مسعود رايگان درباره نقش خود عنوان كرد: "اين دومين تجربه من در كنار بني اعتماد بود. نخستين بار سال 59 در نمايشي از وي به ايفاي نقش پرداختم و بسيار خوشحالم كه دوباره در كنار اين فيلمساز و در اثري ديگر حضور داشتم. در اين فيلم تمامي عوامل در جاي خود قرار داشتند و شايد به همين دليل است كه نتيجه كار اثري خوب و قابل قبول شده است."
    باران كوثري بازيگر نقش سارا در ارتباط با خلق اين كاراكتر گفت: "من حدود سه ماه قبل از فيلمبرداري براي اين نقش تحقيقات مفصلي انجام دادم. براي نمونه در كلاس هاي آموزشي ترك اعتياد شركت مي كردم و با كساني كه ترك كرده بودند هم صحبت مي شدم و نظرات آنها را گوش مي كردم. البته در رسيدن به اين نقش دكتر كامكار و مرتضوي نيز كمك هاي زيادي به من كردند. راهنمايي بني اعتماد و عبدالوهاب در طول كار را نيز نبايد ناديده گرفت."
    وي درباره شخصيت پردازي نقش يك معتاد اظهار داشت: "اين فيلمنامه شخصيت پردازي خوبي داشت. البته ما در به تصوير كشيدن اين نقش از كليشه هاي موجود كمتر استفاده كرديم و بيشتر سعي داشتيم كه از شكل هاي جديدي كه كليشه نيست استفاده كنيم."
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com