1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 430  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511150218  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۶:۲۹
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

نشست مطبوعاتي فيلم «پاپيتال»

فيلمساز بايد به مخاطب عام توجه کند

اردشير شليله که با فيلم «پاپيتال» در دومين روز جشنواره فيلم فجر در سينماي رسانه‌هاي گروهي حضور داشت، توجه به مخاطب عام را به عنوان اولويت نگاه فيلمساز معرفي کرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين نشست علاوه بر کارگردان، رضا رخشان فيلمبردار، روح اله خوش شانس تهيه کننده و شيرين ايزدي، فريد شکرايي، نگار فروزنده و منوچهر عليپور بازيگران به پرسش هاي خبرنگاران پاسخ دادند.
    شليله درباره ساخت نخستين فيلم بلند خود گفت: من کار در حوزه سينما را با ساخت فيلم هاي کوتاه در دهه 50 آغاز کردم. بعد از انقلاب هم فيلم هاي مستند بلند زيادي ساختم. البته از سال هاي 68 به بعد کار عکاسي انجام مي دادم. در اين راه هرگز عجله اي براي ساخت فيلم بلند نداشتم و نيازي هم در اين زمينه احساس نمي کردم. البته اعتقاد ندارم فيلم کوتاه مي تواند پلي براي ساخت فيلم هاي بلند باشد.
    وي خاطرنشان کرد: من در عرصه ساخت فيلم کوتاه اشباع شده بودم و براي انتخاب فيلمنامه بلند نيز وسواس زيادي داشتم تا به ساخت اين فيلم با متني از فريدون فرهودي رسيدم. معتقدم فيلمساز بايد به مخاطب عام توجه داشته باشد و هميشه دقت داشتم با رعايت اين موضوع فيلم به دام ابتذال نيفتد. سعي کردم هميشه فيلمي خوش ساخت بسازم. من با اين تفکر که بايد در سينما حس باورپذيري وجود داشته باشد نه شرايط عيني، فيلم ساختم. در سينما بايد کار به گونه اي دنبال شود که بيننده را درگير کند و در جايي بايد فيلمساز رئاليسم را بشکند تا حس به وجود آيد.
    خوش شانس درباره تهيه اين فيلم عنوان کرد: من تجربه کار با فيلمسازاني که براي اولين بار کار بلند انجام مي دهند را قبلا داشته ام. در اين کار هم فيلمنامه خيلي خوبي داشتيم و شليله با سابقه اي که در اين زمينه داشت توانست کار خوبي توليد کند.
    نگار فروزنده بازيگر نقش اصلي فيلم در خصوص نقش خود گفت: نقش من نماد يک زن قوي و واقعي در جامعه بود. اين نقش براي من اهميت خاصي داشت و شخصيت آن را بسيار دوست داشتم.
    رضا رخشان هم گفت: اين فيلم يک کار سخت و پرلوکيشن بود. احساس مي کنم اين کار که اولين فيلم شليله بود، به خوبي شکل گرفت. ما حدود 33 لوکيشن براي فيلمبرداري داشتيم که خود اين موضوع کار ما را سخت تر کرده بود. البته بخش هايي از اين فيلم حذف شده که من فکر مي کنم بايد دوباره به فيلم اضافه شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com