1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 438  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511150205  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۲۲:۱۵
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

يداله صمدي:

سال‌ها دستياري، بهترين پشتوانه فيلمسازي من بود

يداله صمدي، كارگردان با سابقه سينماي ايران مهمترين دليل موفقيت خود را در عرصه سينما، مربوط به حضور طولاني مدت خود به عنوان دستيار كارگردان دانست.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، كارگردان فيلم‌هاي «اتوبوس» و «آپارتمان شماره 13» كه امسال به عنوان هنرمند پيشكسوت در جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر مورد تقدير قرار مي‌گيرد، گفت: «يكي از آرزوهاي هميشگي دوران كودكي‌ام اين بود كه روزي در عرصه تئاتر يا سينما وارد شوم كه خوشبختانه زمينه اين اتفاق در لوكيشن فيلمي از نصرت كريمي افتاد».
    وي افزود: «كريمي را از طريق مصاحبه هايش با تلويزيون مي شناختم و براي اولين بار او را در حالي كه 19 ساله بودم، در هنگام فيلمبرداري يكي از فيلم هايش كه لوكيشن آن نزديك خانه مان بود ديدم و دفتر نوشته هايم را به او دادم و او بعد از 20 روز با من تماس گرفت و از من دعوت كرد كه به عنوان دستيار سومش در يكي از فيلم‌هاي او همكاري كنم.»
    صمدي درباره اين همكاري گفت: «آن قدر اين همكاري خوب بود و من آن قدر در آن فيلم تلاش كردم كه توانايي‌هاي خودم را نشان دهم كه نصرت كريمي براي فيلم بعدي خود نيز از من دعوت كرد تا در كنار او باشم. اما اين بار به عنوان دستيار اول.»
    كارگردان فيلم «شهر آشوب» درباره حضور حرفه‌ايش در سينما گفت: «بعد از اين كار نصرت كريمي مرا به «مرتضي علوي» معرفي كرد، بعد از آن باز در سريالي چهارده‌قسمتي با نصرت كريمي بودم. كار بعدي‌ام فيلم شام آخر نوشته اسماعيل فصيح بود و بعد از اين فيلم ديگر به عنوان يك دستيار خوب، دائم به فيلم‌هاي مختلف دعوت مي‌شدم. حضور به عنوان دستيار اول در كنار كارگردان‌هاي مختلف براي من تجربيات بسياري به همراه داشت و زمينه‌ساز موفقت من شد.»
    صمدي درباره ساخت اولين فيلم سينمايي خود گفت: «بعد از انقلاب فيلم «مردي كه زياد مي‌دانست» را ساختم. كه عنوان بهترين كارگرداني را از جشنواره سوم فيلم فجر به همراه داشت. دليل كارگرداني كار هم اصرارهاي حسن هدايت، فيلمساز خوب كشورمان است كه من قبل از اين در فيلم «آتش در زمستان» دستيار اول او بودم. او بعد از اين كار، فيلم‌نامه «مردي كه زياد مي‌دانست» را به من داد و با اصرار او پشت دوربين رفتم و اوليم فيلم‌ام را كارگرداني كردم.»
    گفتني است يدالله صمدي در كارنامه حرفه‌اي خود فيلم‌هاي «مردي كه زياد مي‌دانست»، «اتوبوس»، «ايستگاه»، «ساوالان»، «ساراي»، «آپارتمان شماره 13»، «دو نفر و نصفي»، «بانوي من» و «شهر آشوب» را دارد و در بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر از او تقدير خواهد شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com