1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 453  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511140015  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۶:۱۳
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

دو سيمرغ طلايي شدند

تنديس مصطفي عقاد با نشان فيلم «الرساله»

در بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر، براي نخستين بار در طراحي تنديس دو بخش جايزه ويژه سينماي ملي و جايزه ويژه مصطفي عقاد و همچنين لوح بزرگداشت ها از طلا استفاده شده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در تنديس جايزه ويژه سينماي ملي كه به شكل سيمرغ سه بعدي طراحي شده و به لحاظ ابعاد بزرگ تر از سيمرغ دوره هاي پيشين جشنواره است، 400 گرم طلا و در تنديس جايزه ويژه مصطفي عقاد كه با الهام از پرچم فيلم «الرساله» و با تركيبي از طلا و نقره طراحي شده 80 گرم طلا استفاده شده است. اين تنديس تركيبي از طلاي زرد و سفيد است به طوري كه پرچم با طلاي زرد و جمله الرساله كه روي پرچم ديده مي شود، با طلاي سفيد ساخته شده است.
    همچنين سيمرغ كار شده در لوح بزرگداشت چندين برابر بزرگ تر از سيمرغ سال هاي گذشته است و براي ساخت آن از 60 گرم طلا استفاده شده است. لازم به ذكر است، در بخش جايزه ويژه سينماي ملي و جايزه ويژه مصطفي عقاد، اين جوايز به يك فيلم برگزيده اهدا خواهد شد.
    رحيم پشنگ كه به عنوان طراح و سازنده تنديس از اولين دوره برگزاري جشنواره تاكنون حضور داشته، در اين دوره نيز تنديس دو بخش جايزه ويژه سينماي ملي و مصطفي عقاد را كه براي نخستين بار ميان سيمرغ هاي بلورين جشنواره قرار خواهند گرفت و همچنين لوح بزرگداشت ها را طراحي كرده است.
    رحيم پشنگ، ساخت تنديس مصطفي عقاد را از يك ماه گذشته و تنديس جايزه ويژه سينماي ملي را در كمتر از يك ماه آغاز كرده است. او در اين باره مي گويد:« ايده ساخت اين دو تنديس از سوي برگزاركنندگان جشنواره به من ارائه شد و پس از آن ايده ها را تبديل به تصوير كردم و طراحي تنديس را آغاز كردم.»
    پشنگ ادامه مي دهد:«پنج طرح را ارائه دادم و با توجه به اعمال نظرها، تغييراتي در آنها به وجود آمد و در نهايت به پرچم الرساله رسيديم.»
    ساخت تنديس مصطفي عقاد و جايزه ويژه سينماي ملي براي نخستين بار است كه از سوي برگزاركنندگان جشنواره سفارش داده شده به طوري كه براي ساخت آنها از مقدار قابل توجهي طلا استفاده شده است. پشنگ در اين باره اضافه مي كند:«تنديس مصطفي عقاد البته قرار بود از طلا و نقره ساخته شود، اما به دليل اين كه نقره به سرخي مي زد و ساخت تنديس را با مشكلاتي مواجه مي كرد، اين تنديس را از طلاي زرد و قسمت الرساله را كه برجسته تر نيز هست، با آبكاري طلاي سفيد ساختيم.» سازنده تنديس هاي جشنواره با اشاره به سه بعدي بودن سيمرغ تنديس جايزه ويژه سيماي ملي مي گويد:«سه بعدي بودن سيمرغ تنديس جايزه ويژه سينماي ملي نيز از سوي برگزاركنندگان جشنواره پيشنهاد شد. اميدوارم نتيجه كار نيز رضايت بخش باشد.»
    به گفته او، ضخامت طلاي به كار گرفته شده در اين تنديس ها زياد است و از اين نظر به لحاظ ارزشي بسيار قابل توجه خواهد بود. پشنگ درخصوص روند ساخت اين تنديس ها مي افزايد:«روند كار به لحاظ كمي و كيفي در مقايسه با سال هاي گذشته افزايش پيدا كرده و دست اندركاران جشنواره سرمايه گذاري قابل توجهي را در اين زمينه داشته اند.»
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com