1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 484  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511140011  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۳:۴۱
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

نشست مطبوعاتي "ميناي شهر خاموش"

"ميناي شهر خاموش" سه فيلمبردار متفاوت داشت

فيلم "ميناي شهر خاموش" به عنوان سومين ساخته سينمايي اميرشهاب رضويان از سه فيلمبردار متفاوت برخوردار بود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره ، فيلم "ميناي شهر خاموش" به عنوان دومين اثر اكران شده در سينماي رسانه هاي گروهي روز گذشته با حضور اميرشهاب رضويان كارگردان، محمدرضا سكوت مدير فيلمبرداري، سعيد رضويان مجري طرح، فرزاد هوتهم تدوينگر، مهرداد زاهديان طراح صحنه و لباس، مهران رجبي، صابر ابر، شهباز نوشير و رويا جاويدنيا بازيگران و داريوش تقي پور آهنگساز اثر مورد نقد و بررسي قرار گرفت.
    در ابتداي اين جلسه رضويان در ارتباط با فيلمبرداري بخش هاي مختلف اين فيلم گفت: "فيلمبرداري بخش بم برعهده داريوش عياري بود كه البته در ابتداي كار انجام شد. اما وي به دليل مشكلات شخصي نتوانست با اين پروژه همكاري كند و در ادامه كار محمدرضا سكوت در بخش تهران ما را همراهي كرد و در آلمان نيز يك فيلمبردار آلماني ما را همراهي كرد."
    وي در ادامه درباره مفاهيم انساني استفاده شده در اين فيلم عنوان كرد: "مفاهيم و باورهاي انساني استفاده شده در اين فيلم متاثر از نوع نگاه من به زندگي است."
    رضويان در رابطه با حضور انتظامي در اين فيلم اظهار داشت: "من هميشه دوست داشتم با دو نفر در سينما كار كنم؛ يكي از آنها اسماعيل محمدي بود كه البته ايشان فوت كردند و ديگري عزت اله انتظامي است كه خوشبختانه اين امر اتفاق افتاد. ما در يك روند كاري براي بازي با وي به نتيجه رسيديم كه البته ايشان در سمت مشاور فيلمنامه هم در اين فيلم حضور داشتند."
    وي درباره شيوه قصه گويي اين فيلم توضيح داد: "من از جمله كارگرداناني هستم كه ريشه در مستند دارم. قصه گويي يك بخش از كار ما بود. واقعيت اين است كه من در فيلم قبلي ام به روايت مستند بيشتر تمايل داشتم، اما در اين كار به داستان گويي تمايل بيشتري دارم، اما دلبستگي همه آنهايي كه از آن نسل سينما هستند به سينماي ضد قصه بيشتر است."
    اين كارگردان درباره شباهت اين فيلم به فيلم هاي "خيلي دور خيلي نزديك" و "خانه اي روي آب" گفت: "من منكر شباهت نيستم. من هر دو فيلم را دوست دارم؛ البته قبل از اينكه بخواهم كار را شروع كنم با مير كريمي نيز صحبت هايي كردم و از مشاوره هاي وي بهره بردم."
    فرزاد هوتهم تدوينگر فيلم گفت: "برخلاف اينكه شما تصور مي كنيد اين فيلم ريتم كندي دارد، من اين اعتقاد را ندارم. ريتم ما در فيلم تابعي از ريتم سكانس ها است. سكانس هاي ابتداي فيلم در تهران، ريتم كندي دارد، ولي در بم به صورت تعمدي ريتم كند تري انتخاب شد. زيرا بايد فيلم در بم تامل بيشتري داشته باشد."
    ابر، درباره بازي خود در اين فيلم اظهار داشت: "ترسي كه من از بازي در كنار انتظامي داشتم، ترس لذت بخشي بود. من در كنار اين استاد چيزهاي زيادي ياد گرفتم و به خاطر همدلي كارگردان و بازيگران ديگر مجموعه تشكر مي كنم."
    رضويان درباره بحث انرژي هسته اي كه در فيلم عنوان شده بود گفت: "من در اين فيلم مي خواستم به گونه اي بيانگر اوضاع و شرايط كنوني باشم. بحث انرژي هسته اي هم از مباحث ملي است كه من به آن در فيلم توجه كردم."
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com