1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 331  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511110014  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۶:۴۹
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

گزارش پشت صحنه فيلم "زن دوم" ساخته سيروس الوند

كتابي عاشقانه كه از جاده احساس بر پرده مي‌رود

فيلم سينمايي "زن دوم" به كارگرداني سيروس الوند همچنان مرحله فيلمبرداري را در لوكيشن‌هاي مختلف تهران و شهرستان‌ها دنبال مي‌كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره ، فرهنگسراي هنر از لوكيشن هاي فيلم "زن دوم" است. سالن اجتماعات اين فرهنگسرا جايي است كه گروه خود را براي فيلمبرداري سكانس تازه اي از فيلم آماده مي كند. به همراه عكاس وارد سالن شديم. سالن پر از هنروراني بود كه براي بازي در اين سكانس حضور پيدا كرده اند. رديف وسط تقريبا پر از جمعيت بود. بين دختران و پسران جوان هنرور چند فرد مسن تر نيز ديده مي شدند. حضور آنها براي من بسيار جالب بود. اين آدم ها با اين سن و سال با چه عشقي به سينما حاضرند چند ساعت متوالي از وقت خود را به صورت تماشگر در اين مكان طي كنند.
    روي پرده سالن نوشته شده "نهاد ناشران برگزار مي كند: مراسم انتخاب بهترين كتاب هاي علمي سال". با اين نوشته متوجه شدم امروز قرار است در اين سكانس مراسم اعطا جايزه كتاب با حضور تعدادي از افراد و بازيگران فيلم برگزار شود. از سپهر ميكاييلي يكي از دستياران الوند درباره اين سكانس پرسيدم كه در پاسخ گفت: "امروز مراسمي تحت عنوان معرفي بهترين كتاب علمي سال برپا مي شود. در اين صحنه محمدرضا فروتن در نقش بهرام فرزان اين جايزه را دريافت مي كند." كم كم با فضاي كار آشنا شدم و احساس كردم بايد امروز تمامي بازيگران اصلي فيلم براي اين سكانس اينجا حاضر باشند.
سمت راست سالن، گروه در حال آماده كردن دوربين براي گرفتن پلاني از قسمت بالاي سالن بودند. اما بعد از مدتي مشورت با الوند، عوامل گروه تصميم گرفتند دوربين را بالاي صحنه ببرند. چهارپايه آهني را روي صحنه رو به روي ورودي اصلي سالن قرار دادند. غلامرضا آزادي مدير فيلمبرداري براي گرفتن اين پلان بالاي آن رفت. متوجه حضور نيكي كريمي در طبقه دوم سالن شدم. قرار بود چند پلان از وي در اين قسمت سالن گرفته شود.
    با صداي الوند كه مي گويد: "دوربين، صدا، حركت!" پلاني از نيكي كريمي در نقش مهتاب گرفته مي شود. در اين پلان قرار است نمايي از اضطراب و نگراني در چهره مهتاب نشان داده شود. اين پلان بدون هيچ تمريني آماده مي شود. سحر ذكريا در نقش فرزانه به عنوان ديگر بازيگر فيلم كه گويا دوست قديمي مهتاب است، وارد سالن مي شود. او در جاي خود يعني رديف سوم از پائين قرار مي گيرد و براي لحظه اي از همانجا براي نيكي كريمي دست تكان مي دهد. وي نيز جواب او را مي دهد. اين پلان يعني تكان دادن دست مهتاب نيز گرفته مي شود. كم كم جمعيت بيشتري از هنروران وارد سالن مي شوند.
    پلان هاي كريمي پشت سر هم گرفته مي شود. يكي ديگر از اين پلان ها، صحنه تشويق وي به همراه ديگر هنروراني بود كه در بالاي سالن نشسته بودند. محمد آهنگراني دستيار يك الوند بالاي سالن مي رود و براي هنروران اين صحنه را توضيح مي دهد. براي اينكه بازيگران با پلاني كه قرار است گرفته شود هماهنگي بيشتري داشته باشند، مجري برنامه كه پسري به نام بادامچيان است، جايزه را اعلام مي كند. "لوح و جايزه بهترين كتاب به خاطر تازگي موضوع و نثري روان و سليس به كتاب "شناخت انسان از منظر عشق و ايمان" نوشته بهرام فرزان تعلق مي گيرد." زماني كه حرف وي تمام مي شود كريمي همراه ديگر هنروران شروع به تشويق مي كنند. اين صحنه دوباره گرفته مي شود و بعد از چند برداشت بالاخره كار مورد قبول الوند قرار مي گيرد. كات!
    در ادامه، نماي بسته اي از نيكي كريمي گرفته مي شود. اين نماها به همراه صداي مجري برنامه و تشويق حاضرين ضبط مي شود. بعد از گرفتن اين پلان ها، آزادي از چهارپايه فلزي پايين مي آيد. اين چهارپايه به قدري بلند است كه هر بار وي براي بالا و پائين رفتن از آن دچار مشكل مي شود. مهتاج نجومي در نقش مادر بهرام وارد سالن مي شود و الوند از هنرمندان داخل سالن مي خواهد كه براي سلامتي وي صلوات بفرستند. نجومي از اين كار الوند خنده اش مي گيرد و از جمع به خاطر اين حركت تشكر مي كند. او نيز مدت زيادي است كه در سينما و تلويزيون به ايفاي نقش مي پردازد. هميشه چهره وي را در نقش مادر به ياد داريم. اينجا نيز همان نقش هميشگي را ايفا مي كند.
    در ميان استراحت كوتاه گروه از ندا آصف منشي صحنه اين پروژه سينمايي درباره سكانس هاي امروز سئوال كردم و متوجه شدم كه امروز اينجا دو سكانس كه يكي معرفي سالن است و ديگري جايزه گرفتن بهرام فرزان گرفته مي شود. گويا حدود 40 پلان يا بيشتر قرار است در اين دو سكانس گرفته شود. متوجه شدم اگر قرار باشد تمامي پشت صحنه فيلم امروز فيلم را گزارش كنم، به طور قطع كارم تا ساعت 11 شب طول خواهد كشيد. پس از استراحت قرار بود دوباره پلان هاي كريمي تكرار شود. با دقت به طراحي لباس و گريم او نگاه مي كنم. به نظر مي رسد كه او زني ساده و امروزي از نسل زنان فرهنگي جامعه است.
    كريمي دوباره بالاي سالن قرار مي گيرد. اين بار پلان ديگري از وي گرفته خواهد شد. مهتاب با نگاه بهرام فرزان را دنبال مي كند تا روي صحنه حاضر شود. براي اينكه اين نگاه با نبود محمدرضا فروتن هماهنگي بيشتري داشته باشد، سپهر ميكائيلي اين مسير را طي مي كند. اين پلان ها نيز با صداي تشويق افراد گروه همراه مي شود. جهانگير ميرشكاري صدابردار فيلم نيز كنار نيكي كريمي قرار گرفته تا تنظيم اين صداها را بر عهده بگيرد. پلان هاي كريمي يكي پس از ديگري و با كمترين تمرين گرفته مي شود. البته اين موضوع كار را براي گروه آسان تر مي كند و زودتر نوبت ضبط پلان هاي ديگر مي رسد و كمي كار جلو مي افتد.
    در ميان گرفتن پلان ها، چند بار از پائين الوند با موبايل درباره صحنه هاي گرفته شده با نيكي كريمي حرف مي زند. كريمي اصولا در نوع بازي خود روي صحنه تغييراتي ايجاد مي كند. گويا به همين دليل است كه الوند گهگاه با او مشورت مي كند. در يك زمان كوتاه استراحت با نيكي كريمي صحبت كردم. وي كه سعي داشت موضوع و تم اصلي داستان لو نرود درباره اين نقش گفت: "مهتاب با بهرام رابطه اي عاطفي دارد كه پس از مدتي به خاطر اتفاقاتي كه شكل مي گيرد مسير زندگي شان تغيير مي كند. من حدود هفت سال پيش كتاب "زن دوم" را خواندم و همان زمان صحبت هايي با طائرپور به عنوان نويسنده كتاب و تهيه كننده فيلم داشتم، قرار شد روزي كه كتاب به فيلمنامه تبديل مي شود، ايفاگر نقش مهتاب باشم. البته خودم نيز از موضوع اصلي و روايت داستان خوشم آمده بود."
    در ادامه صحبت هايم با كريمي از اكران "يك شب" اولين فيلم ساخته سينمايي اش بعد از جشنواره پرسيدم و كمي هم درباره اولين نمايش "چند روز بعد" در جشنواره حرف زديم. با اينكه دغدغه اصلي اين بازيگر سينما در حال حاضر فيلمسازي است، اما هنوز با دقت و وسواس هميشگي نقش هايش را انتخاب مي كند. او كمتر به موضوع اصلي فيلم "زن دوم" در ميان صحبت هايش اشاره مي كند. زيرا گروه تصميم دارند تا زمان نمايش فيلم مخاطب با موضوع اصلي كمتر آشنا شود. وي درباره روايت فيلم اظهار داشت: "اين فيلم يك اثرعاطفي است كه مسايلي را نيز به همراه دارد. من در اين فيلم نقش يك ويراستار را بازي مي كنم كه در يك انتشارات مشغول كار است."
        پس از گفتگوي كوتاه من، در ميان استراحت گروه با كريمي، چهره وي در زمان گرفتن جايزه بهرام گرفته مي شود. البته باز هم ميكائيلي جايگزين فروتن مي شود تا اين حس با چهره كريمي همخواني داشته باشد. فروتن در اتاقي ديگر مشغول گريم است. فروتن قرار است پس از گرفتن جايزه از كسي تشكر كند كه وي را در راه نوشتن اين كتاب كمك كرده است، ولي نام وي را به زبان نمي آورد. تمامي متن اين ديالوگ ها توسط دستيار الوند خوانده مي شود، اما فقط دوربين چهره نيكي كريمي را در خود داشت.
    پلان هاي نيكي كريمي تمام شد و بازي امروز وي به پايان رسيد. علي زارع عكاس فيلم كه گويا بازيگر نقش رو به روي سحر ذكريا را برعهده دارد، به همراه وي در صحنه حاضر مي شود. آنها به همراه جمعيت در قسمت وسط سالن رديف سوم مي نشينند. پلان هاي متفاوتي از ورود ميهمانان به سالن از درهاي سمت چپ و راست گرفته مي شود. البته اين پلان ها با چند بار تمرين نهايي مي شوند. به هر حال، حضور اين همه هنرور در اين سالن و كنترل و هماهنگي آنها كار آساني نيست.
    سحر ذكريا در رديف سوم، پشت محمدرضا فروتن بازيگر نقش بهرام و آناهيتا نعمتي بازيگر نقش كتايون قرار مي گيرد. آنها امروز براي گرفتن جايزه بهرام اينجا حاضر شده اند. در ميان گرفتن پلان ها از جمعيت حاضر در سالن گپ كوتاهي با سحر ذكريا مي زنم . وي فرزانه را چنين معرفي مي كند: "من در اين فيلم نقش دوست صميمي مهتاب را ايفا مي كنم و هميشه و در همه حال در كنار وي همانند يك خواهر حضور دارم. البته بهرام در حقيقت همكار من و همسرم است و در طول داستان ما به نوعي موجب آشنايي مهتاب با وي خواهيم شد. در اين فاصله و در كنار اين رابطه عاطفي كه بين مهتاب و بهرام شكل مي گيرد، مشكلات و اتفاقاتي نيز به وجود مي آيد كه ما نيز با وجود داشتن رابطه صميمانه با آنها در كنارشان حضور خواهيم داشت."
    از او درباره سكانس هاي قبلي كه در اين فيلم حضور داشته است، مي پرسم و درباره كتاب "زن دوم" كه آيا آن را قبل از فيلم خوانده است، وي در جواب گفت: "من حدود دو هفته قبل در سكانس خانه مهتاب حضور داشتم، اما هنگام سفر گروه به يكي از شهرهاي شمالي حضور نداشتم. قبل از خواندن فيلمنامه، كتاب را نخوانده بودم و با متن و تم اصلي فيلم همزمان با مطالعه فيلمنامه آشنا شدم. البته در كار قبلي الوند يعني فيلم سينمايي "تله" كه در حال حاضر روي پرده سينماهاست، در كنار ديگر بازيگران حضور داشتم. بازي من در اين فيلم به واسطه كار قبلي ام با اين كارگردان است و فكر مي كنم آشنايي با سبك كارهاي اين فيلمساز نتيجه خوبي در پي داشته باشد."
    پس از صحبت من با ذكريا، فروتن وارد صحنه مي شود و الوند از جمعيت هنروران داخل سالن مي خواهد كه وي را تشويق كنند. فروتن هم با همان لحن هميشگي اش به آنها مي گويد: "من از همه شما تشكر مي كنم و كوچك همه شما هستم. من تك تك شما را دوست دارم و يكي از شماها هستم و پيشاپيش از همكاريتان تشكر مي كنم."
    دختربچه اي حدود 4 يا 5 ساله در كنار ساير بازيگران ديگر ديده مي شود. از گروه درباره حضور وي مي پرسم و متوجه مي شوم كه وي خواهرزاده محمدرضا فروتن است و نقش رويا دختر بهرام و كتايون را بازي مي كند. كم كم بازيگران اصلي اين سكانس يعني مهتاج نجومي، آناهيتا نعمتي و محمدرضا فروتن در رديف دوم صندلي هاي سالن قرار مي گيرند. با دقت به نوع انتخاب لباس و شكل پوشش آنها متوجه مي شوم كه به راحتي تغييري در بين نقش زن هاي اول و دوم فيلم احساس مي شود.
    ژيلا مهرجويي طراح صحنه و لباس فيلم در اين ارتباط توضيح داد: "طراحي لباس در اين فيلم بر اساس شخصيت ها و كاراكترهاي موجود در داستان انجام گرفته است. به طور مثال نوع لباس هاي نيكي كريمي در فيلم به عمد ساده تر از آناهيتا نعمتي در نظر گرفته شده تا تمايز شخصيتي آنها بارزتر شود."
    وي درباره طراحي صحنه "زن دوم" خاطر نشان ساخت: "ما عمده ترين لوكيشني كه براي طراحي صحنه تا به حال گذرانده ايم، منزل مهتاب بود. اين خانه در منطقه اي حوالي ميدان ونك قرار داشت و كاملا خالي از اساس و لوازم بود كه من به همراه دستيارانم بر اساس شخصيت بهرام و مهتاب كه از طبقه اجتماعي و فرهنگي خاصي هستند، طراحي اين صحنه را انجام دادم. البته لوكيشن هاي داخلي ديگري نيز در طول فيلمبرداري از قيبل ويلايي در شمال، خانه فرزانه، منزل كتايون و مادر بهرام نيز وجود داشت كه هر كدام با طراحي خاص ارايه شد."
    ساعت از 7 بعد از ظهر گذشته بود، اما تازه پلان حضور بهرام، مادر وي، كتايون، فرزانه، رويا و همسر فرزانه در ميان جمعيت گرفته مي شد. قرار شد مجري جايزه را براي حاضرين اعلام كند تا آنها نيز بهرام را تشويق كنند. در بين صحبت هاي مجري برنامه چند بار كات داده مي شود. هر بار به دليلي اين اتفاق مي افتد. يك بار به خاطر اشتباه مجري، بار ديگر به دليل هماهنگ نبودن جمعيت و ... صداي تشويق جمعيت چند بار گرفته مي شود و چندين بار نيز اين موضوع قبل از ضبط تمرين مي شود.
    جهانگير ميرشكاري صدابردار فيلم كه گويا كسالت مختصري دارد، اين صداها را چندين بار امتحان مي كند. از او درباره نحوه صدابرداري فيلم جويا مي شوم. با صدايي گرفته كه گويي سرما خورده است، پاسخ داد: "اين فيلم هشتمين همكاري من با الوند است. من از زمان "هتل كارتون" تا به حال با وي كار مي كنم. به همين دليل اصولا از نحوه فعاليت يكديگر آشنايي كاملي داريم."
    وي درباره صحنه هاي قبلي و صداهايي كه تاكنون بر روي صحنه گرفته شده است گفت: "صحنه هايي كه تاكنون گرفته ايم، لوكيشن هاي داخلي بوده و بخشي نيز در جاده انجام شده است. من به دليل اينكه مدت زيادي است با الوند همكاري مي كنم، نمي توانم بگويم كه اين فيلم چه ويژگي هايي نسبت به كار قبلي داشته است. اصولا" من سر صحنه از يك ميكرفون استفاده مي كنم. زيرا به نظرم صداها يك دست تر مي شود و به همين دليل اين موضوع در تمام كارهاي من تكرار مي شود. البته الوند يك صدابردار كامل و با تمام ويژگيهاي كار صدابرداري آشنا است."
    پلان هاي تشويق جمعيت ادامه دارد. در ميان اين صحنه ها الوند تغييري در نوع كار خود ايجاد مي كند و اين موضوع مشخص مي شود كه وي جزو كارگردان هايي است كه سر صحنه تصميم هاي جديدي در نوع گرفتن پلان ها به وجود مي آورد. براي نمونه زماني كه مجري نام بهرام را به عنوان نويسنده كتاب برتر معرفي مي كند، علي زارع در نقش دوست بهرام و همسر فرزانه، شانه بهرام را از خوشحالي مي فشارد. اين پلان در خلال زمان فيلمبرداري اضافه مي شود و بعد از دو بار تمرين گرفته مي شود يا سحر ذكريا با نظر الوند قرار مي شود زماني كه بهرام روي صحنه حاضر مي شود با خوشحالي از جاي خود بلند شود و با بغضي كه در گلو دارد او را تشويق كند.
    آناهيتا نعمتي كه رديف صندلي جلوي ذكريا نشسته و به نوعي زن اول بهرام در فيلم محسوب مي شود، در ميان زمان استراحت كوتاه گروه درباره نقش خود مي گويد: "من نقش كتايون، زن اول بهرام را در فيلم ايفا مي كنم. از اينكه در كنار گروه حرفه اي از تهيه كننده و كارگردان گرفته تا بازيگران حضور دارم، بسيار خوشحالم. من زماني كه به وسيله خواندن كتاب با موضوع اصلي فيلم آشنا شدم، از تم اصلي فيلم خوشم آمد. البته قبل از شروع كار تمرين هايي نيز انجام داديم كه اين موضوع باعث شد كار نتيجه بهتري داشته باشد."
    وي اين فيلم را نگاه تازه اي به مقوله ازدواج دوم مي داند و در اين باره معتقد است: "اين فيلم مي خواهد بگويد كه اين اتفاقات تحت شرايط خاصي صورت مي گيرد و خوشبختانه هيچ يك از اين كاراكترها قرار نيست در طول داستان به خاطر كاري كه انجام مي دهند، به نوعي محكوم شوند. قصه فيلم جذابيت خاصي دارد كه از ويژگيهاي اصلي فيلم محسوب مي شود و مي تواند در نگرش مخاطب به اين مقوله دريچه تازه اي باز كند."
    اين صحنه نيز پس از چندين بار تمرين گرفته مي شود. رويا فرزند كتايون و بهرام كه دختري 4 - 5 ساله است نيز موجب مي شود چند پلان با برداشتهاي متفاوتي گرفته شوند. او فقط به حرفهاي فروتن گوش مي كند و با حركت وي كارهاي مورد نياز درصحنه را انجام مي دهد. گروه باز استراحت كوتاهي مي كند. سكانس طولاني همراه با پلانهاي كوتاه متفاوت و پشت سر هم گروه را خسته كرده بود. ساعت 8:30 شب بود كه فرشته طائرپور به عنوان تهيه كننده فيلم به جمع پيوست.
    غلامرضا آزادي كه گويا انرژي زيادي دارد هنوز كمتر از ديگران خسته شده است. در ميان زمان استراحت با وي كه بر روي صندلي پشت دوربين خود مشغول استراحت است به گفتگو پرداختم. وي اين فيلم را نقطه اوج يك اثر عاطفي معرفي كرد و در اين ارتباط گفت: "من مدتي است كه دوست دارم در فضاي كارهاي عاشقانه و احساسي فعاليت كنم. پيش از اين در دو فيلم "باغ فردوس 5 بعدازظهر" و "ايستگاه بهشت" در همين ژانر كار كردم. احساس مي كنم كه اين فيلم نقطه اوج همان فضاهاي احساسي و عاشقانه است."
    وي درباره شروع همكاري و فعاليت با عوامل اين گروه گفت: "ابتدا با فرشته طائرپور براي فيلمبرداري اين پروژه صحبت كرده بودم. البته پيش از اين در نخستين تجربه فيلمبرداري با الوند در فيلم "شب حادثه" همكاري داشتم. اين كار به نوعي دومين همكاري من با اين كارگردان پس از چندين سال محسوب مي شود. رمان "زن دوم" را زماني خواندم كه با طائرپور در مورد ساخت اين فيلم صحبت كردم و به اين ترتيب با فضاي كار آشنايي خوبي پيدا كردم."
    آزادي در ادامه صحبت هايش درباره بخشهايي از فضاهاي حسي فيلم "زن دوم" گفت: "در بخش هايي از اين كتاب كه به فيلمنامه تبديل شده است لحظاتي وجود دارد كه كاملا حسي است و گرفتن اين صحنه ها كمي دشوارتر از بخش هايي ديگر محسوب مي شود. براي نمونه ما در لحظه اي مي خواهيم احساس دروني زن را نسبت به مرد به تصوير بكشيم و يا برعكس مي خواهيم ذهن مرد را نسبت به وي نشان دهيم. به هر حال نوشتن اين لحظات در يك كتاب راحت تر از به تصوير كشيدن آن در فيلم است. به همين دليل ما تغييراتي نيز براي به تصوير كشيدن اين لحظات در متن به وجود آورديم، اما در برخي لحظات اين حس را به صورت فيزيكي به تصوير درآورديم."
    وي كه با علاقه از نحوه كار خود صحبت مي كرد با اعلام خبر از ساخت فيلمي عاشقانه اظهار داشت: "فضاي كارهايي كه من طي اين دو سال انجام داده ام، من را به فضاي فيلم خودم كه "قبيله من" نام دارد، بيشتر نزديك كرد. من در آن فيلم نيز كه به گونه اي درباره زندگي خودم است، روياها و لحظات عاطفي زيادي دارم. با اين حال حس مي كنم كه فيلم زن دوم نسبت به دو كار قبلي من دروني تر است و به همين دليل من در نحوه كار فيلمبرداري، نوع انتخاب رنگ ها و حركت دوربين بسيار دقت كردم. زيرا حس مي كنم كه "زن دوم" هرگز از جاده احساس خارج نمي شود."
    با پايان يافتن صحبت هاي من با آزادي، ضبط پلان هاي بعدي شروع مي شود. دوربين همچنان بالاي صحنه است و قرار است در اين پلان فروتن از جا بلند شود و به روي صحنه بيايد. اين پلان با چند برداشت گرفته مي شود. يكبار وي به آرامي حركت مي كند و بار ديگرمقدار مسافتي كه وي نسبت به پلان قبلي حركت كرده است، بيشتر مي شود. جاي دوربين عوض مي شود و به سمت چپ سالن در انتهاي رديف سوم صندلي ها برده مي شود.
    ساعت نزديك 10 شب بود و همچنان كار ادامه دارد. البته تعدادي از هنرورها نيز سالن را ترك كرده بودند و جمعيت كمتري در آنجا حضور داشتند. من هم كم كم با گروه خداحافظي مي كنم و از سالن خارج مي شوم. زمان كوتاه استراحت ها و ضبط پلانها به صورت فشرده و پشت سر هم موجب شد كه نتوانم فرصتي براي گفتگو با الوند به دست بياورم.
    زماني كه از فرهنگسرا دور مي شوم به ياد فرشته طائرپور مي افتم و توليدات و ساخته هاي متفاوت گذشته اش، به ياد "گلنار"، "وقتي همه خواب بودند" و فيلمهايي كه در خاطره دوران كودكي ام نقش بسته اند و حالا او و تجربه فضايي ديگر براي ساخت يك اثر جديد آن هم برداشت از رماني كه چند سال پيش نوشته است.
    طائرپور در اين باره معتقد است: "همچنان تعلق خاطر و خط مشي توليد خود را به عرصه كودكان نزديك تر مي دانم، اما همانطوركه طي سالهاي اخير گفته ام به دليل وضعيت تاسف برانگيزي كه در خصوص نمايش فيلم هاي كودكان به وجود آمده است و مسئله توليد در تمامي مراكز بالقوه اي كه مي توانستند در خدمت اين ژِانر باشند ولي در عمل اين فعاليت را انجام نمي دهند، از تهيه كنندگي و توليد فيلم هاي ژانر كودكان صرفنظر كرده ام."
    وي درباره زن دوم مي گويد: "براي ساخت "زن دوم" به عنوان تنها كار غير كودك - صرفنظر از كارهاي مستند و توليد مشتركي كه تاكنون داشته ام - دلايل كاملا" شخصي دارم و به عنوان تهيه كننده تصور نمي كنم تفاوتي ميان تهيه كنندگي يك فيلم سينمايي براي مخاطب بزرگسال با اثر مربوط به گروه سني كودكان و نوجوانان وجود داشته باشد. علاوه بر اينكه در فيلم هاي كودكان دقت ها و گاهي تخصص هاي ويِژه اي وجود دارد كه در كار بزرگسالان به آن معنا وجود ندارد."
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com