1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 470  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511070205  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۷:۱۷
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

معرفي 10 فيلم برتر سال 2006 به انتخاب منتقدان تايم

طبق روال معمول با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال ميلادي نويسندگان و منتقدان نشريات مختلف، فيلم و هنرمندان برگزيده خود را انتخاب و معرفي مي كنند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، با توجه به اين نكته كه اين انتخاب ها بعضاً قبل از اعلام اسامي نامزدهاي اسكار صورت مي گيرد. لذا تأثير بسياري در انتخاب كانديدها مي گذارند. در زير اسامي 10 فيلم برتر سال 2006 به انتخاب ريچارد شيكل و ريچارد كورليس، منتقدان مشهور هفته نامه تايم آورده شده است. البته بايد يادآور شويم انتخاب اين دو منتقد بيشتر از فيلمهاي هنري و خاص را دربر مي گيرد كه با انتخاب عامه مردم تفاوت دارد.
به نظر مي رسد تا اينجاي كار فيلمهاي كلينت ايستوود، مارتين اسكورسيزي، گي يرمو دل تورو و استفن فريرز نسبت به ساير آثار بخت بيشتري براي حضور در ميان پنج نامزد نهايي اسكار بهترين فيلم داشته باشند؛ نكته اي در انتخاب منتقدان تايم هم ديده مي شود 10 فيلم برتر شيكل و كورليس عبارتند از:

1 ـ نامه هايي از ايوو جيما
(كلينت ايستوود)
بيش از 20 هزار سرباز ژاپني كه در برابر حمله وحشيانه نيروهاي آمريكايي از جزيره ايوو جيما دفاع كردند، دستور داشتند بميرند اما تسليم نشوند و بيشتر آنها مردند. ايستوود با تمركز بر دو داستان اين حماسه تراژيك را به تصوير مي كشد: ژنرال وظيفه شناس و متمدن (كن واتانابي) و يك سرباز معمولي (كازوناري نينوميا) كه به شكلي ناشيانه و خنده دار مصمم است زنده بنماند. ديالوگ ها به ژاپني است، اما روايت ايستوود از جنون توأم با شور و شوق و دلسوزي. پيامي جهاني و غم انگيز دارد.

2 ـ بورات: فوايد آموزه هاي فرهنگي
آمريكا براي مردم پرافتخار قزاقستان
(لري چارلز)
احتمالاً پس از الكسي دوتوكويل (مورخ و متفكر فرانسوي). هيچ مسافر ديگري نتوانسته بود به اندازه بورات طرز تفكر عمومي مردم آمريكا را تا اين حد فاش كند. كنجكاوي مشتاقانه اين خارجي نادانع با بازي ساشا بارون كوهن، به خوبي با رفتار دوستانه، هر چند گاه ديوانه وار مردمي كه او وادار مي كند خودشان باشند. هماهنگ است. ضمن اينكه اين كمدي شاد، اما آزارنده و خنده دارترين فيلمي كه پس از «ساوث پارك» ديده ايم، يكي از بهترين مستندهاي افشاگرانه سال است.

3 ـ مردگان (مارتين اسكورسيزي)
پليس ها يك مأمور مخفي را به ميان تبهكاران مي فرستند. تبهكاران هم ميان پليس يك جاسوس دارند و جك نيكلسن با نقش آفريني جنون آميز خود نماينده نيروي اهريمني اين فيلم است. اسكورسيزي هميشه زندگي طبقه تبهكار را مورد كنكاش قرار داده، اما گره خوردن وفاداري هاي عذاب آور بهترين فيلم او را رقم زده است.

4 ـ يونايتد 93 (پل گرينگرس)
هيچ فيلم ترسناك ديگري نتوانسته به اندازه اين نخستين فيلم مهم ملهم از حادثه 11 سپتامبر، خيلي ها را به وحشت بيندازد. اين فيلم يك بازسازي دقيق از حوادثي است كه آن روز در يكي از هواپيماهاي ربوده شده روي داد و تلاش قهرمانانه و بدون برنامه قبلي مسافران براي رو در رو شدن با هواپيمارباها را به تصوير مي كشد. ديدن درام توانفرسا و بسيار الهام بخش پل گرينگرس كاري دشوار اما ضروري است.

5 ـ ملكه (استفن فريرز)
ملكه (با بازيي عالي هلن ميرن) درك نمي كند كه چرا افكار عمومي در انتظار صدور پيام تسليت رسمي به خاطر درگذشت شاهزاده داياناست. كسي كه ملكه اليزابت دوم ارزش زيادي براي او قائل نبود. توني بلر، نخست وزير، او را راهنمايي مي كند رسانه ها را فريب دهد. استفن فريرز از دل اين هياهو، يك كمدي بسيار خوب درمي آورد و در همين حال كاري مي كند كه با ملكه به ستوه آمده احساس همدلي كنيم.

6 ـ هزار توي پن (گي‌يرمو دل تورو)
در اسپانيا عصر فرانكو، يك دختر كوچولو براي فرار از دست ناپدري نظامي و بدطينت خود به سرزمين عجيب در دل جنگل پناه مي برد. دل تورو سرسري ترين فانتزي را با خشن ترين شكل رئاليسم اجتماعي تلفيق مي كند تا ثابت كند فاشيسم يك قصه پريان درباره قدرت و كابوسي از وحشت است.

7 ـ شبان خوب (رابرت دنيرو)
فيلم به خوبي تنظيم شده رابرت دنيرو در اين فكر است كه آيا احساسات خودبينانه و حق به جانب پايه گذاران سيا، بهترين و آرماني ترين تمايلات مردم آمريكا را از بين برد يا خير. يك سؤال خوب، يك فيلم خوب، بسيار تاريك، با فيلمنامه و نقش آفريني هاي بسيار خوب و بسيار بسيار نگران كننده.

8 ـ خودروها (جان لستر، جو رنفت)
آخرين و يكي از بهترين انيميشن هاي رايانه اي استوديو پيكسار. داستان يك ماشين مسابقه پرمدعا (با صداي اوون ويلسن) كه به اجبار بايد مدتي را در يك شهر كوچك و دورافتاده پر از شخصيت هاي عجيب و غريب سر كند. جان لستر عملاً يك انيميشن رايانه اي زيركانه خلق كرده. با سليقه ترين كارتوني كه تاكنون با مضمون ماشين ساخته شده است.

9 ـ منطقه 13 (پي‌ير مورل)
در آينده اي نه چندان دور. فرانسه در محاصره انبوه خانه هاي سازماني و جرم و جنايت مهاجران است. آنها حتي به اين فكر نمي كنند كه با منفجركردن يك بمب هسته اي آخرين راه حل مشكل خود را پيدا كنند. اين بهانه اي است براي پي‌ير مورل كه با سكانس هاي تعقيب و گريز كه با ظرافت اوج مي گيرند و رويارويي هاي خلاقانه، شكل جديدي از يك فيلم اكشن خلق كند. هيچ تصوير رايانه اي وجود ندارد و از سيم هاي نامريي نيز بسيار كم استفاده شده. تنها حركت هاي ماهرانه و هوشمندانه دوربين است و تدوين خلاقانه. نتيجه كار خلق فيلمي است كه تمام رقباي آمريكايي در مقايسه با آن ناشيانه و ابلهانه به نظر مي رسند.

10 ـ نفرين گل طلايي (ژانگ ييمو)
ملكه (گونگ لي) با ناپسري خود بيش از حد مهربان است، امپراتور (چو يون فت) مي كوشد ملكه را مسموم كند. هر چند اين سورپريز پرزرق و برق ژانگ ييمو بيشتر به يك فيلم رزمي شباهت دارد، اما يك ملودرام هذياني است. يون فت و لي نشان مي دهند چطور دو ستاره جذاب مي توانند خشن تر نبرد با شمشير را به نمايش بگذارند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com