1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 448  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511020211  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۶:۱۶
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

فيلمسازان جوان با موضوع «چاي» فيلم مي‌سازند

دومين كارگاه عباس کيارستمي در ايران برگزار شد

با حضور عباس كيارستمي كارگاه «چگونه يک فيلم ساده بسازيم؟» در لاهيجان با موضوع «چاي» برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين كارگردان سينماي ايران كه طي چند ماه گذشته با حضور در جمع دانشجويان و علاقه‌مندان سينما در شهرهاي مختلف ايران با جوانان علاقه مند به سينما سخن گفته است، در چند روز گذشته نيز در لاهيجان با حضور 40 مستند ساز جوان و احمد ميراحسان منتقد سينما اين كارگاه فيلم‌سازي را برگزار كرد.
    جعفر پناهي كارگردان و شادمهر راستين منتقد و فيلم‌نامه‌نويس نيز به عنوان مهمان افتخاري اين كارگاه حضور داشتند.
    عباس کيارستمي در اين ورک شاپ گفت: به طور معمول جلسه نخست ورک شاپ‌ها به انتخاب موضوع به کمک دانشجويان و مستند سازان سپرده مي‌شود، اما در اين ورک شاپ خوشبختانه موضوع توسط احمد ميراحسان پيشنهاد شده است که چاي داخلي و مسائل بحراني آن است که اين کار ما را آسان مي‌کند.
    همچنين از سوي برخي از حاضرين درباره بحران نابودي کشت و توليد صنعت چاي صحبت شد و شرکت‌کنندگان را با واقعيت اين بحران و مسائل مربوط به آن آشنا نمودند.
كيارستمي نيز با اشاره به اينکه در اين ورک شاپ به دليل ملي بودن مساله چاي داخلي، علاقمند است تا نگاهي تازه به اين مساله داشته باشد، گفت: دوربين‌هاي ديجيتالي به ما امکان نگاه کردن پيرامونمان را به شکل تازه اي مي دهند و شايد هرگز دوربين هاي 35 ميليمتري اين امکان را براي ما نداشتند.
    احمد ميراحسان درباره دو موضوع مرتبط با هم اين کارگاه عملي فيلم سازي سخن گفت و تاکيد کرد: هدف اين کارگاه کار عملي درباره دوباره نگريستن با دوربين‌هاي ديجيتالي به يک مسئله حاد اجتماعي يعني بحران داخلي و خطري است که اين فعاليت حياتي مردم لاهيجان و شهرهاي ديگر گيلان و چاي ايران را تهديد مي‌کند.
    مير احسان تاکيد کرد: اين ورک شاپ با کمترين امکانات شکل گرفت و عباس کيارستمي بدون دريافت هيچ دستمزدي به اين ورک شاپ آمدند و سنديکاي چاي با ارائه سرويس‌هاي مورد نياز کمک بزرگي به اين ورک شاپ نمود.
    در ادامه علي ارکيان رئيس انجمن سينماي جوان لاهيجان در خصوص چگونگي تشکيل اين ورک شاپ و استعدادهاي مستعد در فضاي گيلان صحبت كرد.
    در ادامه‌ برنامه کيارستمي درباره راههاي عملي فيلم ساختن و روند ورک شاپ سخن گفت و احمد ميراحسان نيز در خصوص امکانات موجود در سينماي ديجيتال گفت: امروز فيلم سازان سينماي مستند با امکان سينماي ديجيتال، امکان به پشت نگاه کردن خود را دارند.
    وي برداشت‌هاي نادرست و تفکرهاي سطحي را مهمترين مانع درک درست از سينماي ديجيتال دانست.
    برپايه اين خبر، اين ورک شاپ که همراه با رفتن به کارخانه چاي و باغات چاي و آشنايي مستند‌سازان به صورت عملي با چاي بود، قرار است طبق اعلام برگزار كنندگان در ارديبهشت 86 نيز برگزار شود و مستند سازان طرح‌هاي خود را با موضوع چاي در اختيار انجمن سينماي جوان لاهيجان قرار دهند تا پس از بازخواني توسط عباس کيارستمي و احمد ميراحسان انتخاب شود.
    همچنين طرح‌هاي نوشته شده توسط مستند سازان با موضوع چاي در ورک شاپ دوم عباس کيارستمي در لاهيجان مطرح خواهد شد.
    بنا بر اين گزارش، كيارستمي تابستان امسال نيز با حضور دانشجوياني كه در موسسه‌ي «كارنامه» كلاسهاي تئوري را با آنها گذررانده بود، ورك شاپ برگزار كرد و آنها در مورد «فرش» فيلم ساختند.
    اين كارگردان سينماي ايران كه هرساله كارگاههاي مختلف فيلم‌سازي در دنيا برپا مي‌كند، در روند برگزاري آن كارگاهها به دفعات با اين سوال مواجه شده است كه آيا كارگاههاي فيلم‌سازي در ايران برپا خواهد كرد؟ سرانجام اين سئوال و دغدغه، منجر به برگزاري كارگاه فيلم‌سازي در كاخ نياوران در شهريور ماه مي‌شود كه شاگردان آن، دانشجويان رشته سينما و علاقه‌مندان آن بودند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com