1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 682  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510250213  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۲۸:۳۰
    ۱۳۸۵/۱۰/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

در پي برگزاري نخستين نشست «كميته‌ طراحي و ساماندهي تشكل تهيه كنندگان سينما»

جعفري جلوه: نمي‌توان سرنوشت سينماي ملي را معطل تنش‌ها كرد

نخستين نشست «كميته‌ طراحي و ساماندهي تشكل تهيه كنندگان سينماي ايران» در حوزه‌ معاونت سينمايي و با حضور جعفري جلوه معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به همراه اعضا اين كميته برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين جلسه روز سه شنبه 19 دي ماه برگزار شد، محمد مهدي دادگو كه به عنوان دبير اين كميته انتخاب شده است با ارسال نمابري درباره‌ اين جلسه توضيح داد.
    در اين نمابر آمده است: در اين نشست كليه اعضاي دعوت شده بجز مرتضي شايسته و حبيب‌اله كاسه‌ساز و ناصر شفق (با عذر موجه) حضور يافته بودند.
    اعضاي حاضر منوچهر محمدي، علي‌اكبري، بزرگ نيا، داودي، احمدرضا درويش، محمد مهدي دادگو به عنوان كارشناسان كميته و مسوولين امور سينمايي، عليرضا رضاداد(‌مديرعامل بنياد سينمايي فارابي)، اربابي (رئيس نظارت وارزشيابي) و رضا ميركريمي (مدير عامل خانه سينما) بودند.
    در اين نشست نخست مهندس جعفري جلوه نقطه نظرات معاونت را در نقش مؤثر و نافذ و فرهنگ‌ساز عنصر «تهيه كننده» برشمرد و با تاكيد بر اين نكته كه اساساً نمي‌توان سرنوشت سينماي ملي را معطل تنش‌ها و تشنج‌هاي آني نمود، به اعضاي كارشناس كميته ضرورت بررسي دقيق و سريع و نتيجه‌گيري و ارائه راهكارهاي عملي با كاركرد بلند مدت به مقتضاي قامت مصالح سينماي ملي كشور را سفارش كرد.
طبق نمابر ارسالي جمع‌بندي اهم موارد مطروحه در اين نشست عبارت بود از:
1- مصالح سينماي ملي در بررسي تصميمات كميته براي موضوع «تهيه كنندگي» مقدم بر ساير موضوعات بوده و تشخيص دهنده‌ اين امر كميته كارشناسي است.
2- كوشش شود كه در مسير بررسي و اتخاذ تصميمات موارد حقوقي، قانوني و عرفي رعايت شود.
3- گونه‌گوني محصولات سينمايي ايران حاصل كاركرد انواع سينماگران و تهيه كنندگان است بنابراين كميته به تمامي تهيه كنندگان واقعي توجه داشته و طراحي و ساماندهي را بگونه‌اي طرح مي‌ريزد كه شموليت، مقبوليت و مشروعيت ناشي از جمع كليه تهيه كنندگان واقعي سينماي ملي ميسر باشند.
4- تهيه كنندگي صنف واحدي است كه نمي تواند به تعداد سليقه‌ها، ژانرها و گرايش هاي مختلف در سينماي ملي متعدد و متكثر شود. بنابراين كميته مي‌كوشد كه چتر واحد را بر همه‌ي تهيه كنندگان بگستراند.
5- در انتخاب اعضاي 9 گانه كميته كارشناسي ملاك خبره‌گي و كارشناسي صنعت، هنر سينماي ايران نيز مد نظر بوده است. عدم شركت هر كدام از اعضاي اين كميته به معناي انحلال آن نبوده و با انتخاب از ساير خبرگان و كارشناسان كميه مذكور رسميت يافته و تا حصول به نتايج منطبق بر مصالح سينماي كشور ادامه فعاليت خواهد داد.
6- نظر به اين كه اختلافات در اين عرصه ضايعات مادي و معنوي بسياري را موجب شده كه حاصل آن تزلزل موقعيت ممتاز "تهيه كننده"‌در كرسي‌هاي مختلف صنفي، اجتماعي و فرهنگي اعم از درون سينما و خارج از آن و رواج احجاف مادي و معنوي ثبت به محصولات سينمايي ناشي از غيبت اقتدار منسجم تهيه كنندگان و شيوع لجاج شخصي مغاير با مصالح سينماي ملي است، كميته موظف شد در ارتباط با جمع‌هاي دلسوز تهيه كنندگي امكان وفاق، تمركز و اقتدار را در قالب برنامه‌اي منظم و سريع فراهم آورد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com