1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 475  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510160207  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۲۹:۴۸
    ۱۳۸۵/۱۰/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

با خريداري تجهيزات سينمايي جديد توسط بنياد سينمايي فارابي

كارگاه آموزشي آشنايي با دوربين هاي جديد در دهه فجر برگزار مي شود

با خريداري دوربين هاي جديد فيلمبرداري توسط بنياد سينمايي فارابي افق جديدي روبروي سينماي ايران قرار گرفته تا با رفع تدريجي مشكلات ديگر حوزه توليد از جمله مشكلات لابراتواري سينماي ايران به وضعيت مطلوبي در بخش توليد برسد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي،‌ بهره برداري از دو دوربين جديد از اين هفته آغاز و سه دوربين ديگر از اوايل سال آينده به ناوگان سينمايي كشور اضافه مي شوند.
    «عزت اله عليزاده» مدير امور بازرگاني بنياد سينمايي فارابي اظهار داشت: تجهيز بخش سخت افزاري سينماي ايران از ضرورت هاي و نيازهاي جدي اين حوزه است و سرمايه گذاري در بخش توليد و پخش پس از توليد ما را به نتايج مفيد كوتاه مدت و طولاني مدت مي رساند.
    وي ادامه داد: بخش عمده سرمايه گذاري در سينماي ايران منحصر به تأمين مواد خام مي شود و متأسفانه سرمايه گذاري و تخصيص بودجه در بخش توليد و به عبارتي ديگر در زيرساخت هاي سينما و تجهيزات فني متناسب با نيازهاي اين حوزه نبوده و اين حوزه نياز به سرمايه گذاري بيشتري دارد.
    عليزاده در ادامه افزود: قصد داريم يك كارگاه آموزشي براي معرض ويژگي ها و قابليت هاي دوربين هاي جديد فيلمبرداري (آري كم) همزمان با بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم فجر با بهره گيري از دانش اساتيد مجرب اين حوزه از جمله جان فوره از فيلمبرداران برجسته سينماي جهان برگزار كنيم.
    «محمد آلادپوش» يكي از فيلمبرداراني كه براي انتخاب نهايي دوربين ها عازم آلمان شده بود، گفت: اميدوارم اين گونه فعاليت ها مستمر باشد و در بخش لابراتواري نيز شاهد رفع مشكلات فني و تجهيزاتي باشيم.
    آلادپوش با اشار به افزايش استفاده از تكنولوژي ديجيتال در سينما، افزود: البته هنوز در صنعت فيلمسازي نگاتيو حرف اول را مي زند و استفاده از آن به مراتب در حوزه فيلمسازي بهتر است به همين دليل خريداري اين دوربين هاي جديد «آري كم» گامي در جهت همراستايي با توسعه سخت ابزاري سينماي جهان است.
    اين فيلمبردار خاطرنشان كرد: خوشبختانه در بخش هاي فيلمبرداري و تدوين فعاليت هاي خوبي درخصوص توسعه تجهيزات فني صورت گرفته و اگر لابراتوارها نيز به سطحي مقبول برسند مشكلات حوزه توليد تا حدودي مرتفع خواهد شد.
    وي ادامه داد: با تجهيز لابراتوارهاي سينمايي و امكان استفاده از تجهيزات روز، مي توان ضريب ماندگاري سينماي ايران را بالا برد چون نگاتيو از بين رفتني است و نسخه ديجيتال آثار را مي توان به عنواني آرشيوي ماندگار ثبت كرد همچنين اگر اين فعل و انفعالات صورت بگيرد مي توانيم به بازسازي و مرمت آثار سينمايي بپردازيم و به اين ترتيب گنجينه اي غني از آثار سينمايي را احيا كنيم.
    حميد خضوئي ابيانه ديگر فيلمبرداري كه در انتخاب نهايي دوربين هاي فيلمبرداري جديد نقش داشت، نيز در اين خصوص افزود: براي دست يابي به شرايط استاندارد در بخش توليد سينماي ايران بايد در همه بخش ها با توجه به نيازها و ضرورت ها سرمايه گذاري كرد، خريد دوربين هاي جديد توسط بنياد سينمايي فارابي گامي در راستاي اين نياز است و پس از آن بايد درطي يك فرآيند مستمر به فكر بخش لابراتواري سينما بود چون بهبود اين بخش مي تواند در نهايت باعث افزايش كيفيت تصاوير گرفته شده توسط دوربين ها شود و اگر اين بخش را تجهيز نكنيم ممكن است تصاوير هرچه قدر هم خوب فيلمبرداري شده باشند با افت كيفي روبرو شوند، در واقع هم اكنون بخش لابراتواري و بهبود شرايط اين بخش از اولويت هاي سينماي كشور است.
    اين فيلمبردار در ادامه يادآور شد: يك دوره آموزشي در كشور آلمان براي شناخت ويژگي هاي دوربين هاي جديد برگزار شد و ما با امكانات و تجهيزات اين دوربين ها آشنا شديم كه اميدوارم زمينه آشنايي با اين دوربين ها براي ساير فيلمبرداران ايراني نيز فراهم شود.
    چندي قبل مديرعامل بنياد سينمايي فارابي اعلام كرده بود كه 5 دوربين فيلمبرداري مدرن جايگزين تجهيزات قديمي فيلمبرداري در سينماي كشور مي شود.
    به گفته وي بهره برداري از 2 دوربين جديد از هفته آينده و 3 دوربين ديگر نيز از سال آينده خريداري و بهره برداري از آنها آغاز مي شود.
    «محمد آلادپوش» و «حميد خضوعي ابيانه» كه مشاورين بنياد در خريد دوربين هاي جديد بودند براي طي دوره هاي آموزشي و انتخاب نهايي لنزهاي دوربين به آلمان سفر كردند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com