1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 483  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510160202  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۶:۱۲
    ۱۳۸۵/۱۰/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در جمع هنرمندان خوزستاني خبر داد:

افزايش 150 ميليارد توماني بودجه سال 86 فرهنگ و هنر

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار با هنرمندان خوزستاني در اهواز تأكيد كرد: بايد افق ديد خود را درباره مسائل فرهنگي گسترش داد و مسئولان به يكديگر كمك كنند تا آنجايي كه اگر گوشي براي شنيدن هم نيست، آنقدر صدايتان را بلند كنيد كه به نتيجه برسيد. كساني كه خود را به خواب زدند بايد هوشيار شوند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمدحسين صفارهرندي با اشاره به اينكه سفرهاي استاني هيأت دولت منشأ خبر و بركت براي استان ها و شهرهاي محروم است،‌ گفت: از جمله مسائلي كه در اين وزارتخانه به صورت قانون درآمده، اين است كه هركس كه به عنوان وزير ارشاد به اين كرسي تكيه زد سالي يكبار در جمع اهالي فرهنگ و هنر حضور مي يابد.
    وي با اشاره به سخن امام خميني (ره) درباره خوزستان افزود: امام (ره) گفتند كه خوزستان دين خود را به اسلام ادا كرد و من اضافه مي كنم كه خوزستان با اين اداي دين ملت ايران را مديون خودش كرد و اگر نبود اين درس ايستادگي كه خوزستان به همه ايرانيان و بسياري از آزادگان جهان داد. چه بسا امروز، خواب پريشان جرياناتي كه مي خواستند ايران ويران شود تعبير شده بود.
    صفارهرندي تصريح كرد: خوشبختانه بسياري از درخواست هاي اهالي فرهنگ و هنر منطبق بر سياست هايي است كه اين وزارتخانه داشته و اميدواريم كه بتوانيم اين خواسته ها را هر چه زودتر تحقق بخشيم.

افزايش بودجه فرهنگ و هنر
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه در بودجه سال آينده اين وزارتخانه تحولات چشمگيري رخ خواهد داد، خاطرنشان كرد: با رايزني هاي متعددي كه در اين باره در هيأت دولت صورت گرفت، من عرض كردم كه كل بودجه فرهنگ و ارشاد كشور معادل هزينه «كود» كشور است با بيان اين مسأله قرار شد جهش خيره كننده اي در بودجه ارشاد رخ دهد.
    وي يادآور شد: بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي معادل 100 تا 120 ميليارد تومان است كه قرار است با يك پنجم صرفه جويي هايي كه در ساير وزارتخانه ها صورت مي گيرد، مبلغي حدود 100 تا 150 ميليارد تومان ديگر به بودجه اين وزارتخانه افزوده شود.
    صفارهرندي با اشاره به تعطيلي مجتمع فرهنگي دزفول گفت: مجتمع فرهنگي دزفول به اين دليل در حال حاضر بدون استفاده باقي مانده است كه بودجه لازم براي اداره آن وجود ندارد و اگر اين اعتبار به وزارت اختصاص يابد، تمامي آن صرف فعاليت هاي فرهنگي خواهد بود و بودجه سال 86 جوابگوي بسياري از ناملايماتي را كه اهالي ارشاد در اين سالها تحمل كرده اند، خواهد بود.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به بودجه هشت ميلياردي تئاتر كشور در سال، اظهار كرد: اين مبلغ بسيار ناچيز است و وقتي بين استان ها تقسيم مي شود، ناچيزتر هم مي شود.
200 ميليون براي انجمن هاي خوزستان
صفارهرندي تصريح كرد: براي تقويت انجمن هاي هنري و فرهنگي خوزستان در ماه هاي باقيمانده از سال 200 ميليون تومان اعتبار تخصيص داده ايم.
    وي يادآوري كرد: در اين ميان با امضاي توافقنامه اي بين معاونت هاي وزارت ارشاد و ادارات كل فرهنگ و ارشاد، قرار شد معاونت هاي وزارت بخشي از بودجه خود را كه در گذشته به صورت متمركز در اختيار داشتند. بين انجمن هاي تحت پوشش خود در استان ها تقسيم كنند.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: سهم خوزستان از معاونت هنري 70 ميليون تومان است كه به انجمن هاي تجسمي، نمايشي و موسيقي تعلق خواهد گرفت و معاونت سينمايي نيز بودجه اي را به انجمن سينماي جوان خوزستان تخصيص خواهد داد.

حمايت از ناشران خوزستاني
وي تأكيد كرد:‌ از معاونت فرهنگي درخواست كرديم كه در خريد كتاب هاي ارزشمند از ناشران استاني و شهرستاني اهتمام جديدتري داشته باشد و در آينده نزديك خريد كتاب از ناشران شهرستاني صورت خواهد گرفت.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه از مطبوعات خوزستاني حمايت ويژه صورت مي گيرد، اظهار داشت: تعداد مطبوعات خوزستاني نه تنها زياد بلكه كم است و اين حمايت به لحاظ كيفيت و استمرار و پيگيري كار حرفه اي صورت مي گيرد و آگاه باشيد اگر در انجام اين كارها با تأخير مواجه شديد حتماً به صورت جدي پيگيري كنيد.
    صفارهرندي با اشاره به تعلل مسئولان در افتتاح پروژه هاي فرهنگي استان گفت: در خوزستان براي كانون ها و مجتمع هاي فرهنگي و هنري يك كار ويژه صورت گيرد و زمينه براي تغيير وضعيت كنوني وجود دارد.
    وي با اشاره به افتتاح نشدن كتابخانه مركزي اهواز و موزه هنرهاي معاصر اين شهر خاطرنشان كرد: افتتاح نشدن اين پروژه ها، به دليل نبود هماهنگي بين مسئولان است، چرا بايد پروژه اي به عظمت موزه هنرهاي معاصر اهواز به دليل مشكلات عوارضي با مشكلات بين مسئولان استاني مورد بهره برداري قرار نگيرد؟
    وي يادآوري كرد: با پيگيري هايي كه به كمك مسئولان ارشاد خوزستان خواهيم كرد و مانعي جلودار اجراي پروژه هاي كتابخانه مركزي و موزه هنرهاي معاصر اهواز نباشد، اين پروژه ها در ماههاي آينده به بهره برداري مي رسند.

اجازه صدور مجوز براي فيلمها در شهرستانها
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به احمد نجفي، هنرمند خوزستاني درباره تمركز صدور مجوز براي فيلمها در تهران گفت: اگر استان هاي كشور توانايي آن را پيدا كنند كه بخشي از مأموريت هاي صدور مجوز براي فيلمها را به عهده بگيرند، اجازه صدور مجوز در كشور را براي چند استان صادر مي كنيم، اما استان هاي كشور هنوز داراي چنين قابليت هايي نيستند در حال حاضر تمامي صدور مجوزها در تهران تمركز يافته است و هنرمندان ناچارند براي انجام كارهاي خود به تهران مراجعه كنند.

تكذيب دستور لغو جشنواره ها
وي همچنين در پاسخ به سؤال اين هنرمند خوزستاني مبني بر تداوم جشنواره ها و لغو مجوز برگزاري جشنواره هاي استاني تأكيد كرد: در يك سال و نيمي كه از روي كارآمدن دولت نهم مي گذرد، دستور لغو جشنواره ها و ممانعت از برگزاري آنها صادر نشده است، بلكه بر تعداد و نحوه توزيع جشنواره ها در سطح استان ها افزوده شد. همچنين، قول مي دهم بودجه جداگانه اي را براي گسترش فعاليت هاي فرهنگي در خرمشهر اختصاص دهم.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كشور در پاسخ به رييس انجمن موسيقي اهواز مبني بر عدم صدور مجوز براي كنسرت هاي موسيقي اظهار داشت: به واسطه برخي ناهنجاريهاي كه توسط عده اي از شركت كنندگان در كنسرت هاي موسيقي رخ داد، مردم در برخي شهرستان ها از برگزاري كنسرت هاي موسيقي جلوگيري مي كردند و از رهگذر اقدام عده اي از شركت كنندگان در كنسرت هاي موسيقي رخ داد، مردم در برخي شهرستان ها از برگزاري كنسرت هاي موسيقي جلوگيري مي كردند و از رهگذر اقدام عده اي كه رفتار مبتذل داشتند موسيقي دچار مهجوري شد، با روي كارآمدن دولت نهم و شعار پاكي اخلاقي براي تمام جامعه خيلي ها روي كار نيامدند و نگران بودند كه آيا مي توانند كار كنند يا نه؟
    صفارهرندي با اشاره به اينكه كسي مي تواند جلسه اجراي موسيقي را اداره كند، در برگزاري كنسرت هاي آزاد است، افزود: افرادي كه كار موسيقي سالم را پي مي گيرند و مي توانند از عهده برگزاري كنسرت جلسات موسيقي برآيند، حمايت مي كنيم، اما با كساني كه توانايي اداره چنين جلساتي را ندارند. بي چون و چرا برخورد خواهد شد زيرا در صورت ايجاد هرج و مرج در جلسه موسيقي، همه ضرر خواهند كرد و يك عده خاص كه از اين قاعده مستثني هستند نيز متضرر مي شوند.

موسيقي، مظلومترين هنرها
سعيد حسين پور، رييس انجمن موسيقي اهواز در سخناني، موسيقي را پس از انقلاب مظلومترين شاخه هنري دانست و گفت: تنوع موسيقيايي كه در خوزستان به علت تنوع قوميتها وجود دارد، نه تنها در هيچ كجاي كشور يافت نمي شود، بلكه در دنيا نيز فقط دريكي از نقاط آفريقا اين تنوع موسيقايي وجود دارد. اين در حالي است كه هم اكنون در خوزستان براي گرفتن مجوز كنسرت بايد 10 ارگان غيرهنري هم نظر بدهند كه در اين وضعيت لازم است تجديد نظر جدي صورت گيرد.
    وي با بيان اين كه در تاريخ ايران بايد ردي از هنرمندان باشد، اظهار داشت: وقتي تاريخ ايران را بررسي مي كنيم، هستند كساني كه چه در دوره جنگ و چه در دوره صلح هنر اداره مملكت را برعهده داشتند و همواره از آنان به نيكي ياد مي شود، فرهنگيان كشور هميشه ردپاي خوبي در تاريخ كشور به جاي گذاشتند و پيشاپيش آنها اهالي هنر قرار دارد. كاري كنيم كه در تاريخ همچون گذشته اهالي فرهنگ و هنر ردپاي نيك از خود برجاي بگذارند.
    مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان نيز در اين نشست گفت: هنرمندان خوزستاني اعتقادي راسخ و قوي دارند و اين اعتقاد با ابزار هنر درآميخته است و به عنوان خوشه اي از خرمن فرهنگ ارزشي ديني و اسلامي در خوزستان به وفور يافت مي شود.
    «عباس بسي خاسته» افزود: براي هنر اين استان بايد كار كرد و تلاش كرد تا هنر اين استان رونق بيشتري يابد و بايد با بي باكي به خط دشمن زد گرچه در اين راه قطعاً تلفاتي نيز وجود خواهد داشت.
    او خاطرنشان كرد: به رغم اينكه فشارهاي اجتماعي، عرفيات موجود و جرياناتي كه زمان سنج نيستند مشكلاتي را سر راه هنر در استان به وجود مي آورند، اما ما محكم ايستاده ايم و اين راه پرفراز و نشيب را ادامه خواهيم داد.
    وي تأكيد كرد: چنين اراده هاي مصممي در استان وجود دارند كه علي رغم تمام كمبودها كار مي كنند. باعشق به اين اعتقاد با هم حركت مي كنند و آينده روشني را براي آينده هنر خوزستان رقم خواهند زد.
    وي يادآور شد: اين دولت شعار داده است كه كارهاي زيربنايي و اساسي را براي فرهنگ و هنر انجام مي دهد. براي مردم انتظارات از دولت ايجاد شده است و بايستي در جهت تحقق اهداف اين دولت تلاش كنند در غير اين صورت براي دولت تلفات خواهد داشت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com