1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 406  تاريخ مخابره خبر:  ۳/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510030209  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۱:۲۰
    ۱۳۸۵/۱۰/۰۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

درپي تشكيل شوراي عالي اقتصاد سينما

جعفري جلوه: سينما در همه‌ بخشها به زيرساخت تبديل مي‌شود

معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: در سطح ملي به لحاظ اقتصادي سينما بايد جايگاهي به مراتب فراتر از امروز احراز كند و از يك بخش در حاشيه نشسته، تحت عنوان خدمات خارج شده وتبديل به يك زير ساخت در همه بخش‌ها شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مهندس جعفري جلوه ، درباره‌ شوراي عالي اقتصاد سينماي ايران در ادامه تصريح كرد: براي به دست آوردن سهم و جايگاه واقعي سينماي ايران در سطح ملي، منطقه‌اي وجهاني مي‌بايست، درعرصه فرهنگ و در عرصه‌ي اقتصاد و در امور سخت‌افزاري توامان برنامه و دستاورد داشت.
    وي با اشاره به‌ تشكيل اولين جلسه شوراي عالي اقتصاد سينماي ايران گفت: اين شورا از منظر اقتصادي به سينما خواهد انديشيد.
    مهندس جعفري جلوه افزود: اين شورا نيازهايي كه به تصميم‌سازي، تمهيد لوازم، آسيب‌شناسي شرايط موجود، برنامه‌ريزي فردا و طرح و طراحي راهكارهايي براي برون رفت از اقتصاد كوچكي كه گريبانگير امروز سينماي ايران مي‌شود، را در دستور كار قرار داده است.
    وي همچنين از تشكيل چند شوراي عالي در معاونت سينمايي خبر داد و گفت: به دليل اهميت بعضي از موضوعات در سينماي كشور و نياز به اتفاقات بزرگي كه بايد در آن رخ دهد، چند شوراي عالي در معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شكل گرفته است.
    جعفري جلوه افزود: اقتصاد، فرهنگ و سخت‌افزار عرصه‌هايي هستند كه تشكيل چنين شوراهايي را اقتضا مي‌كنند. شوراي عالي سخت افزار، ماههاست كه برگزار مي‌شود، شوراي عالي فرهنگي نيز و شوراي عالي اقتصاد، بعد از پيش جلسه‌هايي كه داشت اولين جلسه‌اش در هفته گذشته برگزار شد و مباحث پايه‌اي اقتصاد سينما طي اين جلسه در دستور كار قرار گرفت.
    وي تاكيد كرد: در عرصه بين‌المللي سينماي ايران بايد سهم خودش را از مخاطبين منطقه‌اي و جهاني به‌ دست آورد كه متاسفانه هنوز چنين اتفاقي نيفتاده است.
    جعفري جلوه با بيان اينكه حضور جشنواره‌اي اين سينما به معني حضور واقعي در سطح جهان و حضور اقتصادي و تجاري نيست به ايسنا گفت: حضور ما تاكنون حضوري صرفا فرهنگي، هنري و گلخانه‌اي بوده است، در حاليكه اين سينما مي‌بايد به مصرف كننده اصلي آن يعني مردم و مخاطبين تشنه‌اش برسد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com