1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 330  تاريخ مخابره خبر:  ۲/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510020203  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۷:۵۹
    ۱۳۸۵/۱۰/۰۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

رضاداد:

لزوم تجهيز سينماي كشور به امكانات روز سينماي جهان

مديرعامل بنياد سينمايي فارابي گفت: طرح توسعه فني توليد در سينماي ايران در معاونت سينمايي وزارت ارشاد تهيه و تنظيم شده و پيش بيني شده است كه در پنج سال آينده با تخصيص 15 ميليارد تومان به اين بخش از حداقل استاندارد كيفي لازم در بخش توليد صنعت سينماي ايران برخوردار شويم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، رضاداد با بيان اين مطلب گفت: پنج دوربين فيلمبرداري مدرن جايگزين تجهيزات قديمي فيلمبرداري در سينماي كشور مي شود.
    عليرضا رضاداد خاطرنشان كرد: امسال با حمايت هاي بيشتر معاونت سينمايي در بخش نوسازي تجهيزات سينمايي، اقدامات اوليه براي خريداري دوربين هاي جديد براي جايگزيني دوربين هاي فرسوده صورت گرفته است.
    مديرعامل بنياد سينمايي فارابي ادامه داد: دستيابي سينماي كشور به ضريب كيفي مطلوب از منظر سخت افزاري، يكي از زيرساخت هاي مهم فرهنگي است كه مي تواند به بهبود ساير زمينه ها منجر شود در واقع وقتي توليد به سطح استاندارد و مطلوب برسد و آثار ارايه شده واجد ويژگي هاي كيفي باشند، نياز به بهبود شرايط توزيع و نمايش نيز بيش از پيش نمايان مي شود. بخش هاي مختلف سينما مانند حلقه هايي از يك جريان منسجم هستند و بهبود شرايط هر بخش بر روي ديگر بخش ها نيز تأثير مي گذارند.
    وي تكميل، بهينه سازي و بهبود بخش سخت افزاري را لازمه توسعه بخش نرم افزاري سينما عنوان كرد و افزود: توسعه و پيشرفت سينماي ملي تنها در سايه ارتباط و تعامل اين دو بخش محقق مي شود، به همين دليل هرگونه مشكلات فني در نهايت به صورت مستقيم و يا در شرايطي غيرمستقيم بر بخش نرم افزاري و انديشه اي سينما نيز تأثير مي گذارد به همين دليل ضرورت توجه به بخش سخت افزاري بسيار جدي است كه متأسفانه در سال هاي گذشته اين بخش با كمبود جدي منابع روبرو بوده و مورد بي توجهي قرار گرفته است.
    رضاداد بر لزوم تجهيز سينماي كشور به امكانات روز سينماي جهان تأكيد كرد و ادامه داد: تجهيزات فني سينماي جهان روز به روز در حال توسعه و تكميل هستند و ما نبايد از اين فرآيند پرشتاب عقب بمانيم، در واقع امكانات جديد مي توانند شرايط جديدي براي سينماي كشور تعريف و ايجاد كنند، مثلاً با افزايش توليد و يا تسريع در اين زمينه، امكان حضور و فعاليت طيف گسترده تري از دست اندركاران حوزه سينما فراهم شود، خوشبختانه معاونت سينمايي وزارت ارشاد در اين زمينه و در جهت ايجاد آشنايي با تجهيزات پيشرفته سينماي جهان گام هاي مؤثري برداشته كه برگزاري دوربين هاي پيشرفته hd از جمله اين فعاليت ها است.
    مديرعامل بنياد سينمايي فارابي توسعه تجهيزات فني سينماي ايران را لازمه رسيدن به صنعت سينماي ملي با استانداردهاي جهاني برشمرد و افزود: با اضافه شدن دوربين هاي جديد به ناوگان سينمايي كشور سعي شده تا مشكلات مربوط به اتلاف وقت و سرمايه ناشي از فرسودگي امكانات فني سينما كاهش يابد، در واقع اين امر بسترسازي مناسبي براي بهبود شرايط توليد در سينماي كشور است كه مي تواند به توليد آثار با كيفيت مناسب در سينماي كشور منجر شود.
    وي افزود: بهره برداري از 2 دوربين جديد از هفته آينده و 3 دوربين از سال آينده آغاز مي شود و محمد آلادپوش و حميد حضوعي ابيانه كه مشاورين بنياد در خريد دوربين هاي جديد بودند براي طي دوره هاي آموزشي و انتخاب نهايي لنزهاي دوربين به آلمان سفر كردند و انتخاب ها نيز نهايي شد.
    مديرعامل بنياد سينمايي فارابي اظهار اميدواري كرد كه روند نوسازي تجهيزات فني سينماي كشور در سالهاي بعد نيز ادامه يابد.
    وي خاطرنشان كرد: الگوهاي ما در بخش تجهيزات سينمايي اين است كه با استفاده از حداقل 20 دوربين كه حداقل كيفيت آنها bl4 باشد بتوانيم در اين بخش خدمات مناسبي به سينماي ايران بدهيم.
    رضاداد در خصوص الگوي ساختاري بهينه سازي تجهيزاتي و توسعه فني سينماي ايران گفت: تلاش ما اين است كه در سه بخش صدا، نور و لوازم حركتي كه امكان كاهش تصدي گري در آنها وجود دارد با حمايت از بخش خصوصي توسعه فني را پيش ببريم و امروز در بخش صدابرداري صحنه اين الگو محقق شده و با آنكه صدابرداران ما با كمبود وسايل تخصصي براي صدابرداري سرصحنه مواجه هستند اما از اين جهت كه تجهيزات صدابرداري در مالكيت خود آنها قرار دارد مي توانند به آرامي تجهيزات خود را تكميل كنند اما مجموعاً در اين بخش به نسبت گذشته وضعيت خيلي بهتري داريم.
    وي ادامه داد: در بخش استوديوهاي صدا هم در طول سه سال گذشته اتفاقات مهمي افتاده كه هم از جهت كمي و هم از جهت كيفي بخش خصوصي به توانايي خوبي دست يافته است، ما در بخش استوديوها با اين نگراني روبرو هستيم كه متأسفانه تعدادي استوديو غيراستاندارد صدا شكل گرفته كه هم تهيه كنندگان و هم خود اهالي اين حوزه بايد اين مسأله را جدي بگيرند تا صداي با كيفيت ضبط شده در سر صحنه در استوديوهاي غيراستاندارد با افت كيفي مواجه نشود.
    مديرعامل بنياد سينمايي فارابي در ادامه افزود: در دو بخش نور و لوازم حركتي هم گام هايي برداشته شده اما هنوز الگوي مناسب ما محقق نشده است كه بايد بخش خصوصي در اين زمينه آمادگي بيشتري از خود نشان دهد تا با حمايت هاي بنياد سينمايي فارابي ظرف يكي دو سال آينده وضعيت بهتري براي سينماي ايران قابل ترسيم باشد.
    طبق اعلام روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، وي اظهار اميدواري كرد كه با توجه جدي به بخش تجهيزاتي سينماي كشور زمينه دستيابي به سينمايي استاندارد از جهت فني فراهم شود.
    رضاداد در پايان اظهار اميدواري كرد كه با آغاز بهره برداري از 5 دوربين جديد كه آخرين سري از توليدات دوربين هاي سينمايي حرفه اي ARRL است تا حدود زيادي مشكلات جاري در بخش توليد برطرف شود تا در سال آينده دل نگراني از بابت دوربين وجود نداشته باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com