1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 461  تاريخ مخابره خبر:  ۹/۹/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138509090204  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۴۲:۴۸
    ۱۳۸۵/۰۹/۰۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

دبير جشنواره فيلم 100:

شعار جشنواره فيلم 100 «سينماي ايده‌هاي نو» است

شعار چهارمين جشنواره فيلم 100 سينماي ايده‌هاي نو و هدف اصلي آن دادن فرصت به هنرمندان جوان و ايجاد فضايي براي رشد و پرورش استعداد‌هاي هنري و خلق ايده‌هاي نو است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، فاضل نظري با برشمردن سه ويژگي خلاقيت، توجه به محتوا و کاربردي بودن فيلم هاي 100 ثانيه‌اي گفت: اولين مشخصه بارز فيلم 100 ثانيه‌اي محدوديت زماني است که در اين زمان کوتاه هنرمند بايد همه پيام خود را به بيننده القا کند و اين محدوديت است که باعث بروز خلاقيت مي‌شود.
    دبير جشنواره فيلم 100 افزود: ويژگي دوم اين فيلم ها اهميت و توجه به محتواست، زيرا کم گويي باعث دقت و انتخاب بهترين‌ها مي‌شود و ويژگي سوم ارزش دادن به زمان است. انسان هزاره سوم که در چنبره تکنولوژي گرفتار است خواهان کسب بيشترين مفاهيم در کوتاهترين زمان ممکن است و به دليل ايجاز در بيان مفاهيم، کاربردي به نظر مي‌رسد.
    وي اين جشنواره را فرصتي براي کسب تجربه براي جوانان دانست و گفت:جشنواره ايده‌هاي نو شرايط مناسبي را براي جوانان فراهم آورده تا در عرصه فيلمسازي خود را محک بزنند، چون اين قبيل فيلم‌ها را مي‌توان با حداقل هزينه توليد کرد. با توجه به نقش تجربه در رشد استعدادها حتي اگر اين تجربه به آزمون و خطا هم بگذرد زيان نکرده‌ايم، زيرا اشتباه کردن مقدمه‌اي براي پيشرفت است و اين خطاها و تجربه‌ها روشنگر راه هنرمندان خواهد شد.
    رئيس حوزه هنري استان تهران در پايان گفت: ممکن است کيفيت آثار جشنواره فيلم 100 بالا نباشد، ولي ايده‌ها و نکات طرح شده قابل تامل و توجه است و محتواي اين فيلم‌ها نسبت به ويژگي‌هاي فني، وزن بيشتري دارند. از آنجا که شعار خود را در اين دوره سينماي ايده‌هاي نو قرار داده‌ايم، پس اولويت هم با ايده‌هاي نو و بکر است و هدف اصلي در اين دوره جشنواره اعطا فرصت به هنرمندان جوان و ايجاد فضايي براي هم‌انديشي و رشد و پرورش استعداد‌هاي هنري و خلق ايده‌هاي نو است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com