1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 463  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۹/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138509010205  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۳۱:۴۵
    ۱۳۸۵/۰۹/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

مجيدمجيدي:

سينماي ايران سفير فرهنگي جمهوري اسلامي ايران است

مجيد مجيدي كارگردان سينماي ايران كه براي ساخت فيلمي در ارتباط با المپيك 2008 پكن در اين شهر بسر مي‌برد به اهميت ابزار سينما در جهان اشاره كرد و گفت: آمريكا بسياري از اهداف خود را با استفاده از ابزار سينما و رسانه به جهان ديكته مي‌كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، مجيد مجيدي كارگردان سينما شب گذشته در جمع ايرانيان مقيم چين در تالار اجتماعات سفارت ايران در پكن حضور يافته و اظهار داشت: سينماي ايران توانسته است جايگاه رفيعي از ايران را در عرصه‌هاي مختلف به‌نمايش بگذارد.
    وي با اشاره به تبليغات منفي كه در طول سالهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي عليه ايران و ايراني در جهان صورت گرفته است، گفت: بارها قشرهاي مختلف در كشورهاي خارجي‌اذعان كرده‌اند كه آشنايي آنها با سينماي ايران باعث شده است تصوير و برداشت درستي از ايران در ذهن و فكر آنها نقش ببندد.
    اين فيلمساز همچنين به سوء‌استفاده قدرتهاي بزرگ نظير آمريكا و صهيونيسم بين الملل از ابزار سينما براي القاي اهداف شوم خود اشاره كرد و گفت: آمريكا بسياري از اهداف خود را با استفاده از ابزار سينما و رسانه به جهان ديكته مي‌كند.
    مجيدي سينماي ايران را "سينماي اخلاق ، معرفت و انسانيت " دانست و گفت: سينما و فرهنگ هر كشوري ، آيينه آن كشور است و به رغم مشكلاتي كه سينماي ايران در طول سالهاي گذشته باآن مواجه بوده است ، اين عرصه توانسته فرهنگ سراسر افتخار اين مرز و بوم را به جهانيان معرفي كند.
    وي سينماي ايران را شايسته رشد و بالندگي بيشتري دانست و گفت: سينماي ايران هنوز شايستگي‌هاي بسياري براي معرفي و نمايش ارزشهاي والاي ملت ايران دارد.
وي خلاقيت، ابتكار، پشتوانه فردي، فكري و معنوي را پشتوانه سينماي ايران دانست و گفت: سينماي ايران درطول دو دهه گذشته، دست كم يك هزار و 200 جايزه جهاني‌به‌خود اختصاص داده است و اين افتخارآميز است.
    وي درخصوص فيلم  5 دقيقه اي خود كه با محوريت كودكان درارتباط با المپيك  2008 ?پكن ساخته است،گفت: پيام اين فيلم صلح ، امنيت و آرامش براي جهانيان است.
    مجيدي درپايان سخنانش از حمايت‌ها و همكاريهاي سفارت ايران و رايزني فرهنگي سفارت كشورمان در چين براي ساخت اين فيلم قدرداني كرد.
    در اين مراسم ، دكتر "جواد منصوري" سفير ايران در چين در سخنان كوتاهي اظهار داشت: اگر فرهنگ ، هنر و تكنولوژي با هم آميخته شود ، تحول آفرين خواهد بود.
    وي گفت: بدون شك اگر فرهنگ جامعه‌اي مبتني بر فطرت الهي باشد آن جامعه سالم و پويا خواهد بود و طبيعي است فرهنگ شيطاني، جامعه را به انحطاط و ورطه سقوط مي‌كشاند.
دكتر منصوري همچنين از تلاشهاي مجيدي كارگردان ايراني در عرصه سينماي كشور قدرداني كرد.
    محمد جواد آقاجري رايزن فرهنگي سفارت ‌ايران در چين نيز در اين مراسم با بيان گزارشي از وضعيت سينماي چين گفت: طي يك قرن اخير، هفت هزار و 200 فيلم توسط سينماي چين تهيه و توليد شده است.
    آقاجري گفت: براساس آمار منتشر شده درآمد سينماي چين در سال  2005 ميلادي در بعد داخلي  246 ميليون دلار و در عرصه خارجي  209 ميليون دلار بوده است.
    وي گفت: در سال  2005 ميلادي  260 فيلم در كشور چين تهيه و توليدشده است.
    در اين مراسم كه به همت رايزني فرهنگي سفارت ايران در چين برگزار شد ، فيلم "رنگ خدا" ساخته اين كارگردان كشورمان به نمايش گذاشته شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com