1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 465  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۹/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138509010006  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۲۲:۱۲
    ۱۳۸۵/۰۹/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

جعفري‌جلوه:

هنر تجلي‌گاه ايمان و اميد آدمي است

معاون امور سينمايي وزارت ارشاد در پيامي به مناسبت جشنواره فيلم كوتاه تهران گفت: هنر تجلي‌گاه ايمان، انديشه و اميد آدمي است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره جعفري جلوه گفت: هنر آينه‌اي است، تمام نماي داشته‌ها و دانسته‌هاي انسان و جامعه و بازتابنده فرهنگ و هويت، همچون نوري كه بر ذهن مي‌نشيند و شوري كه از دل برمي‌خيزد، در گفتار نمود مي‌يابد و در رفتار جلوه‌گر مي‌شود. عصاره ناب‌ترين سخنان و گزيده‌ترين كردارهاست، اشراق دل است و تجلي انديشه، پژواك راستين همه آن انواري كه از پرتو افشاني بي‌منتهاي هستي و از عمق فطرت در صدف جان هنرمند مي‌پيچد و گوهري جهان‌افروز مي‌شود گوهري كه اينك به قدمت تجربه و خيال آدمي قدر و بهائي يافته است؛ وصف‌ناپذير.
    اين پيام مي‌افزايد: ايران اسلامي به پشتوانه تمدن و تدين ديرپاي خود، خاستگاه شگفت‌ترين داشته‌هاي فرهنگي و اجتماعي است. يك بيكرانگي گنجينه‌هاي فكري و فرهنگي، كه در تار و پود قوميت‌ها و اقليم‌هاي متنوع تنيده شده است، رنگين كماني از انديشه‌ها، آيين‌ها و آداب كه در عين تكثر و گوناگوني، ذات، هويت و مقصدي يگانه دارند. و سينماي اين سرزمين اگر واجد اين ويژگي‌ها باشد سينمايي ملي به شمار مي‌آيد. سينمايي، همسو با بينش و نگرش ايراني، ترسيم‌گر زيبايي‌ها، دلاوري‌ها، عظمت‌ها و توانمندي‌ها و در عين حال، نقاد دلسوز هست‌ها، اعم از آسيب‌ و كاستي‌ و نيز فرصت و برخورداري، سينمايي كه سرچشمه‌هاي نايب ديني و ايماني‌اش را نيك مي‌شناسد و به ريشه‌هاي شرقي خود وقوفي هشيارانه دارد.
    در خاتمه پيام تصريح شده است: حضور چشمگير فيلمسازان جوان از سراسر ايران و جهان در جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران فرصت بي‌بديلي است براي همفكري و همدلي در فضاي آكنده از معنويت و دوستي مجالي است كه شكوه و برازندگي استعدادها و قابليت‌هاي بي‌پايان جوانان اين ديار را به رخ مي‌كشد و تجلي‌دهنده فرهنگ و هنر سترگ و هويت متعالي مردمان اين سرزمين است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com