1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 372  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508280206  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۱۶:۳۶
    ۱۳۸۵/۰۸/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمدرضا جعفري جلوه:

سينماي ملي، سينماي هويت‌ گرا، شرقي، واقع‌نگر و اميدآفرين است

معاون امور سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: سينماي ملي سينمايي هويت گرا، شرقي، واقع‌نگر و اميد‌آفرين است كه در برنامه‌ها و كارها بايد به لحاظ تئوري و نظري شكافته شده و هم عملا به صحنه آورده شده و به مصداق درآيد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از كميته روابط عمومي بيست و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران، محمد‌رضا جعفري جلوه در ديدار با دبير و اعضاي شوراي برگزاري بيست و سومين جشنواره فيلم كوتاه و اعضاي هيات مديره انجمن سينماي جوان، در اين ديدار با اشاره به اينكه انجمن سينماي جوان توانسته است در عرصه سينماي كشور، رويكرد توجه به سينماي ملي را در سطوح مختلف برنامه‌هاي خود طرح و اجرا كند تصريح كرد: رويكرد انجمن به بخش‌هايي مثل نگاه ملي و در جشنواره فيلم‌ كوتاه سينماي جوان و همراه با دلسوزي و مهارت بوده است و نمايش دل‌انگيزي از خود به صحنه آورده است.
    وي با اشاره به برنامه‌هاي عمومي انجمن، اين برنامه‌ها را دلگرم‌كننده خواند و گفت: در انجمن سينماي جوان، ايده‌ها در ذهن باقي نمي‌ماند و تجلي مي‌يابد و براي افرادي كه ذهنيتي براي تحول دارند، اين سرمايه بزرگ و جدي براي دوباره انديشيدن و آوردن آن به ميدان است.
    معاون امور سينمايي در ادامه سخنان خود تاكيد كرد: اگر ما در مسئله‌اي، برنامه خاصي و كاركرد ويژه‌اي داريم، همين مسئله سينماي ملي است و من خوشحالم در زماني نزديك به يك سال كه زمان زيادي نيست در زمينه گفتمان سينماي ملي است آوردهاي بزرگي داشته‌ايم.
    وي ادامه داد: در يك ارزيابي كلي در خواهيم يافت كه در يك سال اخير دستاوردهاي بزرگي در اين زمينه داشتم كه اين رويكرد محصول صميميت و هوشمندي است و اين موضوع به خوبي نيز در جشنواره فيلم كوتاه تهران ديده شده است. البته ما هنوز در آغاز راه هستيم و در عين حال كه دست‌آوردهاي ما قابل اعتنا است اما مي‌طلبد كه فراتر باشد.
    جعفري جلوه با اشاره به بخش‌هاي مختلف جشنواره فيلم كوتاه تهران گفت: بخش بنيادين نگاه ملي كه شجاعانه و جسورانه پيگيري شده و يا در بخش چشم‌انداز سرزمين‌ زيباي من كه جاي خود را يافته است و ما در آينده مي‌بينيم اثر خود را بر سينماي ايران خواهيم گذاشت.
    وي ادامه داد: بخش نگاه ملي جشنواره فيلم كوتاه تهران مانند يك ريل درست و قوي است كه ما را به مقصدي مي‌برد و چشم‌انداز سرزمين زيباي ما كه به دنبال ترسيم كردن زيبايي‌هاي اين سرزمين در عرصه سينماي ايران است.
    جعفري جلوه تاكيد كرد: بخش چشم‌انداز سرزمين‌ ما در واقع مي‌گويد ايران كشور ما، زيباتر و عظيم‌تر از آن چه هست كه تاكنون گفته‌اند و تمام زيبايي‌هاي ايران را كشف خواهد كرد.
    در اين ديدار ناصر باكيده مدير جشنواره فيلم كوتاه تهران گزارش كاملي از چگونگي برگزاري بيست و سومين جشنواره فيلم كوتاه ارايه كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com